عمومی

بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان فرانسوی

این‌روزها تأثیر گوش دادن به پادکست‌های آموزشی در یادگیری زبان بر کسی پوشیده نیست. اگر زبانی که قصد یادگیری آن را دارید فرانسوی است، با منبع عظیمی از پادکست‌ها مواجه هستید که باید از میان آن‌ها فقط چندتا را انتخاب کنید. در این مطلب برای آسان کردن کار شم، محبوب‌ترین پادکست‌هایی که امتحانشان را پس داده‌اند را فهرست کرده‌ایم. موثر بودن پادکست‌های این فهرست امری ثابت شده است و تنها کاری که برای شما باقی می‌گذارد، مشخص کردن شرایط خودتان و انتخاب پادکستی است که برایتان بهترین است. لازم به ذکر است که در صورتی که نیاز به ترجمه فرانسه دارید می توانید سفارش خود را در شبکه مترجمین ایران ثبت کنید.

مؤلفه‌های مهم در انتخاب پادکست:

  • به پادکست‌های آموزشی گوش دهید.
  • سطح پادکست مناسب سطح زبان خودتان باشد.
  • بهتر است به متن پادکست دسترسی داشته باشید.

به پادکست‌های آموزشی گوش دهید

این نکته به‌ویژه زمانی مهم است که در سطوح مبتدی و متوسط هستید، چراکه در پادکست‌های آموزشی هم سرعت مکالمات کمتر است، هم از تکنیک‌های آموزشی استفاده شده و هم پیچیدگی کلمات و جملات به نسبت سطح پادکست  تنظیم شده‌ است.

سطح پادکست مناسب سطح زبان خودتان باشد

همان‌طور که در بالا گفتیم، با انتخاب پادکستی که مناسب سطح زبان خودتان است به کلمات و جملات دشوار برنخواهید خورد. در غیراین‌صورت ممکن است زود خسته و از یادگیری دلسرد شوید.

بهتر است به متن پادکست دسترسی داشته باشید

خواندن متن پادکست در کنار گوش کردن به آن به درک مطلب ارائه‌شده و بهبود مهارت‌های شنیداری کمک زیادی می‌کند. در بعضی پادکست‌ها تهیه‌کنندگان متن را نیز آماده می‌کنند و به‌همراه فایل صوتی ارائه می‌دهند؛ اما در برخی دیگر متن به‌عنوان یکی از خدمات پلتفرم پخش، به‌صورت همزمان و توسط هوش مصنوعی آماده می‌شود. برخی پادکست‌ها هم کلاً بدون متن هستند. طبیعتاً نوع اول بهترین نوع برای یادگیری شما است.

موثرترین پادکست‌های آموزش زبان فرانسوی

در این قسمت محبوب‌ترین و ثابت شده‌ترین پادکست‌های آموزش زبان فرانسوی به‌ترتیب سطح زبانی معرفی شده‌اند. با مطالعۀ این بخش دیگر نیازی به جستجو در میان هزاران نتیجۀ موتورهای جستجو نخواهید داشت.  همۀ پادکست‌های این فهرست در بیشتر پلتفرم‌ها قابل دسترسی هستند.

پادکست‌های سطح مبتدی

پادکست FrenchPod101

مجموعه پادکست‌های 101 برای آموزش زبان‌های بسیاری ارائه شده‌اند؛ اما گستردگی آن هیچ تاثیری روی کیفیت مطالب ندارد و پادکست‌های آن برای هر زبانی توصیه می‌شوند. این پادکست در قسمت‌هایی حدوداً 10 دقیقه‌ای، تازه‌واردها را با دنیای زبان فرانسه آشنا می‌کند و به سطح پیشرفته می‌رساند. گوش کردن به این پادکست‌ رایگان است و با پرداخت اشتراک نیز می‌توانید به متن پادکست‌ها و محتوای ویدئویی این مجموعه دسترسی داشته باشید.

پادکست Coffee Break French

این پادکست با آموزش ابتدایی‌ترین مسائل مثل سلام و احوال پرسی، برای کسانی که واقعاً نوآموز هستند محتوای بسیار مفیدی به شمار می‌رود. هر قسمت این پادکست حدود 20 دقیقه است و در آن «مارک»، گویندۀ پادکست، بسیار شمرده و واضح فرانسوی را آموزش می‌دهد و برای روشن کردن هرچیزی که شاید کمی پیچیده باشد از زبان انگلیسی کمک می‌گیرد. پس نگران از دست دادن هیچ نکته‌ای نباشید. دسترسی به پادکست و محتوای ویدئویی آن رایگان است.

پادکست Easy French Poetry (French Today)

کامیل، میزبان این پادکست یکی از اولین پادکسترهای فرانسوی زبان است. او از سال 2006 ضبط این پادکست را آغاز کرده است و در آن اشعار کلاسیک فرانسه (از هوگو، بودلر، لافونتن و…) را بررسی می‌کند. کامیل در پادکست خود این شعرها را به زبان فرانسوی سلیس و روانی می‌خواند و سپس آن‌ها را به شکلی ساده تفسیر می‌کند. اگر از طرفداران ادبیات هستید قسمت‌های کوتاه 5 دقیقه‌ای French Today حتماً نظرتان را جلب خواهد کرد. دسترسی به این پادکست و متن آن رایگان است.

 

پادکست‌های سطح متوسط

پادکست Inner French

میزبان این پادکست، هوگو فرانسوی را کاملاً سلیس و قابل‌فهم ادا می‌کند؛ اما مباحثی که در آن مطرح می‌شود برای سطح مبتدی سنگین و بیشتر مناسب سطح متوسط است و تنها زبان مورد استفادۀ آن فرانسوی است. Inner French در قسمت‌های نسبتاً طولانی که به‌طور متوسط 40 دقیقه هستند، درمورد موضوعات جالب و متنوع اجتماعی مثل دلیل مخالفت فرانسوی‌ها با واکسن، اسلام هراسی در فرانسه و … صحبت می‌کند. دسترسی به این پادکست رایگان است  اما برای دسترسی به ویژگی‌های متنوع آن از جمله متن پادکست‌ها به ایجاد حساب کاربری نیاز خواهید داشت.

پادکست Real Life French

این پادکست با ارائۀ مکالماتی نسبتاً پیشرفته، زبان فرانسوی را به مخاطبین آموزش می‌دهد. موضوعاتی که در این مکالمات بررسی می‌شوند شامل تجربیات روزمره‌ و موضوعات روز هستند و طبیعی بودن آن موجب می‌شود زبان فرانسوی را به شکلی بسیار کاربردی یاد بگیرید. Real Life French در قسمت‌هایی حداکثر 10 دقیقه‌ای ارائه می‌شود و دسترسی به این پادکست و متن آن رایگان است.

پادکست‌های سطح پیشرفته

پادکست FRENCH VOICES

جسیکا، میزبان این پادکست در هر قسمت گفتگویی با مهمانان مختلف ترتیب می‌دهد و با آن‌ها در مورد شغل و علایقشان صحبت می‌کند. گستردگی مهمانان او بسیار متنوع‌ است و از دانشمند و هنرمند گرفته تا سرآشپز و نگهبان را شامل می‌شود. جسیکا پادکست را با توضیحی انگلیسی آغاز می‌کند و سپس با وارد شدن مهمان، مکالمات به زبان فرانسوی پیش می‌روند. هر قسمت این پادکست حدود 30 دقیقه و دسترسی به آن رایگان است.

پادکست Anything from France Culture

همانطور که از نامش پیداست، این پادکست از همه نظر متنوع است! مدت زمان آن در هر قسمت فرق می‌کند و موضوعاتی که در آن بررسی می‌شوند علاوه بر فرهنگ به اخبار، موضوعات روز و فلسفه نیز می‌پردازند. حتی قسمت‌هایی از آن نیز به داستان‌های تن‌تن اختصاص یافته؛ پس اگر از یکنواختی خوشتان نمی‌آید، این پادکست برای خودتان ساخته شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا