عمومی

معرفی 10 دانشگاه برتر علوم پزشکی در ایران

اگر هدف‌تان تحصیل در رشته پزشکی در ایران باشد، بدون شک دوست دارید در دانشگاه برتر علوم پزشکی در ایران تحصیل کنید. رشته پزشکی یکی از مهم‌ترین رشته‌های دنیا محسوب می‌شود و رقابت برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی بسیار بالا است. چرا که بسیاری از این دانشگاه‌های برتر ممکن است به شما کمک کنند تا در مسیر این رشته موفق باشید و پیشرفت کنید.  قبل از این که  معرفی 10 دانشگاه برتر علوم پزشکی در ایران بپردازیم سرویس ترجمه تخصصی پزشکی شبکه مترجمین ایران را به شما معرفی کنم. اگه نیاز به ترجمه تخصصی مقاله، متن و کتاب دارید کافی است که سفارش خود را در سایت شبکه مترجمین ایران ثبت کنید.

10 دانشگاه برتر علوم پزشکی در ایران

در ادامه لیستی از 10 دانشگاه برتر علوم پزشکی در ایران ارائه کرده‌ایم که در واقع جزو دانشگاه‌های برتر پزشکی در دنیا نیز محسوب می‌شوند. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی نیز در این دانشگاه‌های برتر مشغول تحصیل هستند.

 دانشگاه علوم پزشکی تهران

 دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان دانشگاه برتر علوم پزشکی در ایران، بزرگ‌ترین دانشگاه پزشکی ایران است که به‌عنوان یکی از موسسات تحقیقاتی برتر ایران نیز شناخته شده است. این دانشگاه بیش از صد مرکز تحقیقات تخصصی را پوشش می‌دهد از جمه علم و فناوری در زمینه پزشکی، روماتولوژی، شنوایی شناسی، بیماری‌های پوستی و جزام، تروما، هماتولوژی و آنکولوژی، بیماری‌های قلبی عروقی، اورولوژی، ایمنی‌شناسی، و آسم و آلرژی.

این دانشگاه از همان زمان بدو تاسیس به‌خاطر پرورش دانشجویان برتر مشهور بوده است و در حال حاضر نیز یکی از مشهورترین دانشگاه‌های پزشکی ایران است.

 

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر علوم پزشکی ایران شناخته شده است. این دانشگاه دومین دانشگاه پزشکی ایران نیز محسوب می‌شود که بیش از 12500 دانشجوی پزشکی در آن مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه شهید بهشتی دارای پنج موسسه تحقیقاتی و 76 مرکز تحقیقاتی است که 7 مرکز آن با سازمان بهداشت جهانی همکاری می‌کنند که عبارتند از بیماری‌های غدد درون‌ریز ومتابولیسم، مرکز تحقیقات سل، سلامت عمومی دندان، سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی، کنترل تنباکو، تغذیه و توسعه آموزشی.

 

 دانشگاه علوم پزشکی شیراز

 دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌عنوان دانشگاه برتر علوم پزشکی در ایران در سال  1325 تاسیس یافته است که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های پزشکی ایران است. هدف این دانشگاه، استفاده بهتر از منابع پزشکی برای آموزش و تحقیق بهتر در زمینه پزشکی است. این دانشگاه، پزشکان و متخصصان بسیار مشهوری را پرورش داده است و در حال حاضر یکی از پرطرف‌دارترین دانشگاه‌های پزشکی ایران است.

بیش از 9000 دانشجو در بیش از 200 رشته تخصصی متفاوت در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. همچنین بیش از 900 عضو هیئت علمی و بیشتر از 25 هزار پرسنل در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت، درمان، تحقیقات و آموزش در این دانشگاه مشغول به کار هستند.

 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشگاه مشهد بنا به تقاضای پزشکان شمال شرقی ایران در سال 1313 تاسیس یافته بود که در سال 1358 دانشکده علوم پزشکی از بقیه دانشکده‌ها جدا شد و تبدیل به یک دانشگاه مجزا شد. در حال حاضر این دانشگاه در 7 حوزه آموزش می‌دهد: پزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، علوم پیراپزشکی و پزشکی طب سنتی ایران. در کل، 8500 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

 

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

یکی از بی‌نظیرترین دانشگاه‌هایی که می‌توانید در رشته پزشکی در آن تحصیل کنید، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است. این دانشگاه نه تنها در ایران بلکه در جهان یکی از بزرگترین دانشگاه‌ها محسوب می‌شود. این دانشگاه از زمان تاسیس در سال 1324 برای برآوردن نیازهای آموزشی دانشجویان پزشکی تاسیس یافته بود که به تدریج نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نشان داد. در این دانشگاه بیش از 10 هزار دانشجو از سراسر جهان مشغول به تحصیل هستند.

 

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از مشهورترین دانشگاه‌های پزشکی ایران است که در سال 1324 تاسیس یافته است. این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی در رشته پزشکی است. دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زمینه تحقیق، سلامت و درمان همیشه فعال بوده است. همچنین فرصت‌ها و امکانات بسیار خوبی را برای مطالعه و تحقیقات در زمینه موضوعات پزشکی برای دانشجویان فراهم می‌کند.

در حال حاضر حدود 5 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، علوم پیراپزشکی، بهداشت، تغذیه و علوم غذایی، توانبخشی، پرستاری و مامایی، مدیریت سلامت و انفورماتیک پزشکی، علوم پیشرفته پزشکی و طب سنتی جزو 11 دانشکده این دانشگاه محسوب می‌شوند.

 

دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز

دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در اصل در سال 1333 در دانشکده پزشکی شهید چمران اهواز تاسیس یافته بود. در حال حاضر این دانشگاه دارای 5 دانشکده پزشکی است که عبارتند از: دندانپزشکی، پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، توانبخشی، پرستاری و مامایی. همچنین این دانشگاه به‌عنوان یک دانشگاه برتر علوم پزشکی در ایران دارای پنج مرکز تحقیقاتی است: مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی، مرکز تحقیقاتی فناوری‌های زیست محیطی، مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و بیماری‌های گرمسیری و مرکز تحقیقات تالاسمی و هموگلوبینوپاتی.

 

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

این دانشگاه در سال 1356 تاسیس یافته بود که بیش از 6000 دانشجوی پزشکی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. 10 دانشکده پزشکی این دانشگاه عبارتند از دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، مدیریت بهداشت و طب سنتی ایران. این دانشگاه دارای چند مرکز تحقیقاتی است که با سازمان بهداشت جهانی همکاری می‌کنند برای مثال مرکز تحقیقاتی  HIV و بیماری‌های مقاربتی.

 

دانشگاه علوم پزشکی مازندران

دانشگاه علوم پزشکی مازندران که در شهر ساری قرار دارد در سال 1364 تاسیس یافته بود. در کل این دانشگاه دارای 10 دانشکده پزشکی است: دانشکده پیراپزشکی، فناوری‌های پیشرفته در پزشکی، دندانپزشکی، پزشکی، دو دانشکده پرستاری و مامایی، علوم پیراپزشکی و داروسازی. این دانشگاه علاوه بر چندین دانشکده مختلف دارای سه موسسه نیز است که تحقیقاتی در زمینه پزشکی انجام می‌دهند: موسسه هموگلوبینوپاتی، موسسه ترک اعتیاد و موسس بیماری‌های غیر واگیردار.

 

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزو 10 دانشگاه برتر علوم پزشکی در ایران است. این دانشگاه با افزودن دانشکده پرستاری و مامایی، بهداشت عمومی، داروسازی و دندانپزشکی و علوم پیراپزشکی به سرعت پیشرفت کرد. در حال حاضر 4798 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. این دانشگاه مقالات علمی بسیار زیادی منتشر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا