مقاله نویسیکتابداری

معرفی 20 ژورنال معتبر پزشکی | فهرست مجلات پزشکی برتر جهان

برترین و معتبرترین ژورنال‌های پزشکی دنیا کدامند؟ با جستجو در منابع مختلف پیداست که مجله پزشکی نیوانگلند با بیشترین مشترک و بالاترین ضریب تاثیر بهترین ژورنال پزشکی دنیا است. با وبلاگ شبکه مترجمین در ادامه همراه باشید. ابتدا شش ژورنال با بالاترین ضریب تاثیر را به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه به چهارده مجله که بیشترین مشترک را در سراسر دنیا دارند، خواهیم پرداخت تا فهرست بیست‌تایی تکمیل شود. البته قبل از همه چیز، مروری کوتاه به دو مفهوم داوری همتا و ضریب تاثیر داریم.

همان‌طور که می دانید ترجمه ماشینی، مثل ترجمه گوگل ترنسلیت، همواره ایرادهایی دارد. به عبارت ساده، هیچ ترجمه‌ای جای ترجمه انسانی را نمی‌گیرد. اگر می‌خواهید ترجمه‌تان را مترجمی کاربلد و حرفه‌ای انجام دهد، می‌توانید به شبکه مترجمین ایران، بزرگ‌ترین سایت تخصصی ترجمه در ایران، اطمینان کنید. همواره، برندهای معتبری مانند سامسونگ، مزدا و هواوی به ما اعتماد کرده‌اند و ترجمه‌شان را به مترجمین مجرب ما سپرده‌اند. ما بیش از 45,000 مترجم داریم که هر کدام در رشته‌‌های تخصصی مشخصی تبحر دارند. برای مثال، محتوای تخصصی حوزۀ صنایع را به مترجمی می‌سپاریم که در این رشته تحصیل کرده است یا این‌که مسلط به متون این حوزه است. برای استفاده از خدمات ترجمه مقاله، ترجمه متن، ترجمه کتاب، ترجمه سایت، ترجمه کاتالوگ و بروشور و حتی ترجمه همزمان، کافی است وارد سایت شبکه مترجمین ایران شوید و سفارش‌تان را ثبت کنید. ثبت نام و آپلود فایل در سایت شبکه مترجمین ایران

مروری کوتاه بر داوری همتا و ضریب تأثیر

به‌طورکلی، ژورنال‌های پزشکی بر اساس فرآیند داوری همتا و ضریب تأثیرشان دسته‌بندی می‌شوند.

فرآیند داوری همتا برای بررسی و هماهنگ‌سازی مقاله‌ اولیه انجام می‌شود. وقتی همتایی مقاله را نقد می‌کند، می‌توان مطمئن بود که اطلاعات و بررسی‌های ارائه‌شده در مقاله بر داده‌های دقیقی مبتنی هستند و به مخاطبین هدف مربوط می‌شوند. این کار بیش از پیش سردبیر مجله را از هماهنگی مقاله موردنظر با استانداردهای مجله مطمئن می‌کند. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده فیلم آموزشی مقاله مستقل آن با عنوان «داوری همتا و نقش آن در پذیرش مقاله» مراجعه کنید.

در مورد ضریب تأثیر باید گفت که هرچه ضریب تأثیر بالاتر باشد، ژورنال معتبرتر است. وقتی پای مقاله‌های علمی در میان باشد، تأثیر براساس تعداد دفعات استناد دیگر نشریات نمایه‌شده به مقاله ارزیابی می‎شود. حاصل ضریب تأثیر عددی است (برای مثال، 9/55) که از تقسیم تعداد کل مطالب «قابل‌استنادی» که در طول سال موردنظر توسط یک ژورنال منتشر شده‌اند بر تعداد واقعی دفعاتی که دیگر ژورنال‌های نمایه‌شده به کلیه‌ مطالب منتشرشده در آن ژورنال استناد کرده‌اند به دست می‌آید.

فهرست 6 ژورنال برتر پزشکی بر اساس ضریب تاثیر

هر ساله، براساس ضرایب تأثیر، فهرستی از ژورنال‌های پزشکی برتر تنظیم می‌شود و در قسمت زیر شش ژورنال برتر پزشکی بر اساس ضریب تاثیر مقالات را معرفی می‌کنیم: (قبلاً در مطلبی جامع به سیستم رتبه‌بندی سایمگو پرداخته بودیم که می‌تواند شاخص‌های رتبه‌بندی مجلات را برای شما واضح‌تر کند.)

1- ژورنال پزشکی نیوانگلند

ژورنال پزشکی نیوانگلند (NEJM)، از جهات مختلف برترین ژورنال و وب‌سایت پزشکی دنیاست.

هر هفته، بیش از 600000 نفر از سراسر دنیا ژورنال پزشکی نیوانگلند را می‌خوانند و بیش از همه‌ ژورنال‌های دیگر در منابع پژوهشی علمی به آن استناد می‌شود. این ژورنال در سال 2017، در مقایسه با دیگر ژورنال‌های پزشکی، بالاترین ضریب تأثیر (258/79) را داشته‌است.

NEJM اطلاعات کلیدی و پژوهش‌های مربوط به علوم زیست‌پزشکی و کار بالینی را در اختیار پزشکان و اساتید قرار می‌دهد. NEJM این اطلاعات را به گونه‌ای فهم‌پذیر ارائه می‌دهد تا به راحتی قابل‌استفاده باشند.

تیم ویراستاری این مجله نوشته‌های ارسال‌شده برای چاپ را با فرآیندهای داوری آماری، همتا و ویرایشی سفت‌وسختی ارزیابی می‌کند. علاوه ‌بر غربال‌گری از نظر دقت علمی، بدعت و اهمیت، این تیم اطمینان کسب می‌کند که مؤلفان همه‌ ارتباطات مالی مرتبط را افشا کرده باشند تا محتوا به طور حتم عاری از هرگونه نفوذ خارجی باشد.

معتبرترین مجله پزشکی دنیا نیوانگلند

NEJM سالانه بیش از 16000 مقاله‌ ارسالی دریافت می‌کند که تنها حدود 5% از آن‌ها واقعاً به چاپ می‌رسند و بیش از نیمی از آن‌ها از خارج از ایالات‌متحده ارسال می‌شوند. NEJM برای بیش از 90 کشور کم‌درآمد دسترسی آنلاین رایگان درنظر گرفته است و مقاله‌ها را شش ماه پس از انتشار اولیه در دسترس آن‌ها قرار می‌دهد تا همه بتوانند از محتوای آن‌ها استفاده کنند.

وب‌سایت ژورنال پزشکی نیوانگلند: New England Journal of Medicine

بسیاری از کاربران سایت شبکه مترجمین ایران با استفاده از خدمات ترجمه تخصصی مقاله ما توانسته‌اند مقالات خود را در حوزه پزشکی در ایران و سراسر جهان منتشر کنند. شما نیز می‌توانید با خیالی آسوده از این خدمات که همراه با گارانتی تا زمان انتشار در ژورنال هستند استفاده کنید:

مشاهده لیست قیمت ثبت نام و ثبت سفارش

2- لنست

لنست تنها یکی از ده ژورنالی است که توسط الزویر منتشر می‌شوند. این ژورنال تخصصی ماهانه عناوینی نظیر دیابت و اندوکرینولوژی، سلامت جهانی، هماتولوژی، HIV، بیماری‌های عفونی، نورولوژی، آنکولوژی، روان‌پزشکی و پزشکی تنفسی را پوشش می‌دهد.

ضریب تأثیر لنست، به تنهایی، 254/53 است. این ژورنال به صورت چاپی، آنلاین و روی تلفن همراه در دسترس و تعاملی است!

این مجله خاستگاه مقاله‌های پیش‌گامانه‌ متعددی است که بر حوزه‌های علمی و سلامت انسان تأثیر معناداری داشته‌اند. لنست افتخار می‌کند که به هیچ نهاد سیاسی یا اجتماعی‌ وابسته نیست.

لنست، از زمان انتشار نخستین شماره‌اش در سال 1823، همواره سعی کرده است تا حد ممکن علوم و پزشکی را در دسترس افراد قرار دهد تا جامعه را دگرگون کند و بر زندگی افراد تأثیر مثبت بگذارد.

تیم ویراستاری لنست استانداردهای بسیار بالایی دارد و فقط بهترین مقاله‌های پژوهشی را، بر اساس کیفیت و رابطه‌شان با بهسازی زندگی انسان‌ها، انتخاب می‌کند.

ژورنال پزشکی لنست

مقاله‌ای که به‌تازگی در مورد سیستم استنت‌گذاری فایرهاوک منتشر کرده‌اند، که اولین ابزار پزشکی چینی‌ است که توسط لنست به رسمیت شناخته شد و یکی از مشکل‌های مهم حوزه‌ مطالعات قلبی‌عروقی را کرده، نمونه خوبی از این مقاله‌هاست.

هدف لنست افزایش تأثیر اجتماعی علوم است و این کار را از طریق تنظیم دستور کار، ایجاد زمینه، آگاه‌سازی رهبران، راه‌اندازی مباحثات و دفاع از این تصور که پژوهش‌ها می‌توانند در دنیا تفاوتی واقعی ایجاد کنند انجام می‌دهد.

سایت ژورنال لنست: The Lancet | The best science for better lives

3- ژورنال انجمن پزشکی آمریکا جاما

ژورنال انجمن پزشکی آمریکا (جاما) یکی از ده مجله پزشکی‌ است که جاما نت‌ورک منتشر می‌کند.

در سال 2015، ضریب تأثیر جاما 661/47 بود و، به گزارش وب‌سایت آن، «پرانتشارترین ژورنال پزشکی جهان، با بیش از 320000 دریافت‌کننده نسخه چاپی، 2/1 میلیون دریافت‌کننده فهرست و آگه‌باش الکترونیکی و بیش از 20 میلیون بازدید سالانه از وب‌سایت ژورنال است».

جاما مقاله‌های داوری‌شده توسط همتای مربوط به عناوین پزشکی مختلف را منتشر و کمک می‌کند پزشکان از همه‌ جنبه‌های مراقبت‌های پزشکی، از جمله پیشرفت‌های خارج از رشته خودشان، مطلع بمانند.

ژورنال‌های جاما نت‌ورک حوزه‌های مختلفی از قبیل کاردیولوژی، درماتولوژی، جراحی پلاستیک صورت، پزشکی داخلی، نورولوژی، آنکولوژی، چشم‌پزشکی، جراحی سر و گردن، طب اطفال و روان‌پزشکی را دربرمی‌گیرند.

تنوع عناوینی که در وب‌سایت‌های آن ارائه می‌شوند به صورت زیر است:

  • راهنمای سبک نگارش AMA – راهنمای سبک نگارشی برای مؤلفان و ویراستاران.
  • هنر و تصاویر در روان‌پزشکی – مجموعه‌ای از مقاله‌هایی که نقش هنرهای تجسمی را در بازنمایی حقایق مربوط به بیماری روانی بررسی می‌کنند.
  • دستورالعمل‌های غربال‌گری سرطان پستان – دستورالعمل به‌روزشده‌ انجمن سرطان آمریکا برای غربال‌گری سرطان پستان زنانی که در معرض ریسک متوسط قرار دارند.
  • بیانیه‌ هلسینکی – اصول اخلاقی پژوهش‌های پزشکی.
  • فلوشیپ فیش‌باین – فلوشیپی یک‌ساله برای ویرایش مقاله‌های پزشکی که توسط جاما ارائه می‌شود تا پزشکان با چگونگی ویرایش و انتشار یکی از ژورنال‌های پزشکی مهم آشنا شوند.
  • ژنومیک و بهداشت دقیق – آخرین پیشرفت‌های پزشکی دقیق؛ رویکردی که، بر اساس تنوع ژنتیکی فرد، درمان را با بیمار هماهنگ می‌کند.
  • دستورالعمل‌های مدیریت اپیوئید – مجموعه‌ای از مقاله‌های مربوط به اپیوئیدها.
  • عناوین و مجموعه‌ها – مجموعه‌هایی از محتواهای ارائه‌شده توسط جاما و ژورنال‌های تخصصی آن‌ها.

سایت ژورنال جاما: JAMA – The Latest Medical Research, Reviews, and Guidelines

4- سال‌نامه‌ طب داخلی

سال‌نامه‌ طب داخلی در سال 1927 توسط کالج پزشکان آمریکا به ثبت رسید و امروزه یکی از تأثیرگذارترین ژورنال‌های دنیاست.

این مجله پزشکی طیف وسیعی از پژوهش‌ها، مقاله‌های داوری‌شده توسط همتا، دستورالعمل‌های عملی و گزارش‌های مربوط به کار بالینی، ارائه و سیاست‌های مراقبت‌های بهداشتی، آموزش پزشکی، اخلاق و روش تحقیق را منتشر می‌کند. این سال‌نامه داستان‌های شخصی پزشکان سراسر دنیا را نیز منتشر می‌کند تا ماهیت شخصی پزشکی را نشان دهد.

سال‌نامه طب داخلی بیش از 148000 خواننده دارد و، در سال 2017، ضریب تأثیر آن 384/19 بود و، با 53689 مرتبه استناد، بیشترین تعداد استناد را در بین ژورنال‌های طب داخلی عمومی دنیا به خود اختصاص داد.

هدف این ژورنال ارتقای فضیلت در پزشکی، آگاه نگه داشتن پزشکان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، بهبود استانداردهای گزارشگری پژوهش‌های پزشکی و تأثیرگذاری بر بهبود سلامت در سراسر دنیاست.

سال‌نامه‌ طب داخلیهمه مطالب منتشرشده در سال‌نامه طب داخلی، با کمک بیش از 18000 داوطلب از سراسر دنیا، در معرض داوری همتا قرار می‌گیرند و نرخ پذیرش مقاله‌های ارسالی حدود 8-6% است.

این ژورنال، براساس تعهدی که به خوانندگان و مؤلفان دارد، بسیاری از مقاله‌هایش را به صورت رایگان منتشر می‌کند و استفاده از همه شماره‌های آن برای کشورهای در حال توسعه رایگان است.

سایت ژورنال پزشکی سال‌نامه طب داخلی Annals of Internal Medicine

5- ژورنال پزشکی بریتانیا

ژورنال پزشکی بریتانیا (BMJ) از سال 1840، که با عنوان Provincial Medical and Surgical Journal آغاز به کار کرد، به صورت مستمر منتشر شده است. هدف مقرر آن رهبری مباحثات مربوط به سلامت و دخالت دادن، آگاه‌سازی و برانگیختن متخصصان سلامت برای بهبود پیامدهای بیماران‌شان است.

ضریب تأثیر ژورنال پزشکی بریتانیا در سال 2017 برابر با 295/23 بود و یکی از 55 مجله پزشکی و علومی است که توسط شرکت BMJ منتشر می‌شوند.

ژورنال پزشکی بریتانیااین ژورنال مقاله‌ها، اخبار، روزنامه‌نگاری تحقیقی و گزارش‌های مربوط به عواملی را که به پزشکان کمک می‌کنند در مورد مسائل بالینی، پژوهشی و بهداشت عمومی تصمیمات بهتری بگیرند منتشر می‌کند.

BMJ برخی از پیشرفت‌های قابل‌توجه حوزه‌ پزشکی را گزارش داده است. برخی از مقاله‌های برجسته این ژورنال عبارتند از: کشف کلروفرم، که هنگام تولد فرزند هشتم ملکه ویکتوریا استفاده شد؛ افشاگری‌ در مورد پرورش کودک؛ اولین تصویر اشعه ایکس در بریتانیا؛ و ارتباط بین استعمال دخانیات و سرطان ریه.

سایت ژورنال پزشکی بریتانیا: The BMJ: Medical news and analysis, for doctors in the UK and globally

6- طب داخلی جاما

طب داخلی جاما، که در گذشته به آرشیوهای طب داخلی معروف بود، حوزه‌های طب داخلی عمومی و طب داخلی تخصصی را پوشش می‌دهد. مقاله‌های چاپ‌شده در طب داخلی جاما توسط همتا داوری و به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که پژوهش‌های آموزنده‌ای را برای آموزش و آگاه‌سازی خوانندگان ارائه دهند.

ژورنال انجمن پزشکی آمریکا

طب داخلی جاما، با ضریب تأثیر 989/19 در سال 2017، از بین 154 ژورنال دسته‌ «پزشکی، عمومی و داخلی» رتبه‌ پنجم را به خود اختصاص داد. این ژورنال سالانه در حدود 8/3 میلیون بازدید آنلاین و پنج میلیون ملاحظه و دانلود مقاله دارد. طب داخلی جاما بخشی از جاما نت‌ورک ژورنال‌هاست که جاما، 11 ژورنال تخصصی جاما نت‌ورک و جاما نت‌ورک اپن را دربرمی‌گیرد. این ژورنال همواره مورد توجه رسانه‌های مهم بوده و مقاله‌هایی که در مورد مسائل مربوط به ایمنی بیمار و سنجه‌های محافظت عمومی بهتر منتشر کرده است به اقدامات قانونی مقامات ایالات‌متحده را منجر شده‌اند.

سایت مجله: JAMA Internal Medicine – Improving Health and Health Care

14 ژورنال معتبر و پرخواننده پزشکی بر اساس تعداد مشترکین

جدا از ضریب تأثیر، ژورنال‌های پزشکی بسیاری منتشر می‌شوند که، صرفاً به این دلیل که خوانندگان زیادی دارند، به شدت بر متخصصان پزشکی تأثیر می‌گذارند. در این‌جا، بعضی از پرخواننده‌ترین ژورنال‌های مراقبت‌های بهداشتی را معرفی می‌کنیم:

7- ژورنال آمریکایی پزشکی پیش‌گیرانه

ژورنال آمریکایی پزشکی پیش‌گیرانه (AJPM) در اصل به انتشار مقاله‌های مربوط به پیش‌گیری از بیماری‌های مزمن و حاد اختصاص دارد.

پژوهش‌های مربوط به پیش‌گیری، آموزه‌ها و روش‌های علمی و سیاست‌های این حوزه از عناوین رایجی هستند که در این ژورنال پوشش داده می‌شوند. به‌علاوه، این ژورنال به دنبال پیش‌گیری از مسائل بالینی، رفتاری و بهداشت عمومی است. آسیب و خشونت، استعمال دخانیات، تغذیه و استفاده از الکل و مواد مخدر برخی از این مسائل هستند.

ژورنال آمریکایی پزشکی پیش‌گیرانهژورنال آمریکایی پزشکی پیش‌گیرانه از بین 154 ژورنال دسته‌ پزشکی، عمومی و داخلی رتبه‌ 20 و از بین 180 ژورنال دسته‌ بهداشت حرفه‌ای و محیط عمومی رتبه‌ 23 را به خود اختصاص داده است.

سایت ژورنال آمریکایی پزشکی پیش‌گیرانه: American Journal of Preventive Medicine

8- دراگ سیفتی

دراگ سیفتی ژورنال رسمی انجمن بین‌المللی مراقبت‌های دارویی (ISoP) است. مقاله‌های این مجله پزشکی توسط همتا داوری می‌شوند و همه‌ جنبه‌های ایمنی دارویی، از جمله ارزیابی ریسک – مزایا و مدیریت ریسک، را پوشش می‌دهد.

دراگ سیفتی «با انتشار مقاله‌های مروری و مقاله‌های پژوهشی بدیعی که راهنمای استفاده‌ و تجویز مؤثر و ایمن دارو هستند استفاده منطقی از دارودرمانی را تسریع می‌کند».

ژورنال دراگ سیفتی

انجمن بین‌المللی مراقبت‌های دارویی سعی دارد، با فراهم کردن فرصتی برای تبادل داده‌ها بر روی شبکه و انجمنی باز و بی‌غرض برای ‌اشتراک‌گذاری دانش و ایجاد ایده‌ها و پژوهش‌های جدید، علوم و یادگیری را در همه کشورها پرورش دهد.

سایت ژورنال دراگ سیفتی: Drug Safety: The Official Journal of the International Society of Pharmacovigilance

9- Medical Care

ژورنال رسمی Medical Care Section، انجمن بهداشت عمومی آمریکا، یعنی Medical Care، یکی از ده ژورنال برتر مدیریت مراقبت‌های بهداشتی است.

این ژورنال همه جنبه‌های مدیریت و ارائه مراقبت‌های بهداشتی را پوشش می‌دهد و مقاله‌های داوری‌شده توسط همتایی را که به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در حوزه‌های برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، تأمین مالی و ارزیابی خدمات بهداشتی مربوطند منتشر می‌کند. همراه با هر نسخه، شماره‌های مکملی نیز منتشر می‌شوند که بر حوزه‌های خاص تمرکز دارند.

ژورنال پزشکی Medical Care

Medical Care، که متعهد است از طریق پژوهش، آموزش و سیاست‌گذاری سلامت ایالات‌متحده را بهبود بخشد، از دست‌یابی به سیستم پزشکی‌ حمایت می‌کند که برای همه مراقبت باکیفیت، پزشکی پیش‌گیرانه در دسترس و حساسیت فرهنگی را فراهم کند.

سایت ژورنال: Medical Care

10- ژورنال سلامت نوجوانان

ژورنال سلامت نوجوانان، که در سال 1980 با وعده‌ «بهبود زندگی نوجوانان و جوانان کم‌سن» راه‌اندازی شد، پژوهش‌هایی را منتشر می‌کند که علوم رفتاری و بیولوژیک پایه مربوط به این سنین و همچنین سیاست‌ها و بهداشت عمومی این حوزه را پوشش می‌دهند.

ژورنال آمریکایی پزشکی پیش‌گیرانه

محتوای این ژورنال، که توسط الزویر و از طرف انجمن پزشکی و سلامت نوجوانان منتشر می‌شود، مقاله‌های پژوهشی بدیع، مقاله‌های مروری، نامه‌های ارسال‌شده به سردبیر، دیدگاه‌های فردی و گزارش‌های موردی در مورد هرچیز مربوط به جوانان کم‌سن، از بهداشت دهان تا سلامت روان و از مددکاری اجتماعی تا تحول در دوران جوانی، را دربرمی‌گیرد. اگر می‌خواهید بیشتر با مفهوم گزارش موردی و کاربرد آن آشنا شوید به مقاله مستقل آن مراجعه کنید.

در سال 2017، این ژورنال از بین 124 ژورنال طب اطفال رتبه 5، از بین 180 مجله مربوط به بهداشت عمومی، محیطی و حرفه‌ای رتبه 22، از بین 73 ژورنال روان‌شناسی و رشد رتبه 7 و از بین 156 ژورنال مربوط به بهداشت عمومی، محیطی و حرفه‌ای رتبه 8 را کسب کرد.

سایت ژورنال آمریکایی پزشکی پیش‌گیرانه: Journal of Adolescent Health

11- بولتن سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی (WHO)، که از جامع‌ترین و قابل‌توجه‌ترین سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی دنیاست، این بولتن را، که بر کشورهای درحال‌توسعه تمرکز خاصی دارد، منتشر می‌کند.

این بولتن یکی از ژورنال‌های بهداشت عمومی و محیطی برتر دنیاست. سیاست دسترسی آزاد این ژورنال به این معناست که کل محتوا و آرشیوهای آن به صورت آنلاین و رایگان در دسترس عموم قرار دارند.

11. بولتن سازمان بهداشت جهانی

به گزارش وب‌سایت آن‌ها، بیانیه مأموریت این بولتن «انتشار و ترویج اطلاعات مربوط به بهداشت عمومی‌ است که از نظر علمی دقیق هستند، اهمیت بین‌المللی دارند و به سیاست‌گذاران، پژوهش‌گران و متخصصان اجازه می‌دهند عملکرد مؤثرتری داشته باشند؛ به دنبال بهبود سلامت، به‌ویژه در جمعیت‌های محروم».

وب‌سایت و چکیده مقالات این ژورنال به 6 زبان رسمی سازمان ملل ترجمه می‌شوند. در صورتیکه می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره نحوه ترجمه چکیده مقالات به دست آورید به مقاله «ترجمه چکیده مقاله و پایان‌نامه» مراجعه کنید.

سایت رسمی بولتن سازمان بهداشت جهانی: WHO | Bulletin of the World Health Organization

12- مایو کلینیک پروسیدینگز

کلینیک مایو از سازمان‌های پژوهش پزشکی برجسته است و ژورنال آن، مایو کلینیک پروسیدینگز، خلاصه‌ای از کارهای کلینیک را ارائه می‌دهد و پژوهش‌ها و یافته‌های کلینیک و نوشته‌های متمرکز بر علوم آزمایشگاهی و بالینی، آموزش پزشکی و اقتصاد را پوشش می‌دهد.

مایو کلینیک پروسیدینگزتیراژ مایو کلینیک پروسیدینگز در حدود 127000 است و در سال 2015، از بین 156 ژورنال در دسته‌ پزشکی، عمومی و داخلی رتبه 11 را به خود اختصاص داده‌است.

سایت مایو کلینیک پروسیدینگز: Mayo Clinic Proceedings

13- ژورنال طب تسکینی و آسایشگاهی آمریکا

اگرچه مراقبت آسایشگاهی موضوعی است که مردم دوست ندارند درباره‌اش صحبت کنند، اما بخش مهمی از سیستم پزشکی بیشتر کشورها را به خود اختصاص می‌دهد. مجله طب تسکینی و آسایشگاهی آمریکا (AJHPM) برای اعضای تیم‌های مراقبت‌های آسایشگاهی، از جمله پزشکان، پرستاران، مددکاران اجتماعی، روان‌شناسان، مدیران و همه افرادی که ارتباط نزدیکی با این حوزه دارند، بسیار مهم است.

با توجه به جمعیت سالمند و تعداد زیاد بیماری‌های مزمن در آمریکا، AJHPM جدیدترین تجهیزات، پژوهش‌ها و روش‌های پزشکی حوزه‌ مراقبت آسایشگاهی و درمان تسکینی را عرضه می‌کند.

13. ژورنال طب تسکینی و آسایشگاهی آمریکا

این ماه‌نامه، که توسط همتا داوری می‌شود، سرمقاله‌ها، تحلیل‌ها و دیدگاه‌های فردی، عقاید، مقاله‌های پژوهشی، مجموعه‌های موضوعی و مقاله‌های مروری مربوط به همه جنبه‌های مراقبت تسکینی و آسایشگاهی را منتشر می‌کند.

سایت ژورنال طب تسکینی و آسایشگاهی آمریکا: American Journal of Hospice and Palliative Medicine

14- ژورنال تحقیقات بالینی

ژورنال تحقیقات بالینی (JCI)، با هدف پیشرفت پزشکی، مقاله‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد که جدیدترین اکتشافات صورت‌گرفته در علوم پایه و زیست‌پزشکی بالینی را پوشش می‌دهند.

JCI از ژورنال‌های برتر دسته پزشکی، پژوهشی و آزمایشی است که دامنه وسیع و متنوعی از خوانندگان، از جمله بسیاری از افراد طیف گسترده‌ای از بخش‌ها و رشته‌های پزشکی، را به خود جلب کرده است.

ژورنال تحقیقات بالینی

JCI مطالعات مربوط به همه تخصص‌های زیست‌پزشکی، از جمله خودایمنی، ایمونولوژی، نوروساینس، آنکولوژی و بیولوژی عروق، را منتشر می‌کند. در صورتیکه می‌خواهید با اصطلاحات پزشکی بیشتر آشنا شوید و نحوه ترجمه آن‌ها را فرا بگیرید می‌توانید به مقاله آموزشی جامع اصطلاحات پزشکی مراجعه کنید.

سایت ژورنال تحقیقات بالینی: The Journal of Clinical Investigation

15- ژورنال پزشکی استرالیا

ژورنال پزشکی استرالیا (MJA)، که از مجلات پزشکی عمومی داوری‌شده توسط همتای برجسته استرالیاست، از سال 1914 شروع به کار کرده است. MJA هر مسئله‌ای را که بر مراقبت‌های بهداشتی استرالیا تأثیر بگذارد پوشش می‌دهد و جدیدترین پژوهش‌های بالینی، مقاله‌های مروری مبتنی بر شواهد، به‌روزرسانی‌های کار بالینی، عقاید و مباحثات پزشکی و پیشرفت‌های حوزه علوم انسانی استرالیا را منتشر می‌کند. دسترسی به همه مقاله‌های پژوهشی رایگان است و MJA تضمین می‌کند که دسترسی به کلیه مقاله‌های مربوط به بهداشت بومی آزاد باشد.

ژورنال پزشکی استرالیا

MJA توسط شرکت انتشارات پزشکی استرالیا منتشر می‌شود (که به AMA تعلق دارد) و، در مورد مسائل مربوط به نشر و ویراستاری، از دستورالعمل‌های کمیته بین‌المللی سردبیران مجلات پزشکی و انجمن جهانی سردبیران نشریات پزشکی پیروی می‌کند.

سایت ژورنال پزشکی استرالیا: The Medical Journal of Australia

16- پژوهش‌های خدمات بهداشتی

پژوهش‌های خدمات بهداشتی (HSR) یکی از ژورنال‌های برتر حوزه مربوطه و هدف اصلی آن بهبود سلامت افراد و جوامع است. مخاطبان اصلی آن را پژوهش‌گران، مدیران، سیاست‌گذاران، ارائه‌دهندگان و دانشجویان حوزه خدمات بهداشتی تشکیل می‌دهند.

پژوهش‌های خدمات بهداشتی

به گزارش وب‌سایت این ژورنال، مأموریت HSR این است که «درک موجود از تأمین مالی، سازمان، ارائه و پیامدهای خدمات بهداشتی» را ارتقاء دهد.

سایت ژورنال پژوهش‌های خدمات بهداشتی: Health Services Research Journal

17- پزشک و طب ورزشی

پزشک و طب ورزشی همه عناوین مربوط به پزشکی و علوم ورزشی را پوشش می‌دهد. این مجله جدیدترین اکتشافات دارویی مربوط به درمان و ریکاوری را تحلیل و جنبه‌های پزشکی ورزش‌درمانی برای انواع بیماری‌های موردنظر را بررسی می‌کند.

ژورنال پزشک و طب ورزشی

این ژورنال توسط همتا داوری می‌شود و مقاله‌های مربوط به مدیریت بیماری‌های مزمن، تکنیک‌های جراحی در پیش‌گیری از آسیب‌ها و مدیریت آن‌ها، راه‌های کمک به بیماران برای کاهش وزن و هرگونه اطلاعات مربوط به ورزش و تغذیه‌ را که با درمان بیمار در دوران ریکاوری در ارتباطند ارائه می‌دهد.

سایت مجله پزشک و طب ورزشی: The Physician and Sportsmedicine

18- بی‌ام‌سی پیدیتریکس

بی‌ام‌سی پیدیتریکس مقاله‌های مربوط به کلیه جنبه‌های مراقبت‌های بهداشتی کودکان، از زمان تولد تا نوجوانی، را منتشر می‌کند. این ژورنال مقاله‌های مربوط به ژنتیک مولکولی، پاتوفیزیولوژی و اپیدمیولوژی را دربرمی‌گیرد.

دسترسی کامل به همه مقاله‌های بی‌ام‌سی پیدیتریکس برای همه آزاد است. مقاله‌ها رفتار و تحول، جراحی و طب عمومی اطفال و اختلال‌های مادرزادی و ژنتیک، عفونت، مراقبت‌های بهداشتی عمومی، نورولوژی و تغذیه، رژیم و سلامت فیزیکی را پوشش می‌دهند.

سایت بی‌ام‌سی پیدیتریکس: BMC Pediatrics

19- ژورنال سالمندی و سلامت

ژورنال سالمندی و سلامت (JAH) بخش سالمندشناسی صنعت پزشکی را بررسی می‌کند. این ژورنال توسط همتا داوری می‌شود و دیدگاه‌ها و رشته‌های مختلف بسیاری، از قبیل روان‌شناسی، حوزه‌های بهداشتی وابسته، مطالعات و سیاست‌های اجتماعی، بهداشت عمومی، جامعه‌شناسی و پرستاری، را پوشش می‌دهد.

ژورنال سالمندی و سلامت

در سال 2015، JAH از بین 71 ژورنال دسته خدمات و سیاست‌های بهداشتی رتبه 39 و از بین 32 مجله دسته سالمندشناسی رتبه 13 را به خود اختصاص داد. امید به زندگی فعالانه، اخلاق در مراقبت‌های بهداشتی، عمر طولانی و مرگ‌ومیر، فرآیند ریکاوری و خودکشی از عناوین جدید این ژورنال هستند.

سایت مجله پزشکی سالمندی و سلامت: Journal of Aging and Health: SAGE Journals

20- اپیدمیولوژیک ریویوز

اپیدمیولوژیک ریویوز از ژورنال‌های برجسته بهداشت عمومی است که، در سال 2017، از بین 180 ژورنال دسته بهداشت عمومی، محیطی و حرفه‌ای رتبه 6 را کسب کرد. این ژورنال یک‌بار در سال منتشر می‌شود و عناوین مختلفی از همه موضوعات مربوط به بهداشت عمومی را پوشش می‌دهد. هر شماره به موضوع خاصی می‌پردازد. شماره‌های اخیر به چاقی، نابرابری‌های بهداشتی و رویکردهای اپیدمیولوژیک به بهداشت جهانی پرداخته‌اند.

ژورنال اپیدمیولوژیک ریویوزسایت مجله اپیدمیولوژیک ریویوز: Epidemiologic Reviews | Oxford Academic

جمع‌بندی

در این مقاله معتبرترین و پرخواننده‌ترین ژورنال‌های پزشکی را که به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند معرفی کردیم. استناد به مقالات این مجلات به اعتبار مقالات پزشکی را افزایش می‌دهد و همچنین انتشار مقاله در هر یک از این ژورنال‌های پزشکی افتخار بزرگی برای دانش‌پژوهان پزشکی به شمار می‌آید. نظرات شما درباره اعتبار این مجلات به خوانندگان این مقاله کمک خواهد کرد. همچنین ما آمادگی داریم تا ترجمه تخصصی مقالات پزشکی شما را بر اساس شیوه‌نامه‌های ژورنال‌های معتبر انجام دهیم تا شانس قبولی مقالات ارسالی شما افزایش پیدا کند.

ژورنال‌های معتبر پزشكی كدامند؟

ژورنال پزشكی نيوانگلند، لنست، ژورنال انجمن پزشكی آمريكا جاما، سال‌نامه طب داخلی، ژورنال پزشكی بريتانيا، طب داخلی جاما

ضريب تأثير چه رابطه‌ای با اعتبار ژورنال دارد؟

هرچه ضريب تأثير بالاتر باشد، ژورنال معتبرتر است.

معتبرترين سايت پزشكی جهان چيست؟

ژورنال پزشكي نيوانگلند از جهات مختلف برترين ژورنال و وبسايت پزشكی دنياست.

NEJM چه اطلاعاتی در اختيار پزشكان قرار مي‌دهد؟

NEJM اطلاعات کلیدی و پژوهش‌های مربوط به علوم زیست‌پزشکی و کار بالینی را در اختیار پزشکان و اساتید قرار می‌دهد.

منبع
Top Twenty Medical Journals

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. بسیار عالی
    مطالب خیلی خوبی ارایه شده

  2. امیر کریمی گفت:

    ممنون بابت مطلب کاملتون…دست شما درد نکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا