عمومی

بهبود ترجمه آفلاین گوگل ترنسلیت در به‌روزرسانی اخیر

سامی اکرام، مدیر محصول، گوگل ترنسلیت – 19 دسامبر 2019

تصور کنید به مسافرت رفته‌اید و می‌خواهید از گوگل ترنسلیت استفاده کنید. اما به اینترنت دسترسی ندارید یا نمی‌خواهید حجم بسته اینترنت همراه‌تان را مصرف کنید. نگران نباشید چون اپلیکیشن گوگل ترنسلیت به‌صورت آفلاین در هر دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواِس در دسترس است. ترجمه آفلاین گوگل ترنسلیت هر روز بهتر از قبل می‌شود. در حال حاضر، این قابلیت برای ۵۹ زبان فعال است و صحت ترجمه‌های پیشنهادی نیز ۱۲ درصد افرایش یافته است که نتیجه واژه‌گزینی و جمله‌بندی بهتر و توجه بیشتر به قواعد دستور زبان است. در بعضی زبان‌ها مانند ژاپنی، کره‌ای، تایلندی، لهستانی و هندی، شاهد بهبود کیفیت ترجمه آفلاین به میزان بیش از ۲۰ درصد هستیم.

بهبود ترجمه آفلاین گوگلتلفظ و هجای کلمات در زبان‌هایی با الفبا و خط ناآشنا سختی‌های خاص خودش را دارد. در این موارد، گوگل ترنسلیت ترجمه پیشنهادی را به‌صورت نویسه‌گردانی ارائه می‌دهد تا تلفظش برای‌تان ممکن شود. منظور از نویسه‌گردانی ارائه ترجمه در قالب حروف الفبایی است که برای‌تان آشنا و قابل‌خواندن هستند. برای مثال، وقتی می‌خواهید  کلمه انگلیسی «Hello» را به هندی ترجمه کنید، دو نتیجه «नमस्ते» و «namaste» در کادر ترجمه به‌نمایش در می‌آیند. «namaste» نویسه‌گردانی «नमस्ते» است. این قابلیت ابزاری فوق‌العاده برای برقراری ارتباط به زبان‌های مختلف در اختیارتان می‌گذارد. قابلیت نویسه‌گردانی آفلاین از ‍۱۰ زبان جدید پشتیبانی می‌کند که برخی از آن‌ها عبارتند از: ترجمه عربی، بنگالی، گوجاراتی، کندا، مراتی، تامیل، تلوگو و اردو.

transliterationبرای استفاده از قابلیت بهبودیافته ترجمه آفلاین و نویسه‌گردانی، به اپلیکیشن ترنسلیت در سیستم عامل اندروید یا آی‌او‌اس مراجعه کنید. اگر هنوز اپلیکیشن را ندارید، می‌توانید آن را دانلود کنید. همیشه جدیدترین نسخه اپلیکیشن را از Play Store (اندروید) یا App Store (آی‌او‌اِس) بگیرید. اگر پیش از این از ترجمه آفلاین استفاده کرده باشید، اعلانی را در صفحه اصلی اپلیکیشن خواهید دید که شما را به گزینه به‌روزرسانی فایل‌های آفلاین هدایت خواهد کرد. در غیر این صورت، به تنظیمات مربوط به ترجمه آفلاین بروید و روی پیکان کنار نام زبان مد نظر بزنید تا فایل‌های مربوط به این زبان دانلود شوند. حالا، می‌توانید متن‌های‌تان را در هر دو حالت آنلاین و آفلاین ترجمه کنید.

منبع
Google Translate improves offline translation

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا