عمومی

دانلود مقاله

معرفی 9 سایت دانلود رایگان مقاله

هیچ چیز بدتر از آن نیست که برای انجام پژوهش و پایان‌نامه‌تان به دنبال ترجمه مقاله معتبر باشید و با دیدن درخواست پرداخت حق عضویت در سایت دانلود مقاله، به در بسته بخورید. دانشجویان و پژوهشگران برای انجام پژوهش و نگارش مقالات و پایان‌نامه‌های‌شان به مقالات به‌روز علمی نیاز دارند. هزینه عضویت در سایت های دانلود مقاله بالا است، از این رو، پژوهشگران، در کشورهای مختلف، به دنبال راه‌هایی برای دانلود رایگان مقاله هستند. در این بین، برخی سایت‌ های دانلود کتاب و مقاله امکان دانلود مقاله رایگان را فراهم کرده‌اند. در این مطلب، 9 سایت دانلود رایگان مقاله را معرفی خواهیم کرد. با شبکه مترجمین ایران همراه باشید!

Unpaywall

دانلود مقاله از سایت Unpaywall موسسه غیرانتفاعی Impactstory پایگاه داده Unpaywall را راه‌اندازی کرده است تا امکان دسترسی رایگان به مقالات علمی و پژوهشی را برای همه آسان کند. این موسسه و پایگاه داده تحت حمایت National Science Foundation و Alfred P. Sloan Foundation هستند. در این وب‌سایت، همۀ مقاله‌های موجود در منابع دسترسی آزاد گردآوری شده‌اند. در واقع، بیش از 21 میلیون مقاله رایگان و مقالاتی از بیش از پنجاه هزار ناشر از سراسر جهان وجود دارد. وب‌سایت Unpaywall  کاملاً قانونی است، چرا که نویسندگان و ناشران این مقالات مجوز نشر رایگان آن‌ها را صادر کرده‌اند. یادتان باشد اگر می‌خواهید مقالات مورد نیازتان را از این وب‌سایت دانلود کنید، حتماً از مرورگرهای کروم (Chrome) یا فایرفاکس (Firefox) استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از افزونه کروم نیز استفاده کنید.

چگونه افزونه Unpaywall را دانلود کنیم؟

  1. وارد لینک روبه‌رو شوید: https://unpaywall.org/products/extension
  2. روی گزینه «ADD TO CHROME» کلیک کنید.
  3. در صفحه Chrome Web Store، روی «Add to Chrome» کلیک کنید.
  4. اکنون، منتظر بمانید تا افزونه نصب شود.

PaperPanda

PaperPanda PaperPanda از افزونه‌های رایگان مرورگر کروم است و به شما اجازه می‌دهد با یک کلیک به مقاله‌های مختلف دسترسی پیدا کنید. وقتی مقالۀ مورد نظرتان را در وب‌سایت ناشر یافتید، کافی است روی آیکون PaperPanda کلیک کنید تا بتوانید فایل PDF مقالۀ مورد نظرتان را در اختیار داشته باشید. برای دسترسی به افزونه PaperPanda و دانلود رایگان مقاله، کافی است روی لینک زیر کلیک کنید: https://chrome.google.com/webstore/detail/paperpanda-%E2%80%94-get-millions/ggjlkinaanncojaippgbndimlhcdlohf?hl=en

Open Access Button

وب‌سایتOpen Access Button  سازکاری تقریباً مشابه با سازکار Unpaywall دارد. این دو وب‌سایت هزاران منبع دسترسی آزاد را جستجو می‌کنند و اگر مقالۀ مورد نیازتان را نیابند، درخواستی برای نویسنده مقاله می‌فرستند تا در صورت تمایل، امکان دسترسی رایگان به آن را فراهم کند. هر چه تعداد اشخاصی که به دنبال یک مقاله می‌گردند بیشتر باشد، تعداد درخواست‌های ارسالی برای نویسنده نیز بیشتر خواهد بود. دو راه برای یافتن مقاله در Open Access Button وجود دارد:

  • مقاله را مستقیماً در وب‌سایت Open Access Button جستجو کنید.
  • افزونۀ مرورگر آن را دانلود کنید.

چگونه از وب‌سایت Open Access Button مقاله دانلود کنیم؟

  1. وارد لینک زیر شوید:

https://openaccessbutton.org/

  1. روی گزینه «Get the Chrome browser extension, no sign up required.» کلیک کنید تا این افزونه نصب شود.

اگر از مرورگر کروم استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از نسخه آنلاین Open Access Button برای دسترسی به آن استفاده کنید.

Library Genesis

Library Genesis پایگاه داده‌ای عظیم است که بیش از 2.7 میلیون جلد کتاب و 58 میلیون مجله علمی را در خود دارد. در این پایگاه داده، انواع کتاب داستانی، غیرداستانی، کمیک و کتاب‌های غیرانگلیسی وجود دارد. این پایگاه را با عنوان LibGen یا Genesis Library نیز می‌شناسند. بسیاری از مقاله‌های موجود در Library Genesis در Sci Hub نیز موجود است، اما آنچه Library Genesis را متمایز می‌کند داشتن کتاب است. در سال 2015، الزویر (Elsevier)، یکی از بزرگ‌ترین ناشران مقالات علمی، فنی و پزشکی، از این پایگاه داده شکایت کرد، اما این شکایت سرانجامی نداشت و Literary Genesis همواره به کارش ادامه می‌دهد. در انگلستان نیز، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی این پایگاه داده را مسدود کرده‌اند، اما این پایگاه، همواره، به دلیل وجود سایت‌های آینه‌ای Literary Genesis در همۀ نقاط جهان در دسترس است. برخی از این سایت‌های آینه‌ای Literary Genesis به شرح زیر است: http://gen.lib.rus.ec http://libgen.pw http://libgen.unblocker.cc/ http://libgen.unblockall.org/ https://libgen.unblocker.win/ https://libgen.unblocked.gdn/ چگونه از Library Genesis کتاب و مقاله دانلود کنیم؟

  1. وارد لینک http://libgen.io/ شوید (URL رسمی این وب‌سایت)
  2. کلمه کلیدی مورد نظرتان را تایپ کنید.
  3. روی گزینۀ Search کلیک کنید.

Library Genesis

  • روی اسم کتاب یا مقالۀ مورد نظرتان کلیک کنید.
  • روی همۀ سایت‌های آینه‌ای موجود کلیک کنید.

Library Genesis

  • مقاله یا کتاب مورد نظرتان را دانلود کنید.

OAmg

از طریق وب‌سایت OAmg، می‌توانید مقالات ژورنال‌های مختلف را جستجو و دانلود کنید. وقتی عبارت مورد نظرتان را تایپ می‌کنید، این وب‌سایت در میان همۀ مقاله‌های منتشرشده در جهان جستجو می‌کند و نتایج مشابه با خواسته‌تان را نمایش می‌دهد. با کلیک روی هر مقاله، می‌توانید جزئیات بیشتر آن را مشاهده کنید و خلاصۀ آن را مطالعه کنید. لینک وب‌سایت: https://oa.mg/

Scie-Hub

Scie-Hub و اما می‌رسیم به Sci Hub! در سال 2011، الکساندر الباکیان (Alexandra Elbakyan)، پژوهشگر و دانشجوی قزاقستانی، Scie Hub را راه‌اندازی کرد تا همه اشخاص بتوانند به مقالات علمی دسترسی داشته باشند و پژوهش کنند. در مجامع علمی، Scie Hub را می‌ستایند، چرا که امکان یادگیری و دانش‌اندوزی را برای همه مردم فراهم کرده است و پژوهش و تحقیق را برای دانشگاهیان سراسر جهان آسان‌تر کرده است. بارها، ناشرانی مانند الزویر  از Scie Hub شکایت کرده‌اند، اما همچنان امکان دسترسی به آن وجود دارد. برای مثال، می‌توانید از طریق یکی از پروکسی‌های Scie Hub به مقالات دسترسی داشته باشید. 99 درصد از مقاله‌های علمی در وب‌سایت Scie Hub موجود است و روزانه، بیش از دویست هزار درخواست در Scie Hub پردازش می‌شود.

چگونه از Sci Hub مقاله دانلود کنیم؟

  1. وارد لینک http://sci-hub.tw شوید.
  2. نام کامل، URL یا DOI (Digital Object Identifier) مقاله پژوهشی‌ مورد نظرتان را تایپ کنید و مقاله را دریافت کنید.

پیپر دانلودر (Paper Downloader)

پیپر دانلودر (Paper Downloader) و اما یک وب‌سایت ایرانی برای دانلود رایگان مقاله! پیپیر دانلودر وب‌سایتی ایرانی است که امکان دسترسی به ژورنال‌ها و مقاله‌های معتبر و بین‌المللی را فراهم آورده است. این وب‌سایت را شبکه مترجمین ایران راه‌اندازی کرده است. وقتی وارد پیپیر دانلودر می‌شوید و مقاله مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید، ابتدا، چکیده مقاله را مشاهده می‌کنید، سپس به متن کامل آن دسترسی پیدا می‌کنید. در این وب‌سایت، می‌توانید مقاله‌های رایگان مربوط به زمینه‌های مختلف را دانلود و مطالعه کنید.

چگونه از وب‌سایت پیپر دانلودر استفاده کنیم؟

  1. ابتدا وارد وب‌سایت پیپیردانلودر، به آدرس https://paperdownloader.com/، شوید.
  2. عبارت مورد نظرتان را تایپ و جستجو کنید.
  3. روی مقاله مورد نظرتان کلیک کنید و آن را دانلود کنید.

Directory of Open Access Journals

Directory of Open Access Journals یا به اختصار، DOAJ، وب‌سایتی حاوی فهرست‌هایی از ژورنال‌های باکیفیت دسترسی آزاد است. این وب‌سایت در سال 2003 با 300 ژورنال راه‌اندازی شد و امروز، بیش از ده هزار ژورنال دسترسی آزاد دارد. در این وب‌سایت، می‌توانید به ژورنال‌های تخصصی مربوط به حوزه‌های تکنولوژی، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم انسانی دسترسی داشته باشید. وب‌سایت DOJA نیز، مانند Unpaywall، کاملاً قانونی است و بودجه آن را اسپانسرها، ناشران و دیگران فراهم می‌کنند.

چگونه از DOJA مقاله دانلود کنیم؟

  1. وارد وب‌سایت دوجا، به آدرس https://doaj.org/، شوید.
  2. کلمه کلیدی مورد نظرتان را تایپ کنید و دکمه Enter را فشار دهید.
  3. مقاله مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  4. روی گزینه «Full Text»، که درست بالای چکیده قرار دارد، کلیک کنید.

ScienceOpen

Scienceopen پلتفرمی حرفه‌ای و شبکه‌ای برای محققان است. از طریق این پلتفرم، می‌توانید به بیش از 40 میلیون مقاله در حوزه‌های مختلف دسترسی داشته باشید. در سال 2013، الکساندر گراسمن، فیزیکدان و استاد مدیریت چاپ، و تیبور شکه، متخصص مدیریت اطلاعات و توسعه‌دهندۀ نرم‌افزار، ScienceOpen را راه‌اندازی کردند.

چگونه مقاله مورد نظرمان را در Scienceopen جستجو کنیم؟

  1. رو لینک مقابل کلیک کنید: http://about.scienceopen.com/
  2. روی گزینه «Search» کلیک کنید.

Scienceopen

  • کلمه کلیدی مورد نظرتان را تایپ کنید. همچنین، می‌توانید اسم نویسنده، مجموعه، ژورنال یا ناشر مورد نظرتان را تایپ کنید.

Core

وب‌سایت CORE مجموعه‌ای عظیم از مقالاتی است که در در ژورنال‌ها و منابع مختلف منتشر شده‌اند. این وب‌سایت امکان دسترسی به میلیون‌ها مقاله پژوهشی را فراهم می‌آورد.

چگونه از وب‌سایت Core مقاله دانلود کنیم؟

  1. وارد لینک زیر شوید: https://core.ac.uk
  2. کلمه کلیدی مورد نظرتان را تایپ کنید
  3. روی گزینه search کلیک کنید و متتظر مشاهده نتایج بمانید.
  4. در فهرست نتایج، با کلیک روی گزینه «get PDF»، مقاله مورد نظرتان را دانلود کنید.

سخن آخر همۀ ما می‌دانیم که روند چاپ مقاله، برای ناشر و نویسنده، بسیار پرهزینه است. هزینه خرید مقاله 40 دلار است و هر پژوهشگری از پس پرداخت این هزینه بر نمی‌آید. در نتیجه، اگر ژورنال‌های دسترسی آزاد امکان دانلود رایگان مقاله را فراهم نکنند، بسیاری از مقاله‌ها بدون خواننده باقی می‌مانند و پژوهشگران بسیاری نیز منبع لازم را برای انجام پروژه‌شان در دست نخواهند داشت. در این بین، برخی ژورنال‌های دسترسی آزاد قانونی هستند و مقاله را با کسب اجازه از ناشر و نویسنده در اختیارتان قرار می‌دهند و برخی دیگر کسب چنین اجازه‌ای برای‌شان مهم نیست. در هر صورت، برای دانلود مقاله رایگان، می‌توانید سری به انواع سایت دانلود مقاله بزنید و مقاله مورد نظرتان را بیابید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا