عمومی

بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان عربی

پادکست‌ها در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. شاید تعجب کنید که بدانید آن‌ها در یادگیری زبان عربی هم ابزارهای بسیار پرکاربردی هستند. علاقه‌مندان به یادگیری زبان عربی پادکست‌های متعددی در تمام سطوح و گویش‌ها در دسترس دارند و این می‌تواند انتخاب را برای آن‌ها دشوار سازد. لازم به ذکر است که در صورتی که نیاز به ترجمه عربی دارید می توانید سفارش خود را در شبکه مترجمین ایران ثبت کنید.

اگر قصد یادگیری زبان عربی با استفاده از پادکست را دارید نخستین گام در انتخاب یک پادکست آموزشی مناسب توجه به سطح زبان خودتان است. محتوای پادکست‌های آموزش زبان عربی بیشتر برای سطوح مبتدی تا متوسط فراهم شده است. از سوی دیگر پادکست‌های مختلف به گویش‌های مختلف عربی تهیه شده‌اند و برخی شامل چند گویش می‌شوند. پس یکی دیگر از نکات مهمی که در انتخاب پادکست باید به آن توجه کنید در بر داشتن گویشی است که برای شما کاربردی‌تر است. در ادامه بهترین پادکست‌های موجود برای یادگیری زبان عربی معرفی شده‌اند که می‌تواند به شما کمک کند تا با توجه به شرایط خود مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

  • پادکست Fanajeen
  • پادکست ArabicPod101
  • پادکست Talk in Arabic
  • پادکست Arabic Pod
  • پادکست Al Kown Podcast
  • پادکست Bilmasri
  • پادکست Juha

پادکست Fanajeen

گویش: عربی مدرن استاندارد

فناجین جمع فنجان است و دلیل انتخاب این نام اشاره به فنجان‌های قهوه‌ای است که در دورهمی‌های ادبی و کتاب‌خوانی‌ها نوشیده می‌شود. پادکست فناجین در قسمت‌هایی 20 دقیقه‌ای، به شکلی مختصر کتاب‌ها و نشریات دیگر را به شما معرفی می‌کند. بیشتر این نشریات در زمینه‌های توسعۀ فردی، تجارت و معنویات هستند.

زبان‌آموزان سطح متوسط بیشترین کاربران این پادکست هستند.

 

پادکست ArabicPod101

گویش: مراکشی، مصری و عربی استاندارد مدرن

ArabicPod101 یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پادکست‌های آموزش زبان عربی است. این پادکست برای همۀ سطوح از مبتدی گرفته تا پیشرفته مناسب است. برای دسترسی کامل به محتوای این پادکست باید اشتراک آن را تهیه کنید اما خبر خوب اینکه ArabicPod101 در کنار محتوای صوتی، ویدئوهای بسیاری نیز در یوتیوب ارائه می‌کند که همگی رایگان هستند.

 

پادکست Talk in Arabic

گویش: مصری، شامی، الجزایری، مراکشی، تونسی، سودانی، عراقی و سعودی

Talk in Arabic در واقع مجموعه‌ای با منابع مختلف برای آموزش زبان عربی است و پادکست تنها یکی از این منابع است. از این 8 گویش مختلف به‌طور پراکنده در قسمت‌های  مختلف پادکست استفاده شده است و متاسفانه دسته‌بندی خاصی برای آن در نظر گرفته نشده، اما پادکست برای همۀ سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته ارائه شده‌ است. Talk in Arabic روی آموزش گرامر، عربی محاوره‌ای و مهارت‌های شنیداری تمرکز دارد.

 

پادکست Arabic Pod

گویش: عربی مدرن استاندارد، عربی قرآنی

Arabic Pod از قدیمی‌ترین پادکست‌های آموزش زبان عربی است که سال‌ها است قسمت جدیدی از آن منتشر نشده است. با این وجود نیز یکی بهترین منابع آموزش عربی کلاسیک قرآنی و عربی مدرن استاندارد به شمار می‌رود. این پادکست برای زبان‌آموزان مبتدی و متوسط بسیار کاربردی است و زبان‌آموزانی که در سطح پیشرفته‌ای از عربی مدرن استاندارد هستند نیز می‌توانند از آن برای بهبود مهارت‌های خود در زمینۀ عربی کلاسیک استفاده کنند.

 

پادکست Al Kown Podcast

گویش: خلیجی، کویتی

پادکست الکون یا الکون بودکاست با پرداختن به موضوعاتی متفاوت زبان عربی را آموزش می‌دهد. این پادکست تا کنون در بیش از 50 قسمت با موضوعاتی علمی منتشر شده و اطلاعات زیادی در مورد فضا و سیاه چاله‌ها به زبان نسبتاً ساده ارائه کرده است. البته سطح الکون بودکاست برای زبان‌آموزان مبتدی بالا است و بهتر است در سطوح متوسط و پیشرفته به سراغ آن بروید.

 

پادکست Bilmasri

گویش: مصری، عربی استاندارد مدرن

این پادکست را می‌توان پلی ارتباطی میان گویش مصری و عربی استاندارد مدرن دانست. در هریک از قسمت‌های این پادکست، نسخه‌های مصری متن‌های عربی استاندارد مدرن معرفی و جنبه‌های اصلی زبانی آن‌ها با یکدیگر مقایسه می‌شوند. این متن‌ها در رابطه با موضوعاتی جداگانه و در زمینه‌های داستانی، خبری، علمی تخیلی و … و پاسخگوی هر سلیقه‌ای هستند. متن پادکست، واژگان جدید و نکات آموزشی مربوط به هر قسمت در وبلاگ پادکست بارگزاری می‌شود و حتی می‌توانید سوالات خود را در انجمن‌های آن مطرح کنید. محتوای Bilmasri برای زبان‌آموزان سطح متوسط و پیشرفته مناسب‌تر است.

پادکست Juha

گویش: عربی استاندارد مدرن

در جُحا مجموعه‌ای از داستان‌های عامیانه ارائه می‌شود که به زبانی سلیس و روان، علاوه‌بر آموزش عربی، قوۀ تخیل شما را نیز تحریک می‌کند و شما را به دنیای داستان‌هایی پندآموز و حکیمانه از گذشته می‌برد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این داستان‌ها از زبان خری به نام شلهوب روایت می‌شوند که متعلق به مردی به نام جُحا است. پادکست مناسب زبان‌آموزان مبتدی و متوسط است و به بهبود مهارت‌های شنیداری آنان کمک زیادی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا