عمومی

معرفی دیکشنری های آلمانی

کاربردی ترین دیکشنری های آلمانی به فارسی

تنوع دیکشنری‌ آلمانی در بازار آنقدر زیاد است که پیش از خریدشان، می‌بایست در موردشان تحقیق کنید تا گزینه درست را انتخاب کنید. اما منظور از این تنوع چیست؟ اگر سری به بازار کتاب بزنید، متوجه می‌شوید برخی دیکشنری‌ها تصویری هستند، برخی تصویر ندارند، برخی از آن‌ها کلمات را در جمله نیز به کار برده‌اند و برخی دیگر صحبتی از کاربردشان نکرده‌اند، برخی آلمانی به فارسی هستند و برخی بالعکس. هر کدام از این دیکشنری‌ها کاربرد و ویژگی‌های مختص به خودشان را دارند. بنابراین، باید بدانید هدف‌تان از خرید دیکشنری آلمانی چیست؛ می‌خواهید به سوی ترجمه آلمانی به فارسی بروید یا این‌که می‌خواهید زبان آلمانی را یاد بگیرید. شناخت لغت‌نامه‌های آلمانی و محتوای‌شان می‌تواند در انتخاب بهترین دیکشنری آلمانی کمک‌تان کند.

در این مطلب، انواع دیکشنری آلمانی را معرفی خواهیم کرد. با شبکه مترجمین ایران همراه باشید.

فرهنگ واریگ آلمانی فارسی، نادر گلستانی داریانی

فرهنگ واریگ آلمانی فارسی

فرهنگ واریگ یک دیکشنری آلمانی به فارسی است. این دیکشنری را گرهارد واریک نوشته است و نادر گلستانی داریانی آن را به فارسی ترجمه کرده است. این فرهنگ لغت آلمانی به فارسی را نشر امیرکبیر در 1596 صفحه منتشر می‌کند.

فرهنگ دانشگاهی آلمانی فارسی، امیراشرف آریان پور

فرهنگ دانشگاهی آلمانی فارسی یکی دیگر از دیکشنری های آلمانی است. این دیکشنری آلمانی به فارسی را دکنر امیراشرف آریان پور به رشته تحریر در آورده است. در این دیکشنری آلمانی، شصت هزار واژه و اصطلاح آلمانی موجود است. از این رو، فرهنگ آلمانی آریان پور، به دلیل کامل و جامع بودنش، گزینه مناسبی برای ترجمه آلمانی و یادگیری زبان آلمانی است.

دیکشنری آلمانی به فارسی آریان پور را نشر فرهنگ معاصر منتشر کرده است.

فرهنگ دوسویه فارسی آلمانی Langenscheidt Universal Wortebuch

و اما می‌رسیم به فرهنگ دو سویه آلمانی! این فرهنگ آلمانی حاصل کار یک نویسنده و یک مترجم نیست، بلکه آن را گروهی از نویسندگان آلمانی نوشته‌اند و گروهی از مترجمین ایرانی نیز آن را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

این فرهنگ دو سویه آلمانی فارسی را نشر Langenscheidt در 480 صفحه منتشر کرده است.

فرهنگ دوسویه آلمانی فارسی، فاطمه صراحی طلبی

یکی دیگر از فرهنگ های دوسویه آلمانی فارسی را فاطمه صراحی طلبی تألیف کرده است. در این دیکشنری، می‌توانید بیش از سی هزار واژه و اصطلاح پرکاربرد در کشورهای آلمانی زبان را یاد بگیرید و همچنین، صرف افعال و کاربردشان را در جمله مشاهده کنید. علاوه بر این‌ها، در این دیکشنری، نکات دستور زبان آلمانی نیز ذکر شده است.

این فرهنگ دوسویه آلمانی فارسی را نشر رهنما در 987 صفحغ منتشر کرده است.

فرهنگ جامع دودن  آلمانی فارسی، نادر گلستانی داریانی

اگر به دنبال فرهنگ فارسی به آلمانی هستید، فرهنگ جامع دودن گزینه مناسبی برای‌تان خواهد بود. این دیکشنری آلمانی را دکتر وورنر شواتسه و  شتوبنرشت تألیف کرده و نادر گلستانی داریانی آن را به فارسی ترجمه کرده است.

فرهنگ جامع دودن را نشر جنگل در 1748 صفحه منتشر کرده است.

فرهنگ آلمانی فارسی، فرامرز بهزاد

فرهنگ آلمانی فارسی، فرامرز بهزاد 

یکی دیگر از فرهنگ‌های آلمانی به فارسی را فرامرز بهزاد تألیف کرده است. بهزاد دوازده سال از عمرش را صرف نگارش این دیکشنری کامل و جامع کرده است و بسیاری آن را بهترین دیکشنری آلمانی می‌دانند. در این کتاب بیش از سی هزار واژه و اصطلاح متداول در زبان آلمانی و همچنین ضرب المثل های آلمانی گردآوری شده است. علاوه بر این‌ها، در این دیکشنری صرفاً به بیان معنی اکتفا نشده است و شما می‌توانید کاربرد درست واژگان آلمانی را یاد بگیرید.

این دیکشنری آلمانی را نشر خوارزمی در 1060 منتشر کرده است و تاکنون، بارها تجدید چاپ شده است.

فرهنگ آلمانی فارسی، خشایار قائم مقامی

 

یکی دیگر از فرهنگ‌های آلمانی به فارسی را خشایار قائم مقامی تألیف کرده است. نشر رهنما این دیکشنری را در 987 صفحه منتشر کرده است.

فرهنگ تصویری آکسفورد OPD آلمانی فارسی، پرویز ذوالجلالی

فرهنگ تصویری آکسفورد OPD آلمانی فارسی را پرویز ذوالجلالی ترجمه کرده است. این کتاب تلفیقی از واژه و تصویر است و از این طریق، یادگیری آلمانی را برای زبان‌آموزان آسان کرده است.

این فرهنگ لغت آلمانی وجه تمایزی با دیگر دیکشنری‌های آلمانی دارد: می‌توانید داستان‌ها و مقالات کوتاه آلمانی را همراه با ترجمه فارسی‌شان در انتهای کتاب بخوانید.

این فرهنگ تصویری آلمانی تمام رنگی است و آن را نشر دانشیار طی 304 صفحه منتشر کرده است.

فرهنگ فارسی آلمانی، فرامرز بهزاد

فرامرز بهزاد یک دیکشنری فارسی به انگلیسی را نیز تألیف کرده است. این دیکشنری آلمانی بهزاد نیز، مانند دیکشنری آلمانی به فارسی وی، بسیار جامع و کامل است. در این فرهنگ آلمانی بیش از چهل هزار کلمه و اصطلاح وجود دارد و برای هر واژه، چندین مثال بیان شده است.

اگر قصد دارید مسیر ترجمه فارسی به آلمانی را در پیش بگیرید، می‌توانید از این فرهنگ لغت فارسی به آلمانی استفاده کنید.

این دیکشنری آلمان فرامرز بهزاد را نشر فرهنگ معاصر منتشر کرده است.

دیکشنری تصویری آلمانی فارسی

این دیکشنری تصویری فارسی به آلمانی را نشر PONS منتشر کرده است. این کتاب در ایران نیز موجود است و می‌توانید آن را تهیه کنید. این دیکشنری تصویری بسیار جامع است و همچنین، واژگان را به صورت دسته‌بندی‌شده در خود دارد. سازمان‌دهی می‌تواند یادگیری وازگان آلمانی را برای‌تان آسان‌تر کند.

دیکشنری تصویری آلمانی انگلیسی

اگر سطح زبان انگلیسی‌تان خوب است و می‌خواهید از منابع انگلیسی نیز در یادگیری زبان آلمانی بهره بگیرید، می‌توانید به سراغ دیکشنری تصویری آلمانی به انگلیسی مراجعه کنید. این دیکشنری آلمانی به انگلیسی در بازار موجود است و می‌توانید آن را تهیه کنید.

سخن آخر

همان‌طور که تا به این‌جا مشاهده کردید، انواع دیکشنری آلمانی در بازار کتاب وجود دارد، از دیکشنری آلمانی به فارسی و فارسی آلمانی گرفته تا انواع دیکشنری تصویری آلمانی و فرهنگ دوسویه آلمانی. اگر در پی ترجمه آلمانی به فارسی هستید، می‌بایست به سراغ دیکشنری‌های کامل و جامع بروید و اگر می‌خواهید ترجمه فارسی به آلمانی انجام دهید، باید به سراغ بهترین دیکشنری های فارسی به انگلیسی بروید. اگر یادگیری آلمانی را به تازگی شروع کرده‌اید یا در میانۀ راه هستید، می‌توانید از انواع دیکشنری تصویری آلمانی بهره بگیرید یا این‌که به سراغ دیکشنری‌های آلمانی بروید.  بنابراین، فرقی نمی‌کند می‌‌‌خواهید به سراغ ترجمه آلمانی بروید یا این‌که شروع به یادگیری آن کنید، در هر صورت، می‌توانید لغتنامه متناسب با نیازتان را بیابید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا