عمومی

بازار کار مهندسی برق در کانادا

نیاز کشور کانادا به مهندس‌های توانمند و خبره هر روز بیشتر می‌شود. در لیست پرتقاضا‌ترین مشاغل کشور کانادا، مهندسی برق جزو ده رشتۀ پرتقاضای اول است. درحال حاضر، در این کشور برای رشتۀ مهندسی برق، بالغ‌بر 13300 فرصت شغلی وجود دارد که بیشتر آن‌ها مختص به استان‌های اونتاریو و کبک است، چراکه حجم فعالیت‌های ساخت‌وساز در این دو استان زیاد است. در این مقاله به بازار کار مهندسی برق در کانادا می‌پردازیم.

پیش از پرداختن به ادامۀ موضوع، بهتر است به معرفی دارالترجمه رسمی ساترا که واحد ترجمۀ رسمی ما است، بپردازیم. برای مهاجرت، نیاز به ترجمۀ اسناد و مدارک خود به زبان فرانسوی یا انگلیسی دارید و دارالترجمۀ ساترا حرفه‌ای‌ترین دارالترجمۀ آنلاین ایران است که شما می‌توانید تمام مراحل را به‌صورت آنلاین و بدون مراجعۀ حضوری انجام دهید.

پرتقاضاترین تخصص‌های رشتۀ برق در کانادا

  • Control systems engineer
  • Electrical network engineer
  • Electronics engineer
  • Test engineer

شرایط بازار کار مهندسی برق در کانادا در 10 سال آینده

براساس آمار سایت ESDC، کشور کانادا دربین سال‌های 2022 تا 2031 با کمبود متخصص در رشتۀ برق مواجه خواهد بود. درحال حاضر، 42 هزار نفر در گرایش‌های مختلف مهندسی برق در این کشور شاغل هستند که تا سال 2031، بسیاری از آن‌ها بازنشسته می‌شوند.

مهارت‌های کلیدی و مهم برای یافتن شغل در حوزۀ مهندسی برق در کانادا

  1. Autodesk AutoCAD or other CAD software
  2. Supervisory Control and Data Acquisition (SCADA) systems
  3. Programmable Logic Controllers (PLC)

سه مورد بالا، مهم‌ترین مهارت‌هایی هستند که باید شما به‌عنوان یک متخصص رشتۀ برق داشته باشید. درصورت داشتن تجربۀ کار کردن با این برنامه‌ها، مسیر شما برای یافتن شغل در کانادا هموارتر می‌شود. چنان‌چه مقالات تخصصی مورد نیاز شما به زبان فارسی موجود نیستند و خودتان نیز سطح زبان مناسبی برای ترجمه و درک مفاهیم آن‌ها ندارید، می‌توانید ترجمه تخصصی برق خود را با خیالی آسوده به شبکۀ مترجمین ایران بسپارید.

چرا مهاجرت به کانادا برای مهندسان برق جذاب است؟

کشور کانادا باتوجه به مزایا و فرصت‌های بی‌شماری که دارد، مقصدی جذاب برای مهندسان برق است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین دلایل جذابیت کانادا به‌عنوان یک مقصد مهاجرتی اشاره می‌کنیم:

  1. بازار کار پویا: بازار کار مهندسان برق در این کشور، بازاری پویا و رو به رشد است. باتوجه به رشد صنایع گوناگون و نیاز روزافزون به تخصص‌های متفاوت مهندسی برق، فرصت‌های شغلی زیادی برای مهندسان برق وجود دارد.
  2. حقوق و مزایا: مهندسان برق در این کشور از حقوق مناسبی برخوردارند و از مزایایی نظیر بیمه‌های سلامت و بازنشستگی، مرخصی‌های سالانه و دیگر مزایا بهره‌مند می‌شوند.
  3. فرصت‌های آموزش و پیشرفت: یکی از کشورهای پیشرو درزمینۀ آموزش و تحقیقات علمی، کانادا است. مهندسان برق می‌توانند با حضور در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی این کشور، از فرصت‌های آموزشی و پژوهشی به‌منظور بهبود و ارتقای توانایی‌ها و مهارت‌های خود استفاده کنند.
  4. زندگی بهتر: سیستم بهداشت عمومی، زیرساخت‌های عالی، امنیت بالا، طبیعت زیبا و فرهنگ چندفرهنگی، مواردی هستند که کانادا را به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی مطرح می‌کنند.
  5. تنوع فرصت‌های شغلی: کانادا فرصت‌های شغلی گوناگونی درزمینۀ مهندسی برق، از شرکت‌های بزرگ تا کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌ها، برای مهندسان برق در سطوح مختلف علمی و کاری فراهم می‌کند.
  6. مهاجرت دائم و اقامت: مهندسان برق می‌توانند با مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای دائم، از امکانات و حقوق متعددی که به‌عنوان شهروند این کشور برای آن‌ها تعریف می‌شود، استفاده کنند.
  7. فرهنگ چندفرهنگی: فرهنگ چندفرهنگی کانادا به‌خاطر تنوع جمعیتی آن است. مهندسان برق با مهاجرت به این کشور می‌توانند از فرصت آشنایی با فرهنگ‌های گوناگون و زبان‌های مختلف بهره‌مند شوند.

سخن آخر

مهاجرت به‌عنوان مهندس برق به کشور کانادا، جذابیت‌های فراوانی به‌دنبال خواهد داشت. نیاز به تخصص‌های گوناگون رشتۀ برق در این کشور هر روز بیشتر می‌شود و به همین دلیل، بازار کار مهندسی برق در کانادا بازاری پویا و رو به رشد است. وجود 13300 فرصت شغلی در مقطع زمانی فعلی در برخی استان‌های این کشور نظیر اونتاریو و کبک، کانادا را به مقصدی جذاب برای مهندسان برق تبدیل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا