عمومی

لیست سایت‌های مهندسی برق

وقتی سال تحصیلی جدید از راه می‌رسد، مهندسان جوانی که مسیر شغلی خود را به‌عنوان یک مهندس برق انتخاب کرده‌اند، در یافتن مطالب آموزشی، پروژه‌ها و دوره‌های مناسب برای برطرف کردن نیاز خود با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. اما سایت‌های مهندسی برق این مشکل را حل کرده است تا دانشجویان رشته برق بتوانند به‌آسان‌ترین شکل ممکن و با صرف هزینه و زمان کمتر به مطالب مورد نظر دسترسی داشته باشند. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا لیستی از بهترین سایت‌های آموزشی در مورد مهندسی برق را به شما معرفی کنیم.

خوب قبل از این که به صورت کامل به لیست سایت‌های مهندسی برق بپردازیم، می خوام سرویس ترجمه تخصصی برق شبکه مترجمین ایران را به شما معرفی کنم، اگه نیاز به ترجمه تخصصی مقاله برای ارسال به ژورنال های خارجی دارید قطعا بهترین انتخاب شما خواهد بود.

سایت‌های مهندسی برق

‌سایت‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، از بهترین سایت‌های مطرح دنیا در زمینه مهندسی برق هستند که به حل مشکلات دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مهندسی برق کمک زیادی می‌کنند. در ادامه با این سایت‌ها آشنا می‌شویم:

Electrical Engineering Portal

بسیاری از مقالات در مورد مهندسی برق به استفاده از نرم‌افزارهای الکتریکی، توضیح قوانین مختلف و حتی مقالات تحقیقاتی می‌پردازند. سایت پورتال مهندسی برق به‌عنوان یکی از بهترین سایت‌های مهندسی برق یک منبع عالی برای دانشجویان این رشته و حتی فارغ‌التحصیلان این رشته محسوب می‌شود. اگر به برنامه‌ای برای محاسبات الکتریکی نیاز دارید، قطعاً این سایت همه نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. در این سایت، پژوهش‌هایی برای دانلود قابل دسترس هستند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

https://electrical-engineering-portal.com/

Electronics

این سایت یکی از همان سایت‌های مهندسی برق است که اگر در کلاس درس متوجه مطلبی نشدید، می‌تواند به شما در فهم مطالب درسی کمک کند! درس مورد نظرتان را از سایت انتخاب کنید و سپس با فهرستی از عناوین مختلف روبه‌رو خواهید شد که به شکلی ساده و قابل فهم توضیح داده شده‌اند. در این سایت علاوه بر مطالب مهندسی برق می‌توانید در مورد مدیریت صنعتی، کاربردهای تجاری، مشتریان و امنیت کاری نیز مطالعه کنید.

https://electronics.wisc-online.com/

Electrical 4 U

این سایت توسط مهندسان باتجربه برق تاسیس یافته است تا به دانشجویان این رشته کمک کنند. هر سوالی که داشته باشید، احتمالاً پاسخ آن را از این پلتفرم پیدا کنید. این سایت اطلاعات زیادی را در مورد رشته برق، انرژی قابل تجدید (مانند انرژی نوری و انرژی باد)، توزیع و کنترل برق و فناوری جدید فراهم کرده است.

https://www.electrical4u.com/

All about circuits

همانطور که از نام این سایت پیدا است، هر چیزی در مورد مدار را می‌توانید در این سایت پیدا کنید. همچنین در این سایت می‌توانید وارد انجمنی شوید که در آنجا در مورد مسائلی بحث می‌شود که در طول تحصیل و یا کار با آنها مواجه خواهید شد.
ویژگی عالی دیگر این سایت، انتخاب ابزار است. می‌توانید محاسبات مختلف را در این سایت انجام دهید.

https://www.allaboutcircuits.com/

Wolfram Demonstrations Project

این سایت به عنوان یکی از بهترین سایت‌های مهندسی برق نه تنها برای مهندسان برق عالی است، بلکه دانشجویان رشته‌های دیگر نیز می‌توانند از این سایت استفاده کنند. خیلی ساده موضوع مورد نظرتان را انتخاب کنید و روی موضوع مورد نظرتان کلیک کنید.

در این سایت می‌توانید در مورد موضوعاتی مانند ریاضیات، مهندسی و فناوری، سیستم‌ها، مدل‌ها و روش‌ها و غیره مطالعه داشته باشید. همچنین اسنادی در این سایت وجود دارند که به آینده حرفه‌تان کمک زیادی خواهد کرد.

https://demonstrations.wolfram.com/

Virtual Labs

این سایت به شما این امکان را فراهم می‌کند تا به آزمایشگاه‌های مختلف در علوم مختلف و رشته‌های مهندسی دسترسی داشته باشید. این سایت یک سیستم مدیریت یادگیری است که برای هر دانشجویی بدون در نظر گرفتن سطح آموزشی اختصاص داده شده است.
وقتی در این سایت ثبت‌نام کنید، به داده‌ها و ابزارهای مختلفی دسترسی خواهید داشت از جمله منابع وب، ویدئوها، کتاب‌های الکترونیکی و غیره. هدف این سایت، ارائه منابع به دانشجویان و محققانی است که زمان کافی برای تحقیق ندارند و دارای محدودیت‌های جغرافیایی برای تحقیق و بررسی در رشته برق هستند.

http://vlab.co.in/

MIT OpenCourseWare

این سایت یکی از بهترین سایت‌های مهندسی برق برای یادگیری مهارت‌های مهندسی برق است. به‌طور خلاصه، این سایت دارای دوره‌ها و منابعی است که برای هر دانشجوی رشته برق مورد نیاز است.
هدف اصلی این سایت، برگزاری کلاس‌های مجازی مانند پرینت سه بعدی، CNC، الکترونیک، ورکشاپ و غیره است. بدون در نظر گرفتن شغل‌تان، این سایت به شما یاد می‌دهد که چگونه با انواع مختلف تجهیزات کار کنید.

https://ocw.mit.edu/

Makezine

اگر به‌دنبال خلاقیت هستید، این سایت برای شما است! اگر به انجام پروژه‌ای فکر می‌کنید و یا از انجام پروژه‌ای مطمئن نیستید، به این وب سایت سر بزنید. در این سایت با انواع دستورالعمل‌ها و پروژه‌های جالب برای انجام دادن روبه‌رو خواهید شد. این سایت نه تنها برای بهبود دانش مهندسی برق عالی است، بلکه برای کسانی که می‌خواهند دستگاه و یا ابزار خاصی را طراحی کنند عالی است.

http://makezine.com/

Electronics Weekly

این سایت به‌عنوان یکی از بهترین سایت‌های مهندسی برق، یک منبع عالی برای اخبار مرتبط با این رشته و صنایع مربوطه محسوب می‌شود. در این سایت می‌توانید موضوعات مختلفی در مورد کسب‌وکار، طراحی و محصولات مرتبط با مهندسی برق را پیدا کنید. برای ورود به این سایت باید حساب کاربری داشته باشید و در سایت ثبت‌نام کرده باشید.

https://www.electronicsweekly.com/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا