عمومی

10 ژورنال معتبر مهندسی برق

در دانشگاه و محیط آکادمیک، همه موفقیت‌ها از نوشتن و انتشار مقاله شروع می‌شود. این موضوع در مورد شاخه‌های مختلف مهندسی برق نیز صدق می‌کند. داستان انتشار مقاله انتها ندارد و همواره، می‌توانید با انتشار آن، بر اعتبارتان بیفزایید! اگر بخواهید ارزشمندی و غنای مقاله‌ تخصصی‌تان را اثبات کنید، می‌بایست آن را در یکی از ژورنال‌ های معتبر مهندسی برق منتشر کنید. همچنین، اگر بخواهید مقاله ارزشمندی را بنویسید، باید ژورنالی معتبر را در دست داشته باشید تا بتوانید با خواندن ترجمه مقاله هایش، مقاله‌ای ارزشمند بنویسید. بنابراین، پیش از هر اقدامی، باید ژورنال‌های معتبر را شناسایی کنید و بدون اتلاف وقت، به سراغ آن‌ها بروید.

در این مطلب، ژورنال‌های معتبر مهندسی برق را معرفی خواهیم کرد. با شبکه مترجمین ایران همراه باشید!

ژورنال‌های معتبر مهندسی برق

وقتی می‌خواهید پژوهشی را در حوزه مهندسی برق انجام دهید، چه بهتر که از منابع معتبر مهندسی برق استفاده کنید. اگر به سراغ منابع معتبر بروید، خیال‌تان راحت است که مطالب پیش روی‎‌تان از صحت و دقت کافی برخوردار است. پژوهشی که براساس چنین منابعی صورت بگیرد معتبر و ارزشمند خواهد بود. برای انتشار مقاله‌تان نیز بهتر است به سراغ ژورنال‌های معتبر بروید تا بتوانید از با انتشارشان، اعتبار کسب کنید. بنابراین، پیش از آغاز پژوهش یا انتخاب ژورنال مناسب برای مقاله، زمانی را به تحقیق در مورد ژورنال‌ها اختصاص دهید. بدین ترتیب، وقت و انرژی‌تان هدر نخواهد رفت. در ادامه، ژورنال‌های معتبر مهندسی برق را معرفی کرده‌ایم.

ژورنال Journal Nanotechnology

ژورنال Nature Nanotechnology  از ژورنال‌های بینارشته‌ای است که بهترین مقاله‌های  تخصصی حوزه‌های نانوفناوی و علم نانو را منتشر می‌کند. این ژورنال در لندن و زیر نظر گروه نشر نیچر (Nature Publishing Group)  منتشر می‌شود.

بر اساس رتبه‌بندی سایمگو (SCImago Journal Rank)، این ژورنال رتبه 14.308  را دارد. اما رتبه‌بندی سایمگو چیست؟ رتبه‌بندی بر اساس میزان تأثیر علمی ژورنال است. این رتبه‌بندی را می‌توان جایگزینی برای عمل تأثیر ژورنال (Journal Impact Factor) (تعداد استنادها طی دو سال اخیر) دانست.

به طور کلی، ژورنال تخصصی نیچر نانو تکنولوژی متمرکز بر موضوعات زیر است:

  • فیزیک مولکولی
  • فیزیک اتمی
  • نورشناسی یا اپتیک
  • مهندسی پزشکی
  • فیزیک ماده متراکم
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • علم مواد
  • نانوفناوری

این ژورنال فرصت را برای تبادل ایده میان شیمی‌دانان، فیزیک‌دانان، دانشمندان حوزه مواد، پژوهشگران حوزه بیوشیمی، مهندسین و دیگر پژوهشگران فراهم کرده است.

ژورنال Nature Electronics

ژورنال Nature Electronics به آدرس https://www.nature.com/natelectron/  یکی دیگر از ژورنال‌های گروه نشر نیچر است. این ژورنال مقاله‌های تخصصی حوزه‌های مهندسی برق و الکترونیک، مواد مغناطیسی، نوری و الکترونیکی و ابزار دقیق منتشر می‌کند.

بر اساس رتبه‌بندی سایمگو، ژورنال Nature Electronics جایگاه 9.569 را دارد.

ژورنال IEEE Communications Surveys and Tutorials

ژورنال IEEE Communications Surveys and Tutorials  یا، به اختصار IEEE Commun. Surv. Tutor. از ژورنال‌های تخصصی برق و الکترونیک است و در ایالات متحده آمریکا به چاپ می‌رسد. این ژورنال آنلاین است و انجمن ارتباطات IEEE (IEEE Communications Society) آن را منتشر می‌کند. این ژورنال تخصصی همه ابعاد حوزۀ ارتباطات را پوشش می‌دهد.

تکنولوژی ارتباط از راه دور Telecommunications technology)) از حوزه‌های همواره در حال پیشرفت است و انجمن ارتباطات IEEE ابزارها و اطلاعات مربوط به این حوزه را برای پژوشگران فراهم می‌کند تا پژوهش‌های‌شان را براساس جدیدترین داده‌ها انجام دهند. اما این ژورنال برای چه کسانی مناسب است؟ فرقی نمی‌کند مشغول پژوهش هستید یا این‌که در حال شناخت حوزه‌های جدید، در هر صورت، می‌توانید از این ژورنال بهره ببرید.

بر اساس رتبه‌بندی سایمگو، این ژورنال رتبه 6.605 را دارد.

ژورنال  Nano Energy

ژورنال Nano Energy یکی دیگر از ژورنال‌های معتبر مهندسی برق است و در هلند منتشر می‌شود. در واقع، الزویر آن را منتشر می‌کند.  بر اساس رتبه‌بندی سایمگو، این ژورنال تخصصی رتبه 5.764 را دارد.

این ژورنال مقالات تخصصی حوزه‌های زیر را منتشر می‌کند:

  • مهندسی برق و الکترونیک
  • علم مواد
  • انرژی‌های تجدیدپذیر
  • محیط زیست

ژورنال Materials Horizons

ژورنال Materials Horizons متعلق به  انجمن سلطنتی شیمی است و در انگلستان منتشر می‌شود. این ژورنال تخصصی همه مباحث مربوط به حوزه‌های زیر را پوشش می‌دهد:

  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مکانیک مواد
  • علم مواد
  • تکنولوژی و شیمی فرایندی

بر اساس رتبه‌بندی سایمگو، این ژورنال تخصصی رتبه 4.322 را دارد.

ژورنال npj Flexible Electronics

ژورنال npj Flexible Electronics یکی دیگر از ژورنال‌های گروه نشر نیچر است و در انگلستان به چاپ می‌رسد. در این ژورنال، می‌توانید مقاله‌های تخصصی برق و الکترونیک و علم مواد را مطالعه کنید. بر اساس رتبه‌بندی سایمگو، این ژورنال تخصصی رتبه 3.826 را دارد.

ژورنال  Nano-Micro Letters

ژورنال Nano-Micro Letters یکی دیگر از ژورنال‌های تخصصی برق است که در هلند منتشر می‌شود. اگر قصد پژوهش در هر کدام از حوزه‌های زیر را دارید، می‌توانید از مواد و مطالب این ژورنال بهره بگیرید:

  • مهندسی برق
  • مواد مغناطیسی، نوری و الکترونیکی
  • تکنولوژی نانو و علم نانو

بر اساس رتبه‌بندی سایمگو، این ژورنال تخصصی رتبه 3.473 را دارد.

ژورنال IEEE Transactions on Power Electronics

ژورنال IEEE Transactions on Power Electronics از ژورنال‌های تخصصی مهندسی برق است که در ایالات متحده آمریکا منتشر می‎شود. بر اساس رتبه‌بندی سایمگو، این ژورنال تخصصی رتبه 2.159 را دارد.

ژورنال IEEE Transactions on Industrial Electronics

ژورنال IEEE Transactions on Industrial Electronics یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای مطالعه و انتشار مقاله است و در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. در این ژورنال، مقاله‌های مرتبط با رشته‌های زیر منتشر می‌شود:

  • کاربرد علم کامپیوتر
  • مهندسی سیستم و کنترل
  • مهندسی برق و الکترونیک

بر اساس رتبه‌بندی سایمگو، این ژورنال تخصصی رتبه 2.393 را دارد.

ژورنال Solar RRL

ژورنال تخصصی Solar RRL در آلمان منتشر می‌شود و حوزه‌های زیر را پوشش می‌دهد:

  • اپتیک، فیزیک مولکولی و اتمی
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مواد مغناطیسی، نوری و الکترونیکی
  • تکنولوژی قدرت و مهندسی انرژی

بر اساس رتبه‌بندی سایمگو، این ژورنال تخصصی رتبه  2.544را دارد.

ترجمه مقاله تخصصی برق برای انتشار در ژورنال‌های بین‌المللی برق

کیفیت و دقت ترجمه اهمیت زیادی برای اعضای تحریریه و سردبیران ژورنال‌های علمی دارد. اگر قصد دارید مقاله تخصصی برق را در ژورنال‌های بین‌المللی منتشر کنید، به سراغ مترجمی بروید که ترجمه زبان تخصصی برق را به خوبی بداند. چنین مترجمی می‌تواند ترجمه‌ای دقیق و باکیفیت را تحویل‌تان دهد و بدین ترتیب، احتمال انتشار مقاله تخصصی‌تان را افزایش دهد.

ویرایش نیتیو مقاله برای انتشار در ژورنال‌های بین‌المللی برق

ویرایش سبب بهبود کیفیت متن می‌شود و بالطبع، باعث می‌شود خواننده آن را نیمه‌کاره رها نکند. وقتی می‌خواهید مقاله‌ای را برای ژورنالی معتبر ارسال کنید، حتماً آن را با دقت ویرایش کنید. در این بین، برخی ژورنال‌های تخصصی گواهی ویرایش نیتیو را از شما می‌خواهند. در این صورت، برای ویرایش نیتیو مقاله، باید به موسسه‌های ترجمه‌ای مراجعه کنید که این گواهی را ارائه می‌دهند.

سخن آخر

همان‌طور که مشاهده کردید، تنوع ژورنال های معتبر مهندسی برق بسیار است. اگر می‌خواهید شروع به نوشتن مقاله تخصصی کنید یا این‌که می‌خواهید ژورنالی را برای انتشار مقاله‌تان انتخاب کنید، انواع معتبرشان را بررسی کنید و در نهایت، ژورنالی را انتخاب کنید که هم‌راستا با هدف و حوزه تخصصی‌تان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا