عمومی

الفبای زبان ایتالیایی

وقتی شروع به یادگیری یک زبان خارجی می‌کنید، قدم اول کدام است؟ بالطبع، پیش از هر چیزی، به سراغ الفبای آن زبان می‌روید. زبان ایتالیایی نیز الفبا دارد و اولین گام در مسیر فرا گرفتن آن یادگیری الفبای زبان ایتالیایی است. حتی نامدارترین مترجمین برای ترجمه ایتالیایی به فارسی و بالعکس، ابتدا از یادگیری الفبا آغاز کرده‌اند. اما الفبای ایتالیایی متشکل  از چند حرف است؟ آیا تلفظ حروف الفبای زبان ایتالیایی نزدیک به تلفظ حروف انگلیسی است؟ در این مطلب، می‌توانید الفبای ایتالیایی را به راحتی بیاموزید. با شبکه مترجمین ایران همراه باشید!

حروف صدادار در زبان ایتالیایی بسیار مهم هستند. واژه‌های ایتالیایی حروف صدادار متعددی را در خود دارند و تقریباً همیشه به حروف صدادار نیز ختم می‌شوند.

مقدمه‌ای بر الفبای ایتالیایی

الفبای ایتالیایی ریشه در الفبای یونانی دارد و متشکل از 21 حرف صدادار و بی‌صدا است. در جدول زیر، از حروف صدادار و بی‌صدای الفبای ایتالیایی به تفکیک برای‌تان گفته‌ایم.

 

5 حرف صدادار

A – E – I – O – U
 

5 حرف بی‌صدای ایتالیایی

B – C – D – F – G – H – L – M – N – P – Q – R – S – T – V – ZB – C – D – F – G – H – L – M – N – P – Q – R – S – T – V – Z
 

5 حرف بی‌صدای ایتالیایی

J – K – W – X – Y – Z

تلفظ حروف الفبای ایتالیایی

ظاهر حروف الفبای زبان ایتالیایی مشابه ظاهر حروف الفبای انگلیسی است، اما تلفظ‌شان متفاوت از یکدیگر است.

در شکل زیر، می‌توانید حروف ایتالیایی و تلفظ‌شان را مشاهده کنید.

حروف بزرگ حروف کوچک نام ایتالیایی حروف تلفظ نام ایتالیایی حروف مثال
A a a aah  father
B b bi bee  building
C c ci chee cheeta
D d di dee dog
E e e eh elephant
F f effe ehf-feh first
G g gi gee jeep
H h acca ahk-kah نشان آوانما
I i i ee see
L l elle ehl-leh long
M m emme ehm-meh may
N n enne ehn-neh never
O o o oh low
P p pi pee pop
Q q qu koo question
R r erre ehr-reh Rolled
S s esse Ehs-seh sing
T t ti tee tornado
U u u ooh cool
V v vi vee van
Z z zeta dze-tah /dz/

تلفظ حروف الفبای ایتالیایی

برای سفر به کشورهای ایتالیایی زبان و یادگیری استفاده صحیح از این حروف، می‌بایست تلفظ‌شان را به درستی بدانید. یادگیری تلفظ حروف الفبای ایتالیایی چندان کار دشواری نیست، چرا که این حروف، در موقعیت‌های مختلف، تلفظی مشابه دارند. اما در این بین، چند استثناء نیز وجود دارد. در ادامه، از تلفظ حروف ایتالیایی برای‌تان گفته‌ایم.

تلفظ حروف صدادار الفبای ایتالیایی

تلفظ حروف صدادار ایتالیایی متغیر است. این حروف به شکل کوتاه و کشیده تلفظ می‌شوند.

  • اگر حرف صدادار پیش از یک حرف بی‌صدا قرار بگیرد، به شکل کوتاه تلفظ می‌شود.
  • اگر حرف صدادار پیش از دو حرف بی‌صدا قرار بگیرد، به شکل بلند تلفظ می‌شود.

تلفظ G و C

تلفظ حروف C و G نیز متغیر است، اما از قانون مشخصی تبعیت می‌کند. در واقع تلفظ این دو حرف بستگی به حروف صدادار همنشین‌شان دارد:

  • اگر حرف C در کنار حروف صدادار A، O و U قرار بگیرد، K تلفظ می‌شود. اگر در کنار E و I قرار بگیرد، ch تلفظ می‌شود.
  • اگر حرف G در کنار حروف صدادار حروف صدادار A، O و U قرار بگیرد، g تلفظ می‌شود. اگر در کنار E و I قرار بگیرد، j تلفظ می‌شود.
  • اگر حروف C و G پیش از حرف H قرار بگیرند، تلفظ‌شان، به ترتیب، مثل حروف K و G در زبان انگلیسی خواهد بود.

تلفظ صحیح چند واژۀ ایتالیایی

همان‌طور که گفتیم در الفبای ایتالیایی، 5 حرف صدادار وجود دارد: A، E، I، O و U. تلفظ حروف صدادار در زبان ایتالیایی، در مقایسه با حروف اضافه در انگلیسی، کشیده‌تر است. حروف صدادار زبان ایتالیایی، فرقی نمی‌کند در ابتدای کلمه قرار بگیرند یا در اواسط آن، در هر صورت، به طور کامل و رسا، تلفظ می‌شوند.

به کلمات زیر دقت کنید:

واژۀ ایتالیایی معنی تلفظ
Ape زنبور ah-peh
Elefante فیل eh-leh-fahn-teh
Uccello پرنده ooch-chel-loh

چرا الفبای زبان ایتالیایی یاد بگیریم؟

اصلاً چرا باید الفبای ایتالیایی را یاد بگیریم؟ نمی‌شود از همان ابتدا، به سراغ یادگیری واژگان ایتالیایی برویم؟ اگر مبتدی هستید و به تازگی، شروع به یادگیری زبان ایتالیایی کرده‌اید، می‌بایست از همان ابتدا اصولی پیش بروید و خشت‌های اول را درست بگذارید. با یادگیری الفبای ایتالیایی، می‌توانید حروف را به شیوۀ صحیح تلفظ کنید و درک بهتری از زبان ایتالیایی پیدا کنید. کافی است الفبای ایتالیایی و تلفظ صحیح حروف آن را بشناسید تا بتوانید هر واژه‌ای را به شیوه صحیح تلفظ کنید.

شک نکنید که با یادگیری زبان ایتالیایی استعدادتان در یادگیری زبان شکوفا خواهد شد.

چرا یادگیری الفبای ایتالیایی آسان است؟

همان‌طور که گفتیم، ظاهر خروف الفبای ایتالیایی دقیقاً مشابه با ظاهر حروف الفبای انگلیسی است، فقط تلفظ متفاوتی دارند. بنابراین، اگر با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید، نیمی از مسیر را پیموده‌اید.

سخن آخر

زبان ایتالیایی متشکل از 21 حرف است: 5 حرف صدادار و و پانزده حرف بی‌صدا و یک نشان آوانما (h) است. اگر با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید، می‌توانید الفبای ایتالیایی را به راحتی یاد بگیرید، چرا که الفبای آن تقریباْ مشابه با الفبای انگلیسی است، با این تفاوت که الفبای ایتالیایی چهار حرف J، K، X، Y و W را ندارد. با یادگیری حروف ایتالیایی و تلفظ صحیح هر حرف، می‌توانید بنای یادگیری این زبان را از ابتدا درست بگذارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا