عمومی

بهترین پادکست‌های آموزش زبان روسی

یادگیری زبان روسی ممکن است ابتدا ترسناک به نظر برسد زیرا تلفظ آواهای روسی معمولاً برای زبان آموزان جدید دشوار است. علاوه بر این، الفبای روسی کاملاً با الفبای فارسی و انگلیسی فرق می‌کنند؛ اما با برنامه‌ریزی و پشتکار می‌توانید به هر هدفی دست پیدا کنید. برای  یادگیری زبان روسی باید از منابع مختلفی کمک بگیرید. یکی از این منابع که شاید کاربردی‌ترینشان هم باشد پادکست است. پادکست‌ها مهارت‌ شنیداری‌تان را بهبود می‌بخشند و روی ارتقای سطح صحبت کردنتن نیز اثر زیادی دارند. وقتی در محیطی روسی زبان قرار ندارید، حتی اگر در خواندن و نوشتن روسی عالی باشید هم برای شنیدن و تلفظ کردن کلمات دچار مشکل خواهید شد. پادکست‌ها محیط را برای شما شبیه‌سازی می‌کنند تا به بهترین و طبیعی‌ترین شکل ممکن بتوانید از این زبان را یاد بگیرید.  لازم به ذکر است که در صورتی که نیاز به ترجمه روسی دارید می توانید سفارش خود را در شبکه مترجمین ایران ثبت کنید.

پادکست‌های مفید برای یادگیری زبان روسی

پادکست‌های بسیار زیادی برای آموزش زبان روسی وجود دارند. اما اینکه اثر‌گذاری کدام‌یک بیشتر است و کدام‌یک توانسته توجه بیشترین تعداد زبان آموزان را به خود جلب کند مسئله‌ای نیست که به آسانی بتوان به آن پی برد. در ادامۀ این متن با پادکست‌هایی آشنا می‌شوید که هدفشان آموزش زبان روسی است. این فهرست شما را از سرگردان شدن در دنیای بی‌ حدوحصر موتورهای جستجو نجات می‌دهد و کمک می‌کند تا با توجه به سطح زبان،  شرایط و علایق خودتان، بهترین پادکست را پیدا کنید و قدم در راه یادگیری زبان روسی بگذارید.

پادکست‌های مناسب سطح مبتدی

  1. پادکست Russian Word of the Day

این پادکست هر روز در قسمت‌هایی دو تا سه دقیقه‌ای منتشر می‌شود و هر قسمت آن به آموزش یک کلمه اختصاص یافته است. میزبان پادکست «کیرا» با کلامی شمرده و سلیس در هر قسمت تنها روی  یک کلمه متمرکز می‌شود تا سطح آن را مناسب زبان آموزان جدید نگاه دارد. کیرا برای کسانی که فکر می‌کنند به منابع بصری هم نیاز دارند ویدئو‌هایی در یوتیوب قرار داده است که دسترسی به آن‌ها نیز مانند خود پادکست رایگان است.

  1. پادکست Russian For Cats

نام این پادکست «روسی برای گربه‌ها» است، اما خیالتان راحت! هدف آن آموزش زبان روسی به انسان‌ها است. این اسم به آن دلیل انتخاب شده که موضوع آن فصل اول مربوط گربه‌ای دو زبانه به نام «نادیا» است. متن این پادکست بسیار ساده و بیشتر به زبان انگلیسی است. Russian For Cats با روایت کردن داستان‌هایی سرگرم‌کننده که در آن از کلمات روسی استفاده شده است، منبعی جذاب برای یادگیری زبان روسی به زبان آموزان مبتدی به شمار می‌رود.

  1. پادکست Fluentli

Fluentli مجموعه‌ای مختصر و مفید برای کسانی است که هیچ آشنایی با زبان روسی ندارند. اگر به‌تازگی شروع به یادگیری این زبان کرده‌اید و مطلقاً تازه‌کار هستید، این پادکست ساده با تمرین‌های هدفمند آن گزینه‌ای است که حتماً ارزش بررسی کردن را دارد. هریک از قسمت‌های Fluentli در ارتباط با قسمت قبلی هستند که کشش جالبی به درس‌ها می‌دهد. عمدۀ بخش‌های پادکست به زبان انگلیسی است و همراه هر قسمت متنی نیز ارائه می‌شود که کلمات روسی به کار رفته در آن قسمت را توضیح می‌دهد.

پادکست‌های مناسب سطح متوسط

  1. پادکست Slow Russian

همانطور که از نامش هم پیداست، Slow Russian پادکستی است که در آن روسی به صورتی آرام و شمرده صحبت می‌شود تا کسانی که هنوز در حال یادگیری هستند بتوانند همۀ کلمات را بشنوند و درک کنند. میزبان پادکست « داریا» در هر قسمت در مورد موضوعاتی مختلف، از خرافات گرفته تا تاریخ کریمه صحبت و سپس اصطلاحات، دستور زبان و واژگان جدیدی که به کار برده است را تحلیل می‌کند. تاکنون 80 قسمت از این پادکست منتشر شده است و هر قسمت در حدود 20 دقیقه طول می‌کشد و این امر آن را به یکی از غنی‌ترین منابع آموزش زبان روسی تبدیل کرده است.

  1. پادکست Russian with Max

میزبان این پادکست «مکس»، سعی می‌کند تا با حرف زدن در مورد موضوعاتی متنوع، هم پادکستی جذاب ارائه دهد و هم یادگیری زبان روسی را برای زبان آموزان ساده‌تر سازد. به این منظور از بیان واضح، آهسته صحبت کردن و مثال‌ها و مترادف‌های بسیاری استفاده می‌کند. مکس رونوشت‌ دقیق پادکست‌های خود را نیز منتشر می‌کند که البته برای دسترسی به آن‌ها باید اشتراک داشته باشید.

  1. پادکست PostScience

PostScience در واقع مختص آموزش زبان روسی نیست؛ اما زبان سلیس به کار رفته در آن موجب شده که در میان زبان آموزان علاقه‌مند به زمینه‌های علمی بسیار پرطرفدار باشد. این پادکست به موضوعات جذابی در زمینۀ علم، فناوری و فرهنگ می‌پردازد و کاملاً به زبان روسی ارائه شده است. PostScience یا ПостНауки منبعی فوق‌العاده برای زبان‌آموزان متوسط و پیشرفته است که می‌خواهند خود را با موضوعات پیچیده به چالش بکشند و دایرۀ لغات خود را گسترش دهند.

پادکست‌های مناسب سطح پیشرفته

  1. پادکست Arzamas

Arzamas را می‌توان پادکستی مختص تاریخ و فرهنگ روسیه دانست؛ با این حال موضوعاتی بسیار گسترده مانند میراث سالوادور دالی نیز در آن بررسی می‌شوند. این پادکست کاملاً به زبان روسی و زبان آن پیشرفته و تخصصی است. هر قسمت Arzamas حدود 20 دقیقه طول می‌کشد و به طور کلی ایده‌آل زبان آموزانی است که در زمینۀ زبان روسی در سطح پیشرفته‌ای قرار دارند و به دنبال به چالش کشیدن و بهبود هرچه بیشتر مهارت‌های خود هستند.

  1. پادکست SBS Russian

شرکت پخش رسانه‌ای SBS در اصل استرالیایی است و شاید یادگیری زبان روسی از منبعی استرالیایی عجیب به نظر برسد؛ اما چرا که نه؟ این پادکست به‌صورت روزانه در قسمت‌هایی حدوداً 15 دقیقه‌ای پخش می‌شود و در آن خبرهایی از سراسر جهان به زبان روسی ارائه می‌شوند. علاوه بر خبر در این پادکست می‌توان به داستان‌های دیگری مثل سفر ناپلئون به استرالیا گوش داد که آن را برای افراد علاقه‌مند به یادگیری نکات جدید و حتی عجیب به شدت جذاب می‌سازد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا