عمومی

10 ژورنال های روانشناسی که باید بشناسید

آیا به فکر انتشار مقاله‌ها در ژورنال‌های معتبر روانشناسی هستید؟ یا این‌که می‌خواهید مقاله‌‌ای پربار را در حوزه روانشناسی منتشر کنید؟ برای رسیدن به هر کدام از این اهداف، باید ژورنال‌های روانشناسی را بشناسید و در نهایت، ژورنالی را انتخاب کنید که در راستای اهداف‌تان است و حوزه تخصصی‌اش با حوزه شما یکی است. اگر مقاله تخصصی روانشناسی بالینی را برای ژورنال تخصصی روانشناسی عمومی ارسال کنید، بالطبع، منتشر نمی‌شود و شما طی این مدت، زمان‌تان تلف می‌شود. این فقط یکی از پیامدهای نشناختن ژورنال‌های روانشناسی است. بنابراین، در قدم اول، باید ژورنال‌های معتبر روانشناسی و ویژگی‌ها و حوزه تخصص‌شان را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

در این مطلب، 10 ژورنال معتبر روانشناسی را معرفی خواهیم کرد. با شبکه مترجمین ایران همراه باشید!

ژورنال های روانشناسی

چرا باید ژورنال‌های معتبر روانشناسی را بشناسیم؟

فرقی نمی‌کند روانشناسی رشته تخصصی‌تان است یا این‌که صرفاً در این حوزه پژوهش می‌کنید، در هر صورت، باید ژورنال‌های معتبر روانشناسی را بشناسید تا بتوانید دانش‌تان را در این حوزه به‌روز نگه دارید. وقتی می‌خواهید مقاله‌ای روانشناسی بنویسید و آن را در ژورنال‌های ایرانی یا خارجی منتشر کنید، اهمیت این شناخت بیشتر می‌شود.

برای مثال، وقتی می‌خواهید پژوهشی انجام دهید، بالطبع، باید از منابع معتبر و به‌روز استفاده کنید تا حاصل کارتان ارزشمند باشد. همچنین، وقتی می‌خواهید مقاله انگلیسی روانشناسی را در ژورنال خارجی منتشر کنید، باید معتبرترین‌شان را انتخاب کنید تا بتوانید از اعتبار آن برخوردار شوید. در چنین حالتی، پیش از آن‌که آغاز به نوشتن مقاله کنید، باید ژورنال‌ مورد نظرتان را بشناسید تا بتواند مقاله‌ای مطابق با استانداردهای آن بنویسید.

ژورنال‌های معتبر روانشناسی

در حوزه روانشناسی، مانند هر حوزه دیگری، ژورنال‌های تخصصی متعددی وجود دارد که برای بهره بردن از آن‌ها، باید ویژگی‌ها و حوزه تخصص‎‌شان را بشناسید تا بتوانید بهترین‌شان را انتخاب کنید. در ادامه، از ژورنال‌های معتبر روانشناسی برای‌تان گفته‌ایم.

سایکولوژی تودی (Psychology Today)

ژورنال سایکولوژی تودی (Psychology Today)، از سال 1967 تا به امروز، توانسته است محبوبیت و اعتبارش را در میان روانشناسان و پژوهشگران این حوزه حفظ کند. در واقع، این ژورنال فقط مختص به متخصصان و پژوهشگران این حوزه نیست، بلکه حتی علاقه‌مندان به روانشناسی نیز می‌توانند از مطالب این ژورنال استفاده کنند. اگر می‌خواهید از جدیدترین پیشرفت‌های حوزه روانشناسی آگاه باشید، این ژورنال انتخاب خوبی برای‌خواهد بود.

این ژورنال دو ماه یک بار منتشر می‌شود و مقاله‌هایش در حوزه روانشناسی عمومی و رفتار انسانی است.

 

سایکولوژی ریویو (Psychology Review)

سایکولوژی ریویو (Psychology Review) یکی دیگر از ژورنال‌های معتبر روانشناسی است که قدمت آن به سال 1894 باز می‌گردد. انجمن روانشناسی آمریکا (APA) این ژورنال را به صورت فصلی منتشر می‌کند. در واقع، سایکولوژی ریویو را یکی از معتبرترین، برجسته‌ترین و موثرترین ژورنال‌های روانشناسی می‌دانند. این ژورنال، از همان ابتدا، توانست اعتماد متخصصین این حوزه را به خود جلب کند. برای آگاهی از جدیدترین، اخبار، نظریه‌ها و پژوهش‌های مربوط به حوزه روانشناسی، باید این ژورنال را مطالعه کنید.

اگر می‌خواهید با نظریه‌های روانشناسی آشنا شوید، این ژورنال انتخاب مناسبی برای‌تان خواهد بود.

ژورنال APS Observer

ژورنال APS Observer از سال 1988 تا به امروز، همراه روانشناسان و علاقه‌مندان به روانشناسی بوده است. انجمن علوم روانشناسی (Association of Psychological Science) این ژورنال را هر دو ماه یک‌بار منتشر می‌کند. انجمن علوم روانشناسی وظیفه ترویج علم روانشناسی، محافظت از آن و همچنین، پیشرفت آن را بر عهده دارد. انجمن علوم روانشناسی بزرگ‌ترین سازمان روانشناسی است و بیش از 134000 عضو در سراسر جهان دارد. اگر می‌خواهید در حوزه روانشناسی تحقیق و پژوهش کنید، این ژورنال را از دست ندهید.

امریکن ژورنال آف سایکولوژی (American Journal of Psychology)

امریکن ژورنال آف سایکولوژی (American Journal of Psychology) یا، به اختصار، AJP از ژورنال‌های تخصصی روانشناسی تجربی است و از سال 1887 منتشر می‌شود. انتشارات دانشگاه ایلینوی (University of Illinois Press) این ژورنال را، هر سه ماه یک‌بار، منتشر می‌کند. امریکن ژورنال آف سایکولوژی از اولین ژورنال‌های تخصصی در حوزه روانشناسی تجربی است و مقاله‌های متعددی را در این حوزه منتشر کرده است. این ژورنال در حوزه علم رفتار و ذهن نیز مقاله‌های متعددی را منتشر کرده است. فرقی نمی‌کند علاقه‌مند به نوآوری‌های نظری روانشناسی هستید یا این‌که به نوآوری‌های تجربی علاقه دارید، در هر صورت، می‌توانید از این ژورنال استفاده کنید.

ژورنال آف کلینیکال سایکولوژی (Journal of Clinical Psychology)

ژورنال آف کلینیکال سایکولوژی (Journal of Clinical Psychology) یکی دیگر از ژورنال‌های قدیمی روانشناسی است که چاپ و نشر آن را بیلی بلک ول (Billy Blackwell) بر عهده دارد. سالیانه، هشت شماره از این  ژورنال منتشر می‌شود و در همین هشت شماره، می‌توانی مطالب متعددی را پیرامون روانشناسی بالینی بخوانید.

امریکن سایکولوژیست (American Psychologist)

امریکن سایکولوژیست (American Psychologist) یکی دیگر از ژورنال‌ختی انجمن روانشناسی آمریکا (APA) است و از سال 1946 تا به امروز، منتشر می‌شود. سالیانه، 9 شماره از این ژورنال منتشر می‌شود. برای مطالعه به‌روزترین مقاله‌ها و پژوهش‌های حوزه روانشناسی، می‌توانید به این ژورنال مراجعه کنید.

اهمیت ترجمه در انتشار مقاله روانشناسی

اگر می‌خواهید مقاله روانشناسی‌تان را در هر کدام از ژورنال‌های معتبر منتشر کنید، نباید از اهمیت ترجمه مقاله غافل شوید. ترجمه مقاله تأثیر شگفت انگیزی بر پذیرش مقاله شما خواهد داشت. در واقع، اگر مقاله‌ای با ترجمه اشتباه و غیر حرفه‌ای ارائه دهید، شانس پذیرش مقاله‌تان کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین، ترجمه مقاله به اندازه نگارش مقاله اهمیت دارد و نباید از آن غافل شوید. ترجمه مقاله روانشناسی را، فقط و فقط، به مترجم متخصص این حوزه بسپارید.

اهمیت ترجمه مقاله روانشناسی فقط محدود به ترجمه فارسی به انگلیسی با هدف انتشار در ژورنال‌های انگلیسی نیست، بلکه ترجمه انگلیسی به فارسی نیز اهمیت دارد. در واقع، اگر بخواهید از مقالات روانشناسی به عنوان منبع برای نگارش مقاله استفاده کنید، باید ترجمه‌ای صحیح و معتبر را دریافت کنید تا بتوانید مقاله‌ای معتبر و ارزشمند بنویسید.

سخن آخر

برای مطالعه به‌روزترین مطالعات و پژوهش‌های روانشناسی، باید به ژورنال‌های معتبر روانشناسی مراجعه کنید. در این مسیر، نباید به سراغ هر ژورنالی بروید. بسته به حوزه تخصصی مورد نظرتان و همچنین، هدف‌تان، باید به ژورنالی را انتخاب کنید که در راستای اهداف‌تات باشد. برای مثال، اگر می‌خواهید مقاله‌تان را در ژورنال تخصصی روانشناسی منتشر کنید، باید از همان ابتدا، ژورنال مورد نظرتان را انتخاب کنید و حوزه مقاله و ساختارش را بر اساس آن، شکل دهید. همچنین، یادتان باشد ترجمه مقاله تخصصی روانشناسی به اندازه مراحل تحقیق و نگارش مقاله اهمیت دارد. بنابراین، علاوه بر انتخاب درست ژورنال، باید در انتخاب مترجم نیز بسیار دقت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا