برای کاربر

معرفی کتاب برای ترجمه در حوزه مهندسی سال 1400

مروری بر بهترین کتاب های جدید و ترجمه نشده انگلیسی در حوزه های مختلف مهندسی

علوم مهندسی همواره در حال پیشرفت هستند و نتیجه تحقیقات و نوآوری پژوهشگران سالانه در قالب کتاب های چاپ اول یا مقالات علمی پژوهشی منتشر می‌شود. در این میان کتاب‌های درسی مهندسی نیز دچار تغییر تحول می‌شوند به صورتی که تکست‌بوک‌های کلاسیک حتی با ویرایش جدید هم نمی‌توانند دانشجویان را با پیشرفت‌ها و خلاقیت‌های جدید مهندسی آشنا کنند. به همین دلیل سالانه کتاب‌های درسی بسیاری به صورت ویرایش اول چاپ و تدریس می‌شود. در ادامه این مطلب با برخی از بهترین کتاب هایی که می‌توان آنها را در سال 98 به عنوان کتاب‌های جدید حوزه مهندسی و تکنولوژی مطالعه کرد، آشنا می‌شویم. این مجموعه کتاب‌ها با بررسی منابع معتبری نظیر Forbes، CNN و نظایر آن گردآوری شده است. با ما در تازه ترین پست وبلاگ با عنوان معرفی کتاب برای ترجمه در حوزه مهندسی سال 98 همراه باشید:

همان‌طور که می دانید ترجمه ماشینی، مثل ترجمه گوگل ترنسلیت، همواره ایرادهایی دارد. به عبارت ساده، هیچ ترجمه‌ای جای ترجمه انسانی را نمی‌گیرد. اگر می‌خواهید ترجمه‌تان را مترجمی کاربلد و حرفه‌ای انجام دهد، می‌توانید به شبکه مترجمین ایران، بزرگ‌ترین سایت تخصصی ترجمه در ایران، اطمینان کنید. همواره، برندهای معتبری مانند سامسونگ، مزدا و هواوی به ما اعتماد کرده‌اند و ترجمه‌شان را به مترجمین مجرب ما سپرده‌اند. ما بیش از 45,000 مترجم داریم که هر کدام در رشته‌‌های تخصصی مشخصی تبحر دارند. برای مثال، محتوای تخصصی حوزۀ صنایع را به مترجمی می‌سپاریم که در این رشته تحصیل کرده است یا این‌که مسلط به متون این حوزه است. برای استفاده از خدمات ترجمه مقاله، ترجمه متن، ترجمه کتاب، ترجمه سایت، ترجمه کاتالوگ و بروشور و حتی ترجمه همزمان، کافی است وارد سایت شبکه مترجمین ایران شوید و سفارش‌تان را ثبت کنید. ثبت نام و آپلود فایل در سایت شبکه مترجمین ایران

 

کتاب جدید و ترجمه نشده در حوزه مهندسی زیست پزشکی:

استفاده از هیدروژل‌های کاربردی بعنوان بیومتریال

جون لی، یوشیهیتو اوسادا، جاستین کوپر-وایت | ۳۰ جولای،  ۲۰۱۸ |

Functional Hylogels as Biomatrials
Functional Hylogels as Biomatrials

این کتاب خوانندگان را با آخرین پیشرفت‌های بیومتریال‌های هیروژلی آشنا می‌کند و تمرکز اصلی آن بر جدیدترین حوزه‌های مرتبط با مواد مصنوعی و هیدروژل‌های بیوپلیمری است؛ از جمله این موارد می‌توان به نحوه‌ی شکل‌گیری این مواد از طریق اتصالات عرضی فیزیکی یا شیمیاییِ طراحی‌شده، خودسامانی شیمیایی مهمان-میزبان (فرامولکولی) مبتنی بر سیکلودکسترین‌ها برای کپسوله‌کردن سلول، گسترش و ایجاد تغییر در آن و ترمیم بافت سلول و کاشت سلول بنیادی و همچنین درمان سلولی و کاربردهای مختلف دارورسانی آن‌ها اشاره کرد.

این کتاب توسط متخصصان این حوزه‌های میان‌رشته‌ای نوشته شده است و حاوی آخرین اطلاعات در این زمینه‌ها است و مطالب آن برای کلیه‌ی پژوهشگران رشته‌های بیومتریال و مهندسی زیست‌پزشکی و همچنین حوزه‌های پزشکی مفید خواهد بود.

  • جون لی استاد دانشکده‌ی مهندسی زیست‌پزشکی دانشگاه ملی سنگاپور در سنگاپور است.
  • یوشیهیتو اوسادا یکی از استادان موسسه‌ی علوم پیشرفته‌ی «RIKEN» در ژاپن است.
  • جاستین کوپر-وایت استاد موسسه‌ی استرالیایی مهندسی زیستی و نانوتکنولوژی، دانشگاه کوئینزلند در استرالیا است.

معرفی کتاب برای ترجمه در حوزه مهندسی ژنتیک:

مقدمه‌ای بر مهندسی ژنتیک

دیوید ایروین | ۲۸ می، ۲۰۱۸ |

An Introduction to Genetic Engineering
An Introduction to Genetic Engineering

مهندسی ژنتیک علم مطالعه‌ی فرآیند تبدیل ژنوم‌ها است. این علم با هدف توسعه‌ی ارگانیسم‌ها و گونه‌های بهتر و با استفاده از عناصر و تکنیک‌های بیوتکنولوژی ژن‌ها را دستکاری کرده و آن‌ها را در میان ارگانیسم‌های مختلف انتقال می‌دهد. فرآیند‌های مورد استفاده در مهندسی ژنتیک عبارتند از جداسازی‌ ژن‌ها، همتاسازی مولکولی، دگرگونی ژنتیکی و الی آخر. این کتاب انگلیسی ترجمه نشده از مجموعه‌ی کاملی از فصل‌های مختلف تشکیل شده است که به بحث درباره‌ی مهم‌ترین مفاهیم رشته‌ی مهندسی ژنتیک می‌پردازند و ارائه‌کننده‌ی موضوعاتی است که شامل روش‌ها و نظریه‌های مختلف، و همچنین رویکردها، ارزیابی‌ها و روش‌شناسی‌های مختلف در حوزه‌ی گسترده‌ی مهندسی ژنتیک است.

این کتاب سعی دارد به افرادی که قصد دارند در زمینه‌ی مهندسی ژنتیک به کندوکاو و پژوهش بپردازند، کمک کند. در صورتیکه این کتاب را مطالعه کردید، شبکه مترجمین ایران می‌تواند ترجمه کتاب را به صورت کامل و کمترین نقص به شما عرضه کند.

مقدمه‌ای بر مهندسی مکانیک

جِی. پائولو داویم | ۲۷ می، ۲۰۱۸|

Introduction to Mechanical Engineering
Introduction to Mechanical Engineering

این کتاب از زوایای دید مختلف به بحث و تبادل اطلاعات درباره‌ی موضوعات مقدماتی مهندسی مکانیک مدرن از جمله: مهندسی مکانیک بعنوان یک حرفه، مواد و فرآیند‌های ساخت آن‌ها، ماشین‌کاری و ماشین‌ابزارها، سوده‌شناسی (تریبولوژی) و مهندسی سطح، مکانیک جامدات، مکانیک کاربردی و مکانیک محاسباتی، مکاترونیک و رباتیک، مکانیک سیالات و انتقال گرما، انرژی‌های تجدیدپذیر، بیومکانیک، مهندسی نانو و نانومکانیک می‌پردازد. در پایان هریک از فصل‌های کتاب، قسمتی متشکل از ۱۰ سوال (بهمراه جواب) تهیه شده است. برای ترجمه این کتاب و ترجمه متون تخصصی مکانیک می‌توانید سفارش خود را در سایت ترنسنت ثبت کنید.

معرفی کتاب برای ترجمه حوزه مهندسی عمران:

راهنمای منابع آزمون [1]PE عمران

مایکل ار.لیندبورگ PE |۲۳ آوریل، ۲۰۱۸|

PE Cilvil Reference Manual
PE Cilvil Reference Manual

ویرایش جدید

راهنمای منابع آزمون PE عمران، جامع‌ترین کتاب جدید درسی برای آزمون عمران «NCEES PE» (آزمون مهندس حرفه‌ای «شورای ملی بازرسان مهندسی و نقشه برداری») است. طبقه‌بندی دقیق و توضیحات گویا و پایه‌ای این کتاب به شما کمک می‌کند تا مفاهیم عمومی مهندسی عمران را بسرعت یاد بگیرید. این کتاب مجموعاً دارای ۹۰ فصل است که مرور جامعی از تمامی موضوعات، کدها و استانداردهای فهرست‌شده در مشخصات آزمون NCEES PE برای شما فراهم می‌کند. این راهنمای جامع شامل هزاران سرتیتر است و هر یک از موضوعات موردبحث نیز دارای سرتیترهای چندگانه هستند، در نتیجه شما با استفاده از این کتاب خواهید توانسیت حین آزمون کدها و مفاهیم موردنظر خود را به آسانی پیدا کنید. این کتاب شامل:

  • بیش از ۱۰۰ پیوست حاوی ماده‌های پشتیبان ضروری
  • بیش از ۵۰۰  نمونه‌ی توضیحی
  • بیش از ۵۵۰ اصطلاح تخصصی عمران که در قالب یک واژه‌نامه‌ی کاریردی تعریف شده‌اند
  • هزاران معادله، شکل و جدول
  • فهرست علائم و اختصارات و واژه‌شناسی استاندارد
  • پشتیبانی یکسان از واحد‌های اندازه‌گیری آمریکایی و سیستم SI
  • حتی پس از پشت‌ سر گذاشتن آزمون نیز، این کتاب همچنان بعنوان یک مرجع ارزشمند در طول زندگی حرفه‌ای مهندسی‌تان در دسترس شما خواهد بود.

عناوین پوشش‌داده‌شده

برنامه‌ریزی پروژه حوزه‌ی عمران؛ ابزارها و روش‌ها؛ مکانیک خاک؛ مکانیک سازه؛ هیدرولیک و آبشناسی؛ هندسه؛ مواد؛ تجهیز کارگاه؛ روش‌های ساخت؛ طرح‌ریزی و عملیات خاکی؛ تخمین مقادیر و هزینه‌ها؛ علمیات و روش‌های ساخت؛ زمان‌بندی؛ کنترل کیفی مصالح و تولید؛ سازه‌های موقت؛ بهداشت و ایمنی؛ مشخصات ژئوتکنیک سایت؛ مکانیک خاک و تست‌های آزمایشگاهی و آنالیزها؛ تست میدانی مصالح (روش‌ها و ایمنی)؛

مهندسی زلزله و بارهای دینامیکی؛ سازه‌های خاکی؛ آب‌های زیرزمینی و زهکشی‌ها؛ خاک‌های مشکل‌ساز و زمین‌های سنگی؛ سازه‌های نگه‌دارنده‌ی خاک (دیوار حائل)؛ پی‌های کم‌عمق؛ پی‌های عمیق؛ تحلیل سازه‌ای سازه‌ها؛ طراحی و جزئیات سازه‌ها؛ کدها و ساختمان‌ها؛ حمل‌ونقل و مهندسی ترافیک؛ طراحی افقی؛ طراحی عمودی؛ هندسه‌ی تقاطع‌ها؛ طراحی حاشیه‌ جاده و مقطعی=عبوری؛ منابع آبی و آنالیزها و طراحی زیست‌محیطی؛ طراحی نشانه‌ها؛ طراحی کنترل ترافیک؛ مسائل ژئوتکنیکی و کف‌سازی؛ زهکشی؛ آنالیز جایگزین‌ها؛ کانال‌های هیدرولیکی باز و بسته؛ آب‌شناسی؛ آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها؛ جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب؛ کیفیت آب؛ توزیع و تصفیه‌ی آب آشامیدنی؛ تحلیل اقتصاد مهندسی. شبکه مترجمین ایران برای ترجمه متون تخصصی عمران از جمله کتاب راهنمای آزمون PE تیم تخصصی و آمادگی کامل دارد.

بازمهندسی بشریت

برت فریشمان، اوان سلینگر | ۱۹ آوریل، ۲۰۱۸|

Re-engineering Humanity
Re-engineering Humanity

هر روزه هشدارهای جدید مبنی بر شورش هوش مصنوعی بر علیه ما به گوش می‌رسند. اما در تمام این مدت، معضل جدی‌تری در پس این ماجرا وجود دارد. آیا نیروهایی رها‌ شده‌اند که بشریت را به سمت مسیری بیمار سوق می‌دهند؟ مسیری که روز به روز ما را وادار به رفتار کردن شبیه به ماشین‌های ساده می‌کند؟ برت فریشمان و اوان سلینگر در این کتاب میان‌رشته‌ای نافذ، به بررسی سرنوشت بشریت در آینده‌ای می‌پردازند که کلان‌داده‌ها، تحلیل‌های آینده‌نگرانه و محیط‌های هوشمند سرتاسر جامعه‌ي ما را دربرگرفته‌اند. آن‌ها توضیح می‌دهند که هدف طراحی جهان‌های قابل‌برنامه‌ریزی چگونه منجر به مهندسی مردمی برنامه‌ریزی‌شده و قابل‌پیش‌بینی می‌شود.

فریشمان و سلینگر با تشریح جزئیات چارچوب‌های جدید، نمونه‌های موردی بحث‌برانگیز و تجربیات فکری دیوانه‌کننده، ارتباطات پنهان میان مچ‌بند‌های هوشمند، قراردادهای الکترونیکی، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، دوستان رباتیکی، اخبار جعلی، اتوموبیل‌‌های خودران و بسیاری از مسائل دیگر را آشکار می‌سازند. خواندن تجزیه‌وتحلیل‌های قوی این کتاب، به تمامی افرادی که مایلند بدانند تکنولوژی چگونه آینده‌ی ما را تهدید می‌کند و برای ساختن فردایی بهتر چه باید بکنیم، پیشنهاد می‌شود.

اگر کتاب خاصی را از این عناوین برای ترجمه انتخاب کرده‌اید، خیالتان از بابت ترجمه آن راحت باشد. چرا که ما ترجمه کتاب را با روشی تضمینی انجام می‌دهیم و نتیجه کار شبکه مترجمین ایران آماده انتشار خواهد بود.

کتاب انگلیسی جدید و ترجمه در زمینه مهندسی سیستم‌های پیچیده:

بررسی رفتار نوخاسته در مهندسی سیستم‌های پیچیده؛ با رویکرد مدل‌سازی و شبیه‌سازی

سائوراب میتال، سایکو دیالو، آندرئاس تولک |۱۷ آوریل، ۲۰۱۸|

Emergency Behavior in Complex Systems Engineering
Emergent Behavior in Complex Systems Engineering

متنی جامع که به بررسی روش‌ها و تکنولوژی‌هایی می‌پردازد که رفتارهای نوپدید و نوخاسته در مهندسی سیستم‌های پیچیده در حوزه‌های میان‌رشته‌ای را مورد مطالعه قرار می‌دهند.

در کتاب حاضر، نویسندگان ملاحظات نظری و ابزارهای موردنیاز برای امکان‌پذیر شدن مطالعه‌ی رفتارهای نوخاسته در سیستم‌های ساخت دست بشر را ارائه می‌‌کنند. فناوری اطلاعات (IT) کلید دنیای مدرن امروز است. نظریه‌های علمی ارائه‌شده در پنج دهه‌ی اخیر را اکنون می‌توان با استفاده از جدیدترین زیرساخت‌های محاسباتی درک کرد.

مدل‌سازی و شبیه‌سازی بهمراه تکنولوژی‌های کلان‌داده در صدر این اکتشافات و پژوهش‌ها قرار دارند.

متن انگلیسی کتاب حاوی روش‌ها، تکنولوژی‌‌ها و رویکردهای مبتنی بر شبیه‌سازی مختلفی است که با هدف تشویق خواننده برای بکارگیری تکنولوژی‌های شبیه‌سازی در جهت درک هرچه بهتر رفتارهای نوخاسته در سیستم‌های پیچیده، طراحی شده‌اند. نویسندگان همچنین منبعی برای این سیستم‌های طراحی‌، توسعه‌ای، مدیریتی، عملیاتی و نگهداری (از جمله سیستمِ سیستم‌ها) ارائه می‌کنند. این راهنما طراحی شده است تا به شناسایی، تحلیل، درک و مدیریت هرچه بهتر رفتار نوخاسته‌ی ذاتی در مهندسی سیستم‌های پیچیده کمک کند، تا بتوان منافع نوآوری را بدست آورد و از خطرات ناشی از پیامدهای پیش‌بینی‌نشده جلوگیری کرد. این منبع مهم:

  • طیف گسترده‌ای از فن‌آوری‌های شبیه‌سازی را پوشش می‌دهد.
  • موضوع نوخاستگی یا ظهوریافتگی را از منظر مدل‌سازی و شبیه‌سازی (M&S) مورد بررسی قرار می‌دهد.
  • حاصل مشارکت نویسندگان پیشتاز در رشته‌های مرتبط مختلف از جمله فلسفه، علوم، مهندسی، جامعه‌شناسی و اقتصاد است.
  • حاوی اطلاعاتی درباره‌ی نسل آینده‌ی مهندسی سیستم‌های پیچیده است.

مخاطبان اصلی کتاب بررسی رفتار نوخاسته در مهندسی سیستم‌های پیچیده پژوهشگران، مدرسین و دانش‌جویان هستند؛ این کتاب ترجمه نشده و جدید ارائه‌دهنده‌ی یک مرور کلی از بحث‌های جاری در حوزه‌ی پیچیدگی و نوخاستگی (ظهوریافتگی) است و نشان می‌دهد که روش‌های مهندسی سیستم‌ها (در حالت کلی) و شبیه‌سازی (بطور خاص) چگونه می‌توانند به کسب بینش‌های جدید درخصوص مهندسی سیستم‌های پیچیده کمک کنند. ترجمه این کتاب به پژوهشگران حوزه سیستم های پیچیده پیشنهاد می‌شود.

پیشنهاد کتاب برای ترجمه حوزه مهندسی برق و کامپیوتر:

راهنمای مطالعه اصول پایه برای آزمون CBT مهندسی برق و کامپیوتر

بیش از ۵۰۰ مسئله‌ی حل‌شده با راه‌حل‌های دقیق و تشریحی شامل گونه‌های موردی جایگزین

واسیم اصغر PE | ۱۸ فوریه، ۲۰۱۸ |

Study Guid for Funamentals of Engineering (FE) Electrical & Computer CBT Exam
Study Guid for Funamentals of Engineering (FE) Electrical & Computer CBT Exam

«تمرین رمز موفقیت است»؛ اصلی که همانند تمامی موارد دیگر در خصوص قبولی در آزمون FE نیز صدق می‌کند. کتاب حاضر «ویرایش دوم» از راهنمای جامع مطالعه است که تمرکز اصلی آن بر «یادگیری مبتنی بر حل‌مسئله» است. این کتاب شامل بیش از ۵۰۰ مسئله‌ی متمرکز بهمراه پاسخ‌های تشریحی (از جمله مورد جایگزین) است.

این کتاب تمامی بخش‌های مشخص‌شده در آزمون مهندسی برق و کامپیوتر NCEES FE از جمله:‌ ریاضیات، آمار و احتمالات، اخلاقیات و رفتار حرفه‌ای، اقتصاد مهندسی، ويژگی‌های مواد الکتریکی، علوم مهندسی، تحلیل مدار، پردازش سیگنال سیستم‌های خطی، برق، قدرت، الکترومغناطیس، سیستم‌های کنترل، شبکه‌های ارتباطی کامپیوتری، سیستم‌های دیجیتال، سیستم‌های کامپیوتری و توسعه‌ی نرمافزار را دربرمی‌گیرد.

این کتاب راهنمای جدید و ترجمه نشده بطور خاص با هدف کمک به دانش‌آموزان برای آشنایی‌ هرچه بیشتر با کتابچه‌ی مرجع NCEES FE (که تنها منبع مجاز سر جلسه امتحان FE است) طراحی شده است.  در آغاز هر فصل جزئیات مرتبط با منابع و نکته‌های بخش‌به‌بخش در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شده است. مخاطبان هدف این کتاب شامل دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان، فارغ‌التحصیلان جدید و همچنین متخصصانی است که مدتی از مدرسه دور بوده‌اند. ما در شبکه مترجمین ایران به دلیل استفاده از مترجمان متخصص برق و کامپیوتر ترجمه متون رشته کامپیوتر و ترجمه متون رشته برق را به بهترین وجه به شما ارائه می‌دهیم.

مهندسی شیمی و تکنولوژی شیمیایی

یان گودوین | ۲۳ فوریه، ۲۰۱۸ |

Chemical Engineering and Technology
Chemical Engineering and Technology

این کتاب به توضیح تکنیک‌های جدید تکنولوژی شیمیایی و کاربرد آن‌ها در یک رویکرد میان‌رشته‌ای می‌پردازد و مفاهیم و روش‌های استفاده‌شده در این رشته را با جزئیات کامل موردبحث قرار می‌دهد. مهندسی شیمی یکی از زیرشاخه‌‌های علوم مهندسی است که با اعمال قوانین بیوشیمی، فیزیک، میکروبیولوژی و ریاضیات کاربردی به تغییر، تولید و استفاده از مصالح، مواد شیمیایی و انرژی می‌پردازد. مفاهیم اصلی مورد استفاده در این رشته عبارتند از طراحی فرآیند، مهندسی واکنش شیمیایی، پدیده‌‌های انتقال و غیره. این مفاهیم انتخاب‌شده که مهندسی شیمی را تعریف می‌کنند در این متن آورده شده‌اند. این کتاب یکی از بهترین پیشنهادها برای ترجمه در حوزه مهندسی شیمی است.

موضوعات مطرح‌شده در این زمینه، افق‌های جدیدی بر روی خواننده می‌گشایند. این کتاب درسی با دارا بودن تحلیل‌های دقیق و جزئیات کامل فواید بسیاری برای تمامی افراد حرفه‌ای و دانش‌آموزان در سطوح مختلف بهمراه خواهد داشت.

معرفی کتاب برای ترجمه در حوزه مهندسی مخابرات:

راهنمای مهندسی بهینه‌سازی LTE

خینچنگ ژانگ | ۴ ژانویه، ۲۰۱۸ |

LTE Optimization Engineering Handbook
LTE Optimization Engineering Handbook

این کتاب یک منبع جامع شامل اصول عملیاتی و بینش کلیدی بهینه‌سازی عملکرد شبکه‌های LTE است.

راهنمای مهندسی بهینه‌سازی LTE، یک مرجع جامع است که اصول، بهینه‌سازی شبكه‌ی LTE و تکنولوژی‌های مرتبط با آن را توصیف می کند. متن ارائه شده در کتاب، اصول معماری LTE، خدمات و فن‌آوری‌های آن شامل جزئیاتی در مورد اصول کلیدی و روش‌های بهینه‌سازی LTE و پارامترهای آن را معرفی می‌کند. علاوه بر این، نویسنده جنبه‌های مختلف بهینه‌سازی از قبیل بهینه‌سازی کانال بی‌سیم، بهینه‌سازی داده‌ها، CSFE (مدار تغییر مجدد)، VoLTE (صدا روی) و بهینه‌سازی ویدیو را توضیح می‌دهد.

با کاربرد فراگیر و توسعه‌ی روزافزون شبکه‌های تلفن همراه و دستگاه‌های هوشمند، LTE همان شبکه‌ی 4G است که بعنوان تنها جریان تکنولوژیکی غالب در حوزه‌‌ی کنونی سیستم ارتباطی تلفن‌های همراه در حال حاضر و آینده‌ی نزدیک ایفای نقش خواهد کرد. کتاب راهنمای مهندسی بهینه‌سازی LTE، که توسط یک مهندس متخصص و پژوهشگر مجرب برای استفاده‌ی پژوهشگران، مهندسین و اوپراتورهای‌ مشغول به کار در حوزه‌ی ارتباطات تلفن همراه طراحی شده است، در زمینه‌ی های زیر رهنمودهای ضروری به خوانندگان ارائه می‌کند:

  • معرفی جدیدترین تکنولوژی‌های مهندسی بهینه‌سازی شبکه‌های LTE و بررسی روش‌های اجرای آن‌ها
  • پوشش دادن آخرین و مرتبط‌ترین برنامه‌های کاربردی از جمله VoLTE و HetNets
  • دارای منبعی غنی از سناریوهایی با جزئیات دقیق و نمونه‌های موردی دنیای واقعی

متخصصانِ این حرفه، کتاب راهنمای مهندسی بهینه‌سازی LTE را بعنوان مرجع اصلی خود انتخاب خواهند کرد که شامل بررسی کامل و جامع شبکه‌های LTE، اصول عملیاتی آن‌ها و تازه‌ترین اطلاعات درباره‌ی بهینه‌سازی عملکرد آن‌ها است.

معرفی کتاب برای ترجمه در حوزه مهندسی سازه:

راهنمای منابع آزمون  مهندسی سازه (SE)

آلان ویلیامز (دارای مدرک دکترا و گواهی SE FICE C Eng) | ۱ ژانویه، ۲۰۱۸ |

Strauctural Engineering Reference Manual
Strauctural Engineering Reference Manual

پوشش جامع منابع آزمون مهندسی سازه (SE)

کتاب راهنمای منابع آزمون SE (مهندسی سازه) شما را برای آزمون NCEES SE آماده می‌کند. این کتاب جدید مرور کاملی از آنالیز سازه‌ای و روش‌های طراحی مرتبط با نیروهای عمودی و جانبی ارائه می‌کند. کلیه‌ی عناوین آمده در آزمون در این کتاب پوشش داده شده‌اند و از کدها و استانداردهای پرتکرار آزمون‌های پیشین نیز به وفور استفاده شده است. شما با مرور بیش از ۲۷۰ نمونه سوال چگونگی استفاده از مفاهیم را خواهید آموخت و مهارت‌های حل‌مسئله‌ی خود را با کار بر روی ۵۰ مسئله‌ی تمرینی در آخر فصل‌ها تقویت خواهید کرد. پاسخ تشریحی و کامل هریک از این مسائل به شما این امکان را می‌دهد که رویکرد حل مسئله‌ی خود را بررسی و ارزیابی کنید. ما این کتاب را به عنوان مرجعی جدید در بحث ترجمه کتاب های تخصصی سازه و عمران پیشنهاد می کنیم.

دسترسی به اطلاعات تکمیلی نیز به اندازه‌ی خود دانش طراحی و کارایی حل‌مسئله اهمیت دارد. فهرست عناوین جامع و طبقه‌بندی‌شده‌ی این کتاب ترجمه نشده انگلیسی، طی آزمون شما را به آسانی به سوی کدها و مفاهیم موردنیازتان هدایت خواهد کرد. ارجاعات متقابل به بیش از ۷۰۰ معادله، ۶۰ جدول، ۲۵۰ شکل، ۸ پیوست و کدهای مرتبط با هریک از آن‌ها، در مواقع لزوم داده‌های پشتیبان و تکمیلی را برای شما فراهم خواهد کرد.

عناوین پوشش‌داده‌شده:

  • پل‌ها
  • پی‌ها و سازه‌های حائل
  • نیروهای جانبی (باد و زلزله)
  • بتن پیش‌تنیده
  • بتن مسلح
  • مصالح بنایی مسلح
  • مکانیک خاک و سنگ
  • سازه‌های فولادی
  • چوب
  • نیروهای عمودی
  • آیین‌نامه‌ها و استانداردهای ارجاعی پل AASHTO LRFD
  • مشخصات طراحی (AASHTO)
  • آیین‌نامه ملزمات و مشخصات ساختمانی سازه‌های بنایی (TMS 402/602)
  • آیین‌نامه ملزومات ساختمانی برای سازه‌های بتنی (ACI 318)
  • آیین‌نامه بین المللی ساختمان (IBC)
  • حداقل بار طراحی برای سایر ساختمان‌ها و سازه‌ها (ASCE 7)
  • مشخصات ملی طراحی برای سازه‌های چوبی (ASD/LRFD) و ضمیمه‌ی مشخصات ملی طراحی و مقادیر و ارقام طراحی برای ساختمان‌های چوبی (NDS)
  • مشخصات و ملزومات آمریکای شمالی برای طراحی عضو‌های سازه‌‌ای فولادی نورد سرد (AISI)
  • راهنمای طراحی PCI، و بتن پیش‌ساخته و پیش‌تنیده (PCI)
  • راهنمای طراحی لرزه‌ای (AISC 327)
  • دستورالعمل‌های ویژه‌ی طراحی برای مقاوم در برابر باد و زلزله بهمراه تفسیر (SDPWS)
  • راهنمای ساختمان‌های فلزی (AISC 325)
  • پخش صدا

پیشنهاد کتاب برای ترجمه در حوزه مهندسی صدا و آکوستیک:

آکوستیک و شنودشناسی روانی بلندگو‌ها و اتاق‌ها

فلوید ای. توله | 16 آگوست، 2017 |

Sound Reproduction
Sound Reproduction

پخش صدا: ویرایش سوم آکوستیک و شنودشناسی روانی بلندگوها و اتاق‌ها نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از فرایندهای فیزیکی و ادراکی  موثر در پخش و تولید صدا برای فراهم‌کردن تجربه‌های باکیفیت شنیداری در قالب‌‌های استریو و کانال‌های چندگانه استفاده کرد.

درک اصول تولید صدا برای دست‌یابی به اهداف پخش صدا در فضاهای مختلف از اتاق‌های کنترل ضبط و شنوایی‌سنجی گرفته تا سینماهای بزرگ لازم و ضروری است.

این بازنگری، دیدگاه علمی جدیدی براساس عملکرد بلندگوها، آکوستیک ، ابعاد و برابرسازی اتاق‌ها ایجاد می‌کند که از همه‌ی آن‌ها باید به‌طور مناسب برای اطمینان از توزیع دقیق موسیقی و قطعات صوتی فیلم (از سازندگان به شنوندگان) استفاده کرد.

وب سایت قوی (www.routledge.com/cw/toole) نمونه‌ی عالی دیگری برای استفاده در این زمینه است. می‌توانید درخواست ترجمه کتاب آکوستیک و شنودشناسی روانی را در سایت ترنسنت ثبت کنید.

 

معرفی کتاب برای ترجمه در حوزه مهندسی شیمی:

انجام محاسبات مهندسی شیمی با استفاده از MATLAB

یئونگ کوو یئو |۷ آگوست،‌۲۰۱۷ |

Chemical Engineering Computation with MATLAB
Chemical Engineering Computation with MATLAB

اغلب مسائل موجود در مهندسی شیمی پیچیده و میان‌رشته‌ای محسوب می‌شوند. بنابراین، برای دانش‌‌جویان مهندسی، پژو‌هشگران و متخصصان امروزی این حرفه مهم است که در استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری برای حل‌مسئله مهارت داشته باشند. MATLAB یکی از این ابزارهای نرم‌افزاری است که امکاناتی مانند قابلیت انجام محاسبات در قالب ماتریس برداری، گنجینه‌ای بزرگ از توابع عملکردی از پیش‌تعیین‌شده، زبان ساختاری قوی و مجموعه‌ای غنی از ابزارهای تصویرسازی گرافیکی، آن را از سایر نرم‌افزارها متمایز می‌کند. علاوه بر این، MATLAB همه‌ی این محاسبات، تصویرسازی‌ها و برنامه‌نویسی‌ها را در محیطی پویا و دوستدار کاربر انجام می‌دهد. این کتاب انگلیسی به عنوان منبعی جدید در بحث محاسباتی مهندسی شیمی معرفی و برای ترجمه پیشنهاد می‌شود.

کتاب انجام محاسبات مهندسی شیمی با استفاده از MATLAB تکنیک‌های حل‌مسئله با استفاده از محیط محاسباتی MATLAB را از سطوح مقدماتی تا پیشرفته به خواننده ارائه می‌کند. این کتاب نمونه‌هایی از مسائل استخراج‌شده از حوزه‌های اصلی مهندسی شیمی و همچنین یک دستورالعمل مقدماتی درخصوص نحوه‌ی استفاده از MATLAB برای حل‌مسئله ارائه می‌کند. ابن کتاب، مثال‌ها و تمرین‌های بسیار و راهنمای حل‌مسئله‌ی تفصیلی و راه‌حل‌های ارائه‌شده برای مسائل گوناگون را دربرمی‌گیرد. راه‌حل‌های کتاب با استفاده از اصول بنیادین توسعه‌ داده شده‌اند تا مدل‌های ریاضی بوجود آورند و با استفاده از یک رویکرد مبتنی بر معادله به تولید نتایج عددی بپردازند.

مجموعه‌ی کامل نمونه‌های مختلف این کتاب، نحوه‌ی استفاده از رویکردها و روش‌شناسی‌های مختلف حل‌مسئله را در زمینه‌ی فرمول‌بندی مسئله، حل مسئله، تجزیه‌وتحلیل و ارائه‌ی گرافیکی و همچنین تصویرسازی و مستندسازی نتایج بطور کامل توضیح می‌دهد. این کتاب جدید و ترجمه نشده همچنین برای مسائل پیشرفته‌ای نظیر رگرسیون غیرخطی، تخمین پارامتر در سیستم‌های تفاضلی، مسائل مقدار مرزی دو نقطه‌ای و معادلات و بهینه‌سازی جزئی دیفرانسیل، که اغلب در پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی و عملیات صنعتی با آن مواجه هستیم نیز راه‌حل ارائه می‌دهد.

[1] Professional Engeneer : آزمون دریافت گواهی مهندس حرفه‌ای (دارای حق امضا)

منبع: https://bookauthority.org/books/new-engineering-books

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا