عمومی

یادگیری زبان اسپانیایی با گوش کردن به پادکست

در سال‌های اخیر که سرعت زندگی به شدت زیاد شده است و مردم در ساعات مفیدشان وقت سر خاراندن هم ندارند، محبوبیت پادکست‌ها مدام بیشتر و بیشتر می‌شود. پادکست‌ها منابع بسیار کارآمدی برای یادگیری هر زبانی، از جمله اسپانیایی هستند. گوش دادن به پادکست یکی از بهترین راه‌های بهبود مهارت‌های زبانی است. اگر هدفتان یادگیری زبانی مثل اسپانیایی است که کاملاً با زبان فارسی فرق دارد، خوب است بدانید که تقویت مهارت‌های شنیداری کمک بسیار زیادی به یادگیریتان خواهد کرد.  لازم به ذکر است که در صورتی که نیاز به ترجمه اسپانیایی دارید می توانید سفارش خود را در شبکه مترجمین ایران ثبت کنید.

پادکست‌های بسیار زیادی برای آموزش زبان اسپانیایی وجود دارند و برای پیدا کردن آن‌ها کافی است به سراغ گوگل بروید. اما اگر نمی‌خواهید در دنیایی از بی‌شمار پادکست‌های کوچک‌وبزرگ گرفتار شوید، با ما همراه باشید تا  بهترین پادکست‌های حال حاضر دنیای آموزش زبان اسپانیایی را به شما معرفی کنیم. بعد از مطالعۀ این متن تنها کافی است پادکستی که بیشتر با شرایطتان سازگار است را دانلود و شروع به یادگیری زبان اسپانیایی کنید.

بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان اسپانیایی

مهم‌ترین عواملی که پادکست‌ها را از یکدیگر متفاوت می‌کنند سطح زبانی، مدت زمان، سرعت آموزش و موضوع کلی آن‌ها است. فهرستی که در ادامه می‌بینید بهترین پادکست‌ها را معرفی و همۀ این عوامل را در آن‌ها بررسی می‌کند.

  • پادکست Coffee Break Spanish
  • پادکست SpanishPod101
  • پادکست Radio Ambulante
  • پادکست Notes in Spanish
  • پادکست News In Slow Spanish
  • پادکست Nómadas

 

پادکست Coffee Break Spanish

این پادکست محصولی از شبکۀ Radio Lingua است که در چهار فصل ارائه شده است. زبان‌آموزان مبتدی می‌توانند با گوش دادن به فصل‌های 1 و 2 یادگیری اسپانیایی را شروع کنند. در این دو فصل معلمی به نام « مارک» با صبر و حوصله مطالب را به زبان‌آموز خود « کارا» آموزش می‌دهد. فصل 3 و 4 این پادکست شامل مکالمات کاملی با افراد بومی در مورد موضوعات مختلف است که زبان‌آموزان در سطح متوسط می‌توانند چیزهای زیادی از آن یاد بگیرند.

سطح: مبتدی تا متوسط

مدت هر قسمت: 15 تا 20 دقیقه

سرعت آموزش: آهسته

موضوع کلی: متنوع

 

پادکست SpanishPod101

SpanishPod101 فقط یک پادکست نیست، بلکه مجموعه‌ای از مطالب آموزشی صوتی و تصویری برای همۀ سطوح است. آن‌ها در وب‌سایت خود مواد آموزشی تکمیلی مانند فلش کارت و نمایش اسلایدی نیز ارائه می‌دهند. دروس هفتگی این مجموعه در ابتدا رایگان است و سپس در وب‌سایت آرشیو می‌شود و شما می‌توانید با پرداخت هزینۀ اشتراک، به منبع عظیم مطالب آموزشی آن‌ها دست پیدا کنید.

سطح: مبتدی تا پیشرفته

مدت هر قسمت: حدود 10 دقیقه

سرعت آموزش: قابل تنظیم

موضوع کلی: متنوع

 

پادکست Radio Ambulante

هدف این پادکست در واقع آموزش زبان نبود اما اسپانیایی روان گویندگان و در دسترس بودن متن پادکست‌ها به‌سرعت آن را به یکی از محبوب‌ترین منابع برای زبان‌آموزان تبدیل کرد. Radio Ambulante مانند یک مجله به موضوعات داغی که در آمریکای لاتین می‌گذرند، مانند جنسیت، حقوق بشر، مهاجرت و سلامت روان می‌پردازد. میزبانان این پادکست پرویی، آرژانتینی، کاستاریکایی و … هستند و مخاطب را با لهجه‌های مختلف اسپانیایی آشنا می‌سازند.

سطح: متوسط تا پیشرفته

مدت هر قسمت: 15 تا 30 دقیقه

سرعت آموزش: معمولی

موضوع کلی: گفتگو

 

پادکست Notes in Spanish

بن و مارینا میزبانان این پادکست در سال 2006 آن را راه‌اندازی کرده و از آن زمان نزدیک به 300 قسمت پادکست برای زبان‌آموزانی با سطوح مختلف منتشر کرده‌اند. مارینا بزرگ شدۀ مادرید است و بن در سال 1998 از آکسفورد به اسپانیا نقل مکان کرده، پس می‌توانید حدس بزنید که با آموزشی انگلیسی- اسپانیایی طرف هستید.

قسمت‌های این پادکست به موضوعات متنوع و جالبی در مورد فرهنگ اسپانیا، سفر، اخبار و موضوعات روز می‌پردازند و واقعی بودن گفتگوی میزبانان باعث می‌شود اثربخشی بسیار بیشتری از فایل‌های صوتی مصنوعی داشته باشند.

سطح: مبتدی تا پیشرفته

مدت هر قسمت: 15 تا 30 دقیقه

سرعت آموزش: معمولی

موضوع کلی: گفتگو

 

پادکست News In Slow Spanish

همانطور که از نامش هم پیداست، News in Slow Spanish رویدادهای جاری و اخبار روز را بهآرامی و به شکلی واضح به زبان اسپانیایی روایت می‌کند. این پادکست به‌صورت هفتگی منتشر می‌شود و در آن میزبانانی که اسپانیایی زبان مادری آن‌ها است، با انتخاب کلماتی مناسب برای زبان‌آموزان اخبار سراسر جهان را روایت می‌کنند. News in Slow Spanish در دو بخش اسپانیایی و لاتین ارائه می‌شود و شما می‌توانید هرکدام را که می‌خواهید انتخاب کنید. دسترسی به این پادکست رایگان است اما برای دسترسی به ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن مانند متن پادکست و نکات گرامری باید اشتراک آن را خریداری کنید.

سطح: مبتدی تا متوسط

مدت هر قسمت: حدود 10 دقیقه

سرعت آموزش: آهسته

موضوع کلی: اخبار

 

پادکست Nómadas

این پادکست محصولی از رادیو Radio Nacional de España است و گویندگان بومی این رادیو در پادکست  Nómadas به صحبت در مورد فرهنگ‌، داستان‌ها، مردم و موضوعات جهانی می‌پردازند. با توجه به سرعت نسبتاً زیاد صحبت کردن میزبانان، استفادۀ آنان از کلمات دشوارتر و  طولانی بودن مدت هر قسمت، این پادکست بیشتر برای زبان‌آموزان متوسط و پیشرفته مناسب است.

سطح: متوسط تا پیشرفته

مدت هر قسمت: 1 ساعت

سرعت آموزش: تند

موضوع کلی: متنوع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا