عمومی

بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان ترکی

اثربخشی پادکست‌ها در یادگیری زبان امری ثابت شده است. پادکست‌ها تاثیر زیادی روی یادگیری زبان‌های مختلف دارند و منابع تکمیلی بی‌نظیری در این زمینه به شمار می‌روند. تا چند سال پیش تعداد پادکست‌های آموزش زبان، آن هم آموزش زبان ترکی چندان زیاد نبود. اما امروزه هزاران پادکست مختلف برای این کار وجود دارند. جنبۀ مثبت این امر آن است که می‌توانید از میان آن‌ها هرکدام که بیشتر با سلیقه‌تان جور در می‌آید را انتخاب کنید و اگر آن را دوست نداشتید به‌سادگی به سراغ یکی دیگر بروید. اما جنبۀ منفی آن هم این است که اکثر افراد نمی‌توانند زمان زیادی را فقط برای یافتن پادکست موثر صرف کنند و با از این شاخه به آن شاخه پریدن وقت خود را هدر دهند. لازم به ذکر است که در صورتی که نیاز به ترجمه ترکی دارید می توانید سفارش خود را در شبکه مترجمین ایران ثبت کنید.

در ادامۀ این متن با بهترین، محبوب‌ترین و موثرترین پادکست‌های موجود آشنا می‌شوید؛ پس اگر در صدد یادگیری زبان ترکی هستید جای درستی آمده‌اید.

پادکست‌های شگفت‌انگیز برای یادگیری زبان ترکی

قصد یادگیری زبان ترکی یا بهبود مهارت‌هایتان در این زمینه را دارید؟ شک نکنید که باید این 10 پادکست شگفت‌انگیز را بررسی کنید.

برای زبان‌آموزان مبتدی

 

پادکست TurkishClass101

TurkishClass101 یکی از بهترین پادکست‌هایی است که نوآموزان زبان ترکی می‌توانند به آن مراجعه کنند. قسمت‌های آن کوتاه و حدوداً 10 دقیقه‌ای هستند و در هریک به موضوعی آسان و قابل درک پرداخته می‌شود. آنچه در این پادکست یاد می‌گیرید معنی و تلفظ عبارات ساده، جملات پرکاربرد در زندگی روزمره و همچنین اصول دستور زبان ترکی است. در پادکست TurkishClass101 گفتگوهایی طبیعی با سرعتی آهسته را می‌شنوید که در عین آموزش عبارات و جملات جدید، اطلاعات زیادی در مورد ترکیه و فرهنگ آن در اختیارتان قرار می‌دهند. دسترسی به این پادکست رایگان است.

پادکست Learn Turkish With LinguaBoost

این پادکست از دو بخش تشکیل شده که هریک 50 قسمت دارند. هر قسمت Learn Turkish With LinguaBoost حدود 10 دقیقه و کاملاً به زبان ترکی است اما در آن به شکلی شمرده، کلمات و ساختارهای دستوری ساده آموزش داده می‌شود. علاوه بر این با انتشار هر قسمت از پادکست، متن و ترجمۀ آن نیز در وب‌سایت منتشر می‌شود. بعد از هر پنج قسمت یک قسمت برای مرور وجود دارد و گوش کردن به آن به شما کمک می‌کند آنچه قبلاً آموخته‌اید را تقویت کنید. دسترسی به این پادکست رایگان نیست و به این منظور باید هزینۀ دورۀ آموزشی را در وب‌سایت آن پرداخت کنید. البته برای اینکه بتوانید بفهمید این پادکست مناسبتان هست یا نه، 5 قسمت از هر بخش به صورت رایگان قابل دسترسی هستند.

 

برای زبان‌آموزان متوسط

 

پادکست Let’s Learn Turkish

این پادکست دو میزبان دارد: ملتم که اصالتاً ترک است و وظیفهٔ آموزش را بر عهده دارد و لازارو که در اصل اسپانیایی است. نگران نباشید! پادکست به زبان‌های انگلیسی و ترکی است. Let’s Learn Turkish آموزش زبان ترکی را از پایه آغاز می‌کند و قسمت‌های نخست آن به اصول ابتدایی دستور زبان و الفبای ترکی اختصاص دارند. سپس جملات پرکاربرد و نحوۀ صرف افعال تجزیه و تحلیل می‌شوند و هرچه پادکست ادامه میابد، مطالب آموزشی دشوار‌تر می‌گردند. پس گوش دادن به این پادکست باید از قسمت اول شروع شود تا همراه با لازارو در مسیر یادگیری زبان ترکی قرار بگیرید. دسترسی به این پادکست رایگان است.

پادکست Fluent In Turkish

این پادکست دوره‌ای کوتاه و فشرده به شمار می‌رود و برای کسانی که خیلی عجله دارند عالی است. Fluent In Turkish فقط در هفت قسمت هرچیزی که از ترکی نیاز دارید را به‌طور کلی به شما می‌آموزد. این قسمت‌ها 5 تا 15 دقیقه هستند و اگر اصول ابتدایی ترکی را بلد باشید برای ورود به سطح متوسط و پیشرفته کاملاً مناسب است.

برای زبان‌آموزان پیشرفته

 

پادکست Learn Turkish With Turkish Coffee

Learn Turkish With Turkish Coffee پادکستی بسیار سرگرم کننده است و پیشرفت در زبان ترکی را به کاری لذت‌بخش بدل می‌کند. اما برای گوش دادن به آن باید در سطح پیشرفته‌ای از زبان ترکی قرار داشته باشید چراکه واژگان، جملات و اصطلاحات به کار رفته در آن پیچیده‌تر و دشوارتر از چیزی هستند که یک زبان‌آموز مبتدی بتواند کاملاً درک کند. هر قسمت موضوعی متفاوت و جذاب دارد و در کنار آموزش زبان اطلاعات خوبی در مورد فرهنگ و تاریخ ترکیه در اختیارتان قرار می‌دهد. برای مثال در یکی از قسمت‌ها طرز تهیۀ قهوه ترک آموزش داده  می‌شود و در قسمتی دیگر تاریخ و روایات مربوط به برج مداین استانبول را می‌شنوید. میزبان پادکست کاملاً شمرده و آرام صحبت می‌کند و ادای کلمات ترکی را با تلفظ صحیح می‌آموزد. همچنین برای هر قسمت از پادکست فایلی متنی به همراه ترجمۀ آن منتشر می‌شود. قسمت‌ها تقریباً 10 دقیقه و دسترسی به آن‌ها رایگان است.

پادکست Açik Bilim

Açik Bilim یا علوم آزاد پادکستی علمی با حدود 10 سال سابقۀ پخش است موضوعات آن اطلاعاتی متنوع،  از اتم‌ها گرفته تا کهکشان‌ها را پوشش می‌دهند و گاهی نیز به مسائل روز، مانند ویروس کرونا می‌پردازند. این پادکست باسابقه پیشرفت در زبان ترکی را برای علاقه‌مندان به علم بسیار لذت‌بخش می‌سازد، اما لازم به ذکر است که برای دسترسی به آن باید اشتراکش را تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا