عمومی

چگونه کتابتان را در انتشارات خارجی چاپ کنید؟

یکی از سوال‌هایی که در خصوص چاپ کتاب وجود دارد، نحوه چاپ کتاب در انتشارات خارجی، مراحل و هزینه‌های آن است. بسیاری از دانشجوها، اساتید و افرادی که قصد قبولی در مصاحبه دکتری را دارند، برای افزایش رزومه خود دنبال چاپ کتاب در انتشارات خارجی هستند. در این مقاله، تعدادی از معتبرترین نشرهای خارج از کشور را معرفی می‌کنیم و مراحل چاپ کتاب در این نشرها را توضیح می‌دهیم. با شبکه مترجمین ایران همراه باشید!

چاپ کتاب در انتشارات خارجی چه مزیت‌هایی دارد؟

چاپ کتاب در انتشارات خارجی به دیده‌شدن شما در سطح جهان کمک می‌کند و رزومه شما را قوی‌تر می‌کند. وقتی کتاب شما در نشرهای خارجی معتبر چاپ می‌شود، نام شما در بازارهای بین‌المللی کتاب مطرح می‌شود و می‌توانید کتابتان را سایت‌هایی مثل آمازون به فروش برسانید. همچنین، چاپ کتاب در انتشارات خارجی در دریافت بورسیه‌های دکترا در تاثیر گذارد.

شانس دریافت جوایز بین‌المللی، شرایط بهتر برای نوشتن کتاب‌های بعدی، کسب درآمد دلاری و تقویت رزومه تحصیلی و شغلی از دیگر مزیت‌های چاپ کتاب در انتشارات خارجی هستند. شما می‌توانید بعد از چاپ کتاب در انتشارات داخلی برای ترجمه و چاپ آن در انتشارات خارجی اقدام کنید.

روش‌های چاپ کتاب در انتشارات خارجی

به‌طور کلی دو روش برای چاپ کتاب در انتشارات خارج از کشور وجود دارد. در روش اول شما برای چاپ کتاب خودتان به انتشارات خارجی مراجعه می‌کنید و در روش دوم سراغ انتشارات ایرانی خارج از کشور می‌روید. در این بخش، بعضی از معتبرترین نشرهای خارجی و وایرانی خارج از کشور را معرفی می‌کنیم.

معتبرترین نشرهای خارجی

  • انتشارات پنگوئن
  • رندم هاوس
  • انتشارات هاچت لیور
  • انتشارات هارپر کولینز
  • انتشارات پن مک میلان
  • انتشارات پیرسون
  • انتشارات آکسفورد
  • انتشارات سیمون اند چوستر
  • انتشارات وایلی اند سانز
  • انتشارات لمبرت آلمان
  • انتشارات بلومز بری

ناشران ایرانی خارج از کشور

نشرهای زیر توسط هنرمندان و نویسنده‌های ایرانی خارج از کشور تاسیس شده‌اند و و به چاپ کتاب فارسی در کشورهای خارجی کمک می‌کنند.

نوگام: انتشارات نوگام در شهر لندن واقع شده است و به نشر کتاب‌های فارسی نویسندگان کمک می‌کند.

ناکجا: انتشارات ناکجا یکی از معروف‌ترین نشرهای فارسی خارج از کشور است و در شهر پاریس تاسیس شده است.

فروغ: انتشارات فروغ در آلمان است و به زبان‌های فارسی و انگلیسی کتاب چاپ می‌کند. کتاب‌های این انتشارات در موضوع‌های مختلف مثل تاریخ، کودک و نوجوان، فلسفه، روان‌شناسی و سیاسی هستند.

ساتراپ: این انتشارات در شهر لندن قرار دارد و علاوه‌بر چاپ کتاب، کارهای ترجمه هم انجام می‌دهد.

باران: این انتشارات در سوئد تاسیس شده است. شما می‌توانید جهت چاپ کتاب در این انتشارات از طریق ایمیل و تلفن با این انتشارات ارتباط بگیرید.

ایران آکادمیا: نشر ایران آکادمیا یک انتشارات علمی و پژوهشی است و کتاب‌های مختلفی در زمینه روانشناسی و حقوق بشر چاپ کرده است.

چگونه در انتشارات خارجی کتاب چاپ کنید؟

برای چاپ کتاب در انتشارات خارجی، طبق مراحل زیر پیش بروید. توجه داشته باشید که ممکن است شرایط چاپ کتاب در نشرهای خارجی با یکدیگر متفاوت باشند. بهتر است قبل از شروع فرایند با کارشناس نشر بین‌الملل یا فردی آشنا به مسائل حقوقی مشورت کنید.

انتخاب ناشر و ارسال ایمیل: ناشرهای مختلف را بررسی کنید و از طریق ایمیل یا روش‌های دیگر با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

ارسال فهرست، چکیده، عناوین و مشخصات کامل کتاب: بعد از انجام این مرحله باید منتظر تایید ناشر بمانید.

ارسال نسخه کامل کتاب به زبان فارسی و انگلیسی: اگر می‌خواهید کتابتان را به زبان انگلیسی در انتشارات خارجی چاپ کنید، باید آن را ترجمه کنید.

برای ترجمه کتاب از فارسی به انگلیسی، می‌توانید از خدمات ترجمه کتاب شبکه مترجمین ایران کمک بگیرید.

ارسال نسخه چاپی یا الکترونیکی به انتشارات برقراری ارتباط با آژانس ادبی: قرارداد چاپ کتاب با آژانس ادبی بسته می‌شود. برای پیداکردن آژانس ادبی می‌توانید به دو روش اقدام کنید.

  • روش اول حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب است. در این نمایشگاه‌ها، به‌طور مستقیم با آژانس‌ها و ناشرها صحبت می‌کنید.
  • در روش دوم، می‌توانید از سایت‌های واسطه کمک بگیرید. سایت بازار ادبی بین‌المللی از جمله این سایت‌ها هستند.

بستن قرارداد با انتشارات برای چاپ کتاب و انتشار آن در فروشگاه‌های خارجی مثل آمازون؛ بعد از بستن قرارداد، آژانس ادبی می‌تواند حق تالیف یا حق ترجمه کتاب را به ناشرهای خارجی بفروشد.

هزینه چاپ کتاب در انتشارات خارجی چقدر است؟

هزینه چاپ کتاب در انتشارات خارجی شامل هزینه‌های داوری و ارزیابی است و ناشر این هزینه را بعد از بررسی و تایید محتوای کتاب تعیین می‌کند. هزینه‌های داوری و ارزیابی کتاب به عهده نویسنده است. هزینه‌های ویراستاری، صفحه‌آرایی، طراحی جلد، چاپ کتاب در چاپخانه، هزینه صحافی و جلد کتاب به عهده ناشر است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم مراحل چاپ کتاب در انتشارات خارج از کشور را به‌صورت خلاصه توضیح دهیم. بعضی از این مراحل به‌صورت کلی هستند و ممکن است برای همه انتشارات یکسان نباشند. نکته مهم این است که در مسیر چاپ کتاب در انتشارات خارجی حتما از کارشناس‌های نشر بین‌الملل کمک بگیرید یا از طریق نشرهای معتبر داخل ایران اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا