عمومی

بهترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا کدام‌ها هستند؟

اگر می‌خواهید در رشته پزشکی تحصیل کنید طبیعی است که به‌دنبال بهترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا باشید. دنیای پزشکی یکی از جالب‌ترین رشته‌های تحصیلی است. تحصیل در رشته پزشکی با آناتومی انسان، تشخیص بیماری‌ها و درمان آنها شروع می‌شود. بنابراین تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا یکی از آرزوهای هر فردی است که می‌خواهد در رشته پزشکی تحصیل کند. قبل از این که به بررسی بهترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا بپردازیم سرویس ترجمه تخصصی پزشکی شبکه مترجمین ایران را به شما معرفی کنم. اگه نیاز به ترجمه تخصصی مقاله، متن و کتاب دارید کافی است که سفارش خود را در سایت شبکه مترجمین ایران ثبت کنید.

بهترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا

با تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا می‌توانید از فرصت‌های تسهیلاتی، تحقیقات پیشرفته و برنامه‌های تحصیلی دقیق بهره‌مند شوید. این دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند تا بهترین دانشجویان پزشکی را به سمت خود جلب کنند. در ادامه با این دانشگاه‌ها آشنا می‌شویم:

 دانشگاه هاروارد آمریکا

دانشگاه هاروارد به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا در سال 1782 میلادی تاسیس یافته است. این دانشگاه سومین دانشگاه قدیمی در آمریکا است و بخشی از مداخلات مهم مانند واکسیناسیون، انسولین، بیهوشی و غیره در این دانشگاه بوده است. این دانشگاه، دانشجویان بین‌المللی را به سوی خود جلب می‌کند، اما پذیرش دانشجویان بومی آمریکا در الویت آنها قرار دارد. حدود 20 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. همچنین کتابخانه هاروارد بزرگترین کتابخانه دانشگاهی در سراسر دنیا است که بیش از 19 میلیون جلد کتاب در این کتابخانه نگهداری می‌شود.

دانشگاه آکسفورد انگلستان

دانشگاه آکسفورد از سال 2017 در زمینه موضوعات بالینی و بهداشتی مقام اول را نصیب خود کرده است. دانشگاه آکسفورد بعد از دانشگاه بولونیای ایتالیا دومین دانشگاه قدیمی در سراسر جهان است که هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. امروزه یک سوم کل دانشجویان آکسفورد، دانشجویان بین‌المللی هستند. فرآیند پذیرش دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه متفاوت از دانشجویان بومی نیست.

دانشگاه استنفورد آمریکا

برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه پیشرفته هستند و با برنامه‌های تحقیقاتی تلفیق یافته‌اند. این دانشگاه در سال 1908 تاسیس یافته است و به‌طور مداوم جزو بهترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا قرار گرفته است. تحصیل در این دانشگاه به پزشکان آتی دنیا فرصتی را فراهم می‌کند تا در حرفه خود ماهر و مدبر شوند.

دانشگاه کمبریج انگلستان

دانشجویان این دانشگاه از طریق ترکیبی از یادگیری تئوریکی، عملی، تحقیقاتی و پروژه محور یاد می‌گیرند. دانشکده پزشکی این دانشگاه در سال 1976 تاسیس یافت. این دانشگاه به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا در رتبه چهارم قرار دارد. دانشجویان این دانشگاه پس از شش سال تحصیل در این دانشگاه مدرک دکتری پزشکی را دریافت می‌کنند.

دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا

دانشگاه جانز هاپکینز در سال 1893 در نزدیکی بیمارستان جانز هاپکینز تاسیس یافته بود. این دانشگاه دارای طیف وسیعی از برنامه‌های درسی پزشکی و دکتری برای دانشجویان است. این دانشگاه در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های پزشکی در آمریکا، فعالیت‌های زیادی را صرف تحقیق کرده است. دانشکده پزشکی جانز هاپکینز یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا محسوب می‌شود.

دانشگاه کالیفرنیا آمریکا

دانشگاه پزشکی کالیفرنیا جزو 10 دانشگاه برتر پزشکی دنیا قرار دارد. این دانشگاه در علوم زیست پزشکی و پزشکی به‌عنوان دانشکده پیشگام شناخته شده است. این دانشگاه بر این باور است که آموزش را از طریق مشارکت جمعی ارائه می‌کند و برنامه‌های مختلفی را برای دانشجویان پزشکی فراهم کرده است.

دانشگاه ییل آمریکا

دانشکده پزشکی ییل در سال 1810 تاسیس یافته بود. این دانشگاه همواره بخشی از بسیاری از پروژه‌های نوآورانه و کشف‌های علمی بوده است. این دانشگاه تقریباً دارای 11 هزار عضو عیئت علمی است. بخش داروشناسی این دانشگاه به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا مطرح شده است.

دانشگاه تورنتو کانادا

دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو کانادا در سال 1843 تاسیس یافته بود و یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های پزشکی است که در آن به کشف انسولین، سلول‌های ریشه‌ای و غیره پرداخته شده است. دانشگاه پزشکی تورنتو به‌عنوان دهمین دانشگاه برتر دنیا شناخته شده است و در کانادا به‌عنوان بهترین دانشگاه پزشکی شناخته می‌شود. دانشجویان بسیاری از آمریکا، چین و هندوستان به تحصیل در این دانشگاه مشغول هستند.

 

کدام کشورها دارای بهترین دانشگاه‌های پزشکی در دنیا هستند؟

در دنیا چند کشور مطرح دارای بهترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا هستند که در ادامه به ترتیب به آنها اشاره می‌کنیم:

ایالات متحده آمریکا

در کشور آمریکا قبل از اینکه بخواهید تحصیل در رشته پزشکی را شروع کنید، باید دروس پیش نیاز را گذرانده باشید که حدود 4 ماه طول می‌کشد. بعد از این مدت می‌توانید به مدت 6 و نیم سال در رشته پزشکی تحصیل کنید.

ایالات بریتانیا

دانشکده‌های پزشکی ایالات بریتانیا جزو بهترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا محسوب می‌شوند. برای فارغ‌التحصیلی از دانشکده‌های پزشکی بریتانیا باید 5 تا 6 زمان صرف کنید. در سه سال اول، دانشجویان بر روی یادگیر تئوریکی تمرکز می‌کنند و بعد از آن یادگیری عملی شروع می‌شود.

 کانادا

دانشکده‌های پزشکی کانادا مشابه با دانشگاه‌های آمریکا هستند. در مقایسه با دانشگاه‌های پزشکی آمریکا، تحصیل در آنها ارزان‌تر است. در این دانشگاه‌ها در 3 الی 4 سال اول، مطالب تئوریکی به دانشجویان ارائه می‌شود و بعد از آن آموزش بالینی شروع می‌شود.

 

کلام آخر

اگر بخواهیم از بین بهترین دانشگاه‌های پزشکی دنیا شماره 1 را انتخاب کنیم، دانشگاه هاروارد در صدر این دانشگاه‌ها قرار دارد. از نظر کشور هم، آمریکا 5 دانشکده برتر پزشکی را در خود جای دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا