عمومی

بهترین ابزار ترجمه با هوش مصنوعی

امروزه هوش مصنوعی با سرعت فزاینده‌ای در حال توسعه است و توانسته جایگاه خود را در بسیاری از زمینه‌ها همچون برنامه‌نویسی، تولید محتوا، طراحی گرافیک، ادیت ویدیو، ترجمه و… تثبیت کند. به نحوی که این روز‌ها بسیاری از مترجمان، از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ترجمه متون بهره می‌گیرند. در این میان آنچه که حائز اهمیت است، شناخت و به کارگیری دقیق‌ترین ابزار ترجمه با هوش مصنوعی، جهت دستیابی به ترجمه‌ای روان و خواناست. از این رو در ادامه قصد داریم تا تعدادی از بهترین انواع ابزار ترجمه هوش مصنوعی را به شما معرفی نماییم.

همان‌طور که می دانید ترجمه ماشینی، مثل ترجمه گوگل ترنسلیت، همواره ایرادهایی دارد. به عبارت ساده، هیچ ترجمه‌ای جای ترجمه انسانی را نمی‌گیرد. اگر می‌خواهید ترجمه‌تان را مترجمی کاربلد و حرفه‌ای انجام دهد، می‌توانید به شبکه مترجمین ایران، بزرگ‌ترین سایت تخصصی ترجمه در ایران، اطمینان کنید. همواره، برندهای معتبری مانند سامسونگ، مزدا و هواوی به ما اعتماد کرده‌اند و ترجمه‌شان را به مترجمین مجرب ما سپرده‌اند. ما بیش از 45,000 مترجم داریم که هر کدام در رشته‌‌های تخصصی مشخصی تبحر دارند. برای مثال، محتوای تخصصی حوزۀ صنایع را به مترجمی می‌سپاریم که در این رشته تحصیل کرده است یا این‌که مسلط به متون این حوزه است. برای استفاده از خدمات ترجمه مقاله، ترجمه متن، ترجمه کتاب، ترجمه سایت، ترجمه کاتالوگ و بروشور و حتی ترجمه همزمان، کافی است وارد سایت شبکه مترجمین ایران شوید و سفارش‌تان را ثبت کنید. ثبت نام و آپلود فایل در سایت شبکه مترجمین ایران

 

 

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ترجمه

هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تغییر نحوه زندگی تمام ساکنان کره زمین است. یکی از حوزه‌هایی که تحت تاثیر AI قرار گرفته، ترجمه است. ابزارهای ترجمه هوش مصنوعی به کاربران امکان می‌دهند تا متن و حتی گفتار را از یک زبان به زبان دیگر با سرعت و دقت بیشتری ترجمه کنند. ابزارهای ترجمه با هوش مصنوعی مزایای زیادی نسبت به روش‌های سنتی دارند.

  • سرعت: ابزارهای ترجمه با هوش مصنوعی می‌توانند متن را بسیار سریع‌تر از مترجمان انسانی ترجمه کنند.
  • دقت: هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، دقت ترجمه خود را بهبود می‌بخشند.
  • دسترسی: این ابزارها به صورت آنلاین در دسترس هستند و می‌توان از آن‌ها در هر زمان و هر مکانی استفاده کرد.

  Google Translate

ابزار ترجمه گوگل، از جمله در دسترس‌ترین و بهترین ابزار ترجمه با هوش مصنوعی است. یکی از مزایای بارز این نرم افزار ترجمه، رایگان بودن، سهولت استفاده و پشتیبانی آن از زبان فارسی است. این ابزار قادر است، متن‌ها و حتی محتوا‌های وب‌سایت‌ها را به بیش از 100 زبان زنده دنیا ترجمه کند. علاوه بر قابلیت دسترسی و استفاده آسان برای طیف وسیعی از اقشار جامعه، ترجمه‌های ارائه شده توسط Google Translate تا حد زیادی قابل قبول هستند. با این وجود، متون ترجمه شده توسط این نرم‌افزار نیز می‌بایست مورد بازبینی و ویرایش نهایی قرار گیرد. این ابزار با داشتن نسخه تحت وب‌ و نرم افزار مختص به کامپیوتر و گوشی موبایل، قابلیت استفاده در رابط‌های کاربری Ubuntu، macOS، Android, Windows و iOS را دارا می‌باشد. شما همچنین می‌توانید از دستیار صوتی

ترجمه با هوش مصنوعی Text Cortex

یکی از بهترین ابزارهای ترجمه با هوش مصنوعی، افزونه چند کاره و قدرتمند Text Cortex است که امکانات بسیاری را برای نویسندگان و مترجمان فراهم می‌کند. این ابزار برای درک، تفسیر و ترجمه متون و نیز تولید محتوا، از تکنولوژی Machine Learning و الگوریتم‌های پیشرفته بهره می‌گیرد. افزونه Text Cortex، دارای قابلیت ترجمه متون به بسیاری از زبان‌های دنیا از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و… می‌باشد. این ابزار پیشرفته همچنین، با بیش از 30 پلتفرم ارتباطی روز دنیا همچون فیسبوک، لینکدین، توییتر و… سازگاری دارد.

شما با استفاده از Text Cortex، علاوه بر ترجمه قادر خواهید بود که متن‌ها را خلاصه و بازنویسی کرده یا بسط دهید. همچنین می‌توانید، لحن متن‌ها را تغییر داده و آن‌ها را به فایل‌های صوتی تبدیل کنید. شاید بتوان تنها ضعف این افزونه قدرتمند را، عدم پشتیبانی از زبان فارسی و پرداخت هزینه، جهت استفاده از امکانات پیشرفته آن دانست.

ابزار DeepL

 

ابزار ترجمه هوش مصنوعی DeepL یکی از نرم افزار‌های بسیار محبوب در زمینه ترجمه می‌باشد. امروزه بسیاری از کسب‌وکارها و مترجمان از این ابزار برای ترجمه دقیق متون تخصصی استفاده می‌کنند. با استفاده از این ابزار، شما می‌توانید ترجمه‌های خود را سفارشی کنید و کنترل زیادی بر ترجمه‌های خودکار متن‌ها داشته باشید. با این حال، گاهی اوقات DeepL ممکن است نتایج نادرستی ارائه کند. بنابراین، بهتر است قبل از انتشار، خروجی نهایی را اصلاح نمایید. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار، متون خود را به بیش از 25 زبان بین‌المللی دنیا ترجمه کنید. همچنین این ابزار دارای افزونه جهت استفاده در مرورگر کروم بوده و می‌توان از آن در رابط‌های کاربری Android, Windows و iOS استفاده کرد.

  Systran Translate PRO

Systran Translation، یکی از بهترین نرم ‌افزار‌های ترجمه با هوش مصنوعی است و توانایی ترجمه اسناد، متن‌ها، تصاویر، صفحات وب و ایمیل‌ها به بیش از ۵۵ زبان زنده‌ جهان را داراست. این نرم‌افزار به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که به‌راحتی با مشتریان و اعضای تیم خود همکاری نمایند. رابط کاربری Systran به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان در هر زمان و مکانی از آن بهره‌ برد. این نرم‌افزار همچنین با دارا بودن افزونه‌ مرورگر‌های مختلف، قابلیت استفاده در محیط ویندوز را برای کاربران خود فراهم نموده است.

ابزار Alexa Translations

اگر به دنبال بهترین ابزار ترجمه با هوش مصنوعی به‌ویژه برای ترجمه اسناد و متون حقوقی، بازاریابی، مالی و… هستید، Alexa Translations یکی از ایده‌آل‌ترین گزینه‌هاست. این ابزار در سال ۲۰۰۲ به صنعت ترجمه جهانی معرفی شد و از آن پس با ارتقای چشمگیر قابلیت‌ها، توانست جایگاه خود را به عنوان نرم‌افزاری دقیق و سریع در میان مترجمان تثبیت نماید. عملکرد این ابزار به قدری سریع است که می‌تواند محتوایی با حجم ۱۰۰ سند را تنها در عرض چند ثانیه از زبان مبدا به زبان مقصد ترجمه نماید. مترجم الکسا همچنین، قادر به ارائه ترجمه‌هایی دقیق، خوانا و روان است و از این حیث، به عنوان یک مترجم انسانی در نظر گرفته می‌شود.

  • ترجمه تا 100 سند در چند ثانیه
  • ارائه نتایج خاص
  • ترجمه محتوای وب
  • امکان ادغام با خدمات مترجم انسانی

Amazon Translate

Translate یک سرویس ترجمه با هوش مصنوعی قدرتمند است که می‌توان از آن برای ترجمه محتوای متنی، صوتی و تصویری به بیش از ۲۰۰ زبان استفاده نمود. این سرویس از یادگیری عمیق برای ارائه ترجمه‌های با کیفیت بالا در چند ثانیه استفاده می‌کند. قیمت Amazon Translate از ۱۵ دلار به ازای هر یک میلیون کاراکتر شروع می‌شود. از ویژگی‌های Amazon Translate می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ترجمه‌های گروهی و بلادرنگ
  • شناسایی خودکار زبان
  • پوشش گسترده از زبان‌ها
  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف محتوا
  • ادغام برنامه‌ای
  • اصطلاحات سفارشی

پلتفرم Memsource

Memsource یک سیستم مدیریت ترجمه با هوش مصنوعی است که به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا امور ترجمه‌ای را برای اسناد و محتواهای وب‌سایت خود مدیریت کنند. استفاده از این سیستم بسیار آسان بوده و نیاز به آموزش ندارد. Memsource را می‌توان به سیستم مدیریت محتوا (CMS) متصل کرد تا گردش کار ترجمه را به صورت خودکار انجام دهد. این سیستم، خدمات ترجمه را برای طیف وسیعی از برنامه‌ها ارائه می‌دهد. Memsource دو حساب کاربری با منابع زبانشناسی متفاوت را ارائه کرده است. اکانت اول از ۲۷ دلار در ماه شروع می‌شود و شامل 50 هزار کاراکتر ترجمه شده در ماه است. اکانت دوم ۵۰ دلار هزینه دارد و شامل منابع زبانشناسی پیشرفته‌تری مانند اصطلاحات و حافظه ترجمه می‌شود. موتور ترجمه مبتنی بر هوش مصنوعی Memsource می‌تواند متون تا ۵۰۰ کلمه را در سه دقیقه یا کمتر ترجمه کند.

ترجمه با هوش مصنوعی Taia

تایا یک ابزار ترجمه هوش مصنوعی با کیفیت بالا است که از ترکیب مترجمان انسانی و فناوری هوش مصنوعی برای دستیابی به بهترین نتایج استفاده می‌کند. این ابزار برای ترجمه انواع محتوای متنی و گفتاری مناسب است. فرآیند ترجمه‌های تایا به این صورت است که ابتدا یک مترجم ماشینی ترجمه اولیه را انجام می‌دهد. سپس یک مترجم انسانی این ترجمه را بررسی و ویرایش می‌کند تا کیفیت آن را بهبود بخشد. تایا نیازی به نصب هیچ برنامه‌ای ندارد و از طریق وب قابل دسترسی است. این ابزار وعده ترجمه‌های با کیفیت بالا را به موقع و با نرخ رضایت مشتری ۹۹.۴ درصد می‌دهد.

ترجمه با هوش مصنوعی Mirai Translate

Mirai Translate یک ابزار ترجمه ماشینی با کیفیت بالا است که توسط شرکت‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار می‌تواند انواع مختلفی از محتواهای متنی، گفتاری و فایل‌های متنوع را ترجمه کند. Mirai برای شرکت‌هایی که با پروژه‌های چند زبانه سروکار دارند، یک انتخاب عالی است. این ابزار ترجمه هوش مصنوعی یک سرویس فروشنده API است و علاوه بر ترجمه متن، از گفتار نیز پشتیبانی می‌کند و سطح بالایی از امنیت را ارائه می‌دهد. Mirai یک انتخاب عالی برای ترجمه اسناد سازمانی و هر شرکتی که با پروژه‌های چند زبانه سروکار دارد، خواهد بود. این ابزار همچنین دارای یک تابع فرهنگ لغت کاربر است که می‌تواند برای ترجمه متن و فایل‌ها به صورت گروهی استفاده شود.

ابزار Sonix Translation

Sonix یک ابزار ترجمه هوش مصنوعی مبتنی بر ماشین صوتی با کیفیت بالاست که برای سازندگان محتوای ویدیویی طراحی شده است. این ابزار می‌تواند رونوشت‌ها، فیلم‌ها، آموزش‌ها و پادکست‌ها را به زبان‌های دیگر ترجمه کند. Sonix با تبدیل صوت به متن پیش از ترجمه، کیفیت متن خروجی را افزایش می‌دهد. این بدان معناست که می‌توانید رونوشت را قبل از ترجمه ویرایش کرده و از ترجمه دقیق اطمینان حاصل نمایید. Sonix همچنین یک مترجم صوتی به صوتی ارائه می‌دهد که می‌تواند برای تبدیل فیلم‌ها، آموزش‌ها یا پادکست‌ها به زبان‌های دیگر استفاده شود.

Bing Microsoft Translation

Bing Microsoft Translation یک سرویس ترجمه ماشینی قدرتمند است که می‌تواند از انواع مختلف محتوای متنی، گفتاری، تصویری، فایل صوتی، گزینه‌ها و پیوندها برای ترجمه استفاده کند. این سرویس در پلتفرم‌های گوناگون مایکروسافت قابل استفاده است. Bing Microsoft Translation بیش از 100 زبان و 12 سیستم ترجمه گفتار را پشتیبانی می‌کند. برخی از ویژگی‌های اصلی Bing Microsoft Translation عبارتند از:

  • ذخیره ترجمه‌های قبلی و استفاده مجدد از آنها برای پروژه‌های بعدی
  • ترجمه گفتار به متن به صورت بلادرنگ
  • ویرایش درون متنی برای بهبود نگارش ترجمه
  • امکان نصب ویجت ترجمه برای ترجمه محتوای وب‌سایت‌ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا