برای کاربرعمومیکشورها و زبان ها

چه کشورهایی به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند | فهرست کشورهای ایتالیایی زبان

تا به حال فکر کرده‌اید چه کشورهایی به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند؟ تعداد کشورهای ایتالیایی زبان از آنچه فکر می‌کنید بیشتر است و به حدود 30 کشور می‌رسد.

فهرست کشورهای ایتالیایی زبان

تاریخ مختصری از زبان ایتالیایی

ایتالیایی، مانند اسپانیایی، فرانسوی، رومانی و پرتغالی، زبانی رومی‌تبار است که ریشه در لاتین عامیانه دارد. اولین اسنادی که به یکی از انواع زبان ایتالیایی نوشته شده‌اند به قرن دهم تعلق دارند، اما ایتالیایی استاندارد تا قرن سیزدهم و چهاردهم به وجود نیامده بود. این زبان به عنوان گویشی در توسکانی یا فلورانس شکل گرفت و به احتمال به خاطر موقعیت مکانی مرکزی توسکانی، اهمیت فلورانس به عنوان یکی از مراکز بازرگانی مهم و یا شباهت‌های بین گویش توسکانی و لاتین، محبوبیت یافت. در حقیقت، ایتالیایی زبانی رومی‌تبار است که بیشترین شباهت را به زبان لاتین دارد.

ما پیشتر مطلب جامعی در این رابطه منتشر کرده‌ایم:

تاریخ زبان ایتالیایی

در طول قرن‌های پانزدهم و شانزدهم، گویش توسکانی قرن چهاردهم به عنوان ایتالیایی کلاسیک تدوین شد. گویش‌های محلی تا زمان وحدت ایتالیا در سال 1861، که شکل مدرن زبان توسکانی به عنوان زبان رسمی انتخاب شد، مسلط ماندند.

شهر فلورانس از مهمترین شهرهای ایتالیا

زبان ایتالیایی در چه نقاطی از دنیا صحبت می‌شود؟

ایتالیایی زبان رسمی ایتالیا، سان مارینو، سوئیس و شهر واتیکان است. به‌علاوه زبان رسمی برخی از قسمت‌های کرواسی و اسلوونی نیز است. تعداد نسبتاً قابل‌ملاحظه‌ای ایتالیایی‌زبان‌ نیز در آلبانی، آرژانتین، استرالیا، بلژیک، بوسنی و هرزگوین، برزیل، کانادا، کاستاریکا، کرواسی، مالت، مصر، اریتره، فرانسه، آلمان، لیبی، لیختن‌اشتاین، لوکزامبورگ، پاراگوئه، فیلیپین، پورتوریکو، رومانی، عربستان سعودی، اسلوونی، تونس، امارات متحده‌ی عربی، بریتانیا، ایالات‌متحده و ونزوئلا زندگی می‌کنند.

سایت ترجمه ترنسنت با همکاری مترجمان برتر ایتالیایی، خدمات ترجمه حرفه‌ای ایتالیایی به فارسی و بالعکس را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌دهد.

چند نفر در دنیا ایتالیایی صحبت می‌کنند؟

ایتالیایی زبان اول حدود 63 میلیون نفر در سراسر جهان و زبان دوم سه میلیون نفر دیگر است. منابع مختلف کمی متفاوت هستند، اما ایتالیایی به طور تقریبی بیستمین زبانی است که در دنیا استفاده می‌شود.

در ایالات‌متحده چند نفر ایتالیایی صحبت می‌کنند؟

تعداد زیادی از ایتالیایی‌ها در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به ایالات‌متحده مهاجرت کردند. به گزارش دفتر سرشماری ایالات‌متحده، در حال حاضر، حدود 709,000 نفر در ایالات‌متحده در خانه ایتالیایی صحبت می‌کنند. تازه‌ترین داده‌های موجود (از سال 2013) نشان دادند ایتالیایی از نظر تعداد مطالعاتی که در ایالات‌متحده بر زبان‌های خارجی انجام می‌شوند پنجمین رتبه را دارد. بیشترین تعداد ایتالیایی زبان‌های بومی، یعنی به‌ترتیب 294,000 و 116,000 نفر، در ایالات نیویورک و نیوجرسی زندگی می‌کنند.

جمعیت ایتالیایی آمریکایی‌ها

چه کشورهایی در اروپا به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند؟

همان‌طور که انتظار می‌رود، بیشترین ایتالیایی‌زبان‌های دنیا (یعنی تقریباً 58 میلیون نفر از آن‌ها) در ایتالیا زندگی می‌کنند. این زبان در دیگر قسمت‌های اروپا نیز متداول است. برای مثال، ایتالیایی زبان ملی رسمی سان مارینو (25,000 ایتالیایی‌زبان)، سوئیس (666,000) و شهر واتیکان است و برخی از نواحی محلی کرواسی و اسلوونی نیز آن را به عنوان زبان رسمی خود انتخاب کرده‌اند. گروه قابل‌توجهی از ایتالیایی‌زبان‌ها نیز در آلبانی، بلژیک، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، مالت، فرانسه، آلمان، لیختن‌اشتاین، لوکزامبورگ، رومانی و بریتانیا ساکن هستند. به سختی می‌توان تعداد دقیق ایتالیایی‌زبان‌های اروپا را تعیین کرد، اما تقریباً 64 میلیون ایتالیایی‌زبان بومی در اتحادیه‌ی اروپا زندگی می‌کنند.

پراکندگی زبان ایتالیایی در اروپا
پراکندگی زبان ایتالیایی در اروپا

چه کشورهایی در آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی به ایتالیایی صحبت می‌کنند؟

آمریکای جنوبی و مرکزی بیشتر از آنچه بتوانید تصور کنید ایتالیایی‌زبان دارند. بیشتر آن‌ها در آرژانتین زندگی می‌کنند، که 5/1 میلیون نفر ایتالیایی‌زبان دارد و زبان ایتالیایی، پس از اسپانیایی، رتبه‌ی دوم را در این کشور به خود اختصاص داده است. ایتالیایی در ونزوئلا نیز، که حدود 200,000 نفر ایتالیایی‌زبان دارد، زبان دوم است. برزیل نیز تعدادی ایتالیایی‌زبان دارد (حدود 50,000 نفر) که بیشتر در شهر سائوپائولو زندگی می‌کنند. اقلیت‌های ایتالیایی‌زبانی نیز در پاراگوئه، کاستاریکا و اکوادور زندگی می‌کنند و ایتالیایی بر گویش اسپانیایی‌ای که در آرژانتین و اوروگوئه صحبت می‌شود تأثیر گذاشته است.

چه کشورهایی در آفریقا به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند؟

در آفریقا نیز حداقل بعضی‌ها ایتالیایی صحبت می‌کنند، یا حداقل این زبان را می‌فهمند. این افراد بیشتر در مستعمره‌های سابق لیبی ایتالیا (که حالا لیبی خالی نام دارد) و آفریقای شرقی ایتالیا (که حالا بخشی از اریتره، اتیوپی و سومالی است) زندگی می‌کنند. نوادگان مستعمره‌نشینان هنوز در این نواحی ایتالیایی صحبت می‌کنند و ایتالیایی در بعضی تجارت‌ها استفاده می‌شود. تعداد دقیق ایتالیایی‌زبان‌های ساکن در این کشورها مشخص نیست.

کشورهای ایتالیایی زبان در آفریقا
مناطق ایتالیایی زبان در آفریقا

فهرست کشورهای ایتالیایی زبان به همراه تعداد ایتالیایی زبان‌ها

 

رتبه کشور یا منطقه (تعداد تخمینی) ایتالیایی‌زبان‌ها
1 ایتالیا 60,600,000
2 آلبانی 799,528
3 ایالات‌متحده 708,966
4 سوئیس 660,000
5 کانادا 375,645
6 مالت 297,123
7 استرالیا 271,597
8 بلژیک 113,500
9 کرواسی 70,000
10 سان مارینو 25,000
11 موناکو 7,220
12 شهر واتیکان 800
منبع
How Many People Speak Italian, And Where Is It Spoken?

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا