عمومی

پردرآمدترین رشته‌های پزشکی

پردرآمدترین رشته‌های پزشکی کدام‌ها هستند؟ با ماهیت بسیار فنی که رشته‌های پزشکی دارند، جای تعجب نیست که چرا رشته‌های پزشکی یکی از پردرآمدترین رشته‌ها در سراسر دنیا محسوب می‌شوند. معمولاً متخصصین بیهوشی، پزشکان و جراحان جزو پردرآمدترین شغل‌های پزشکی هستند. با این وجود، اگر می‌خواهید به‌طور دقیق با پردرآمدترین رشته‌های پزشکی آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. قبل از این که به بررسی درآمد رشته های پزشکی بپردازیم سرویس ترجمه تخصصی پزشکی شبکه مترجمین ایران را به شما معرفی کنم. اگه نیاز به ترجمه تخصصی مقاله، متن و کتاب دارید کافی است که سفارش خود را در سایت شبکه مترجمین ایران ثبت کنید.

 

پردرآمدترین رشته‌های پزشکی کدام‌ها هستند؟

برای اینکه بدانید پردرآمدترین رشته‌های پزشکی کدام‌ها هستند، باید بدانید که هر کدام از این رشته‌ها منحصربه‌فرد و خاص هستند و برای موفقیت در هر رشته نیاز به تلاش مستمر و پشتکار فراوان دارید. در ادامه با این رشته‌های پردرآمد پزشکی آشنا می‌شویم.

جراح مغز و اعصاب

برای پاسخ به سوال پردرآمدترین رشته‌های پزشکی کدام‌ها هستند؟ باید بگوییم که جراح مغز و اعصاب پردرآمدترین تخصص در حرفه پزشکی محسوب می‌شود. جراح مغز و اعصاب باید دارای تجربه و مهارت کافی بر روی مغز، ستون فقرات، نخاع و سیستم عصبی باشد. جراحان مغز و اعصاب می‌توانند در زمینه درمان بزرگسالان یا نوزادان و یا کودکان متخصص مغز و اعصاب شوند.

وظایف جراح مغز و اعصاب عبارتند از:

  • انجام جراحی کمر
  • برداشتن تومورها
  • مراقبت از عفونت‌های مغزی و آسیب به مغز و ستون فقرات
  • درمان سکته‌های مغزی
  • تشخیص و درمان بیماری مزمن، تشنج‌ها و بیماری صرع
  • تفسیر مطالعات رادیولوژیکی

میزان درآمد یک متخصص مغز و اعصاب سالانه حدود 609201 دلار است که بیشترین میزان درآمد در بین رشته‌های پزشکی است.

متخصص قلب و عروق

بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی این سوال را می‌پرسند که پردرآمدترین رشته‌های پزشکی کدام‌ها هستند؟ بعد از متخصص مغز و اعصاب، متخصصین قلب و عروق پردرآمدترین رشته پزشکی محسوب می‌شود. گزارش شده است که متخصصین قلب و عروق سالانه حدود 525 هزار دلار درآمد دارند. اگر به درمان بیماری‌های قلبی علاقه دارید، می‌توانید دومین رشته پردرآمد پزشکی را به‌عنوان حرفه آتی خودتان انتخاب کنید.

متخصصین قلب و عروق، کارکرد قلب و سلامت قلب و عروق را از طریق جریان خون، فشار خون و دیگر شاخص‌های مرتبط با سلامت مورد ارزیابی قرار می‌دهند. همچنین این متخصصین برای بهبود سلامت قلب دارو تجویز می‌کنند، تست تشخیص بیماری را انجام می‌دهند و همچنین در صورت نیاز جراحی قلب انجام می‌دهند. این پزشکان با بیمارانی سروکار دارند که در مراحل پیشرفته نارسایی قلبی قرار دارند. متخصصین قلب و عروق جراحانی هستند که جراحی‌هایی مانند ترمیم رگ‌های آسیب‌دیده قلب، نصب دستگاه ضربان‌ساز و جراحی بای پس قلب را انجام می‌دهند.

جراح ارتوپدی

درآمد سالانه جراحان ارتوپدی، 497 هزار دلار است. البته این مبلغ ممکن است کم و زیاد باشد، اما به هر حال در پاسخ به سوال پردرآمدترین رشته‌های پزشکی کدام‌ها هستند، جراح ارتوپدی در رتبه سوم قرار دارد.

جراح ارتوپدی به درمان ستون فقرات، اندام‌ها و ساختارهای مربوطه می‌پردازد. در واقع، درمان بیماری‌های زیر جزو وظایف جراحان ارتوپدی محسوب می‌شوند:

  • بیمارانی که دچار آسیب یا ضربه در یک قسمتی از بدن شده‌اند
  • بیماری‌های مادرزادی
  • عفونت‌ها
  • سرطان
  • بیماری‌های پیشرفته

خود تخصص جراح ارتوپدی دارای فوق تخصص‌های متعددی است. برخی از جراحان ارتوپدی به‌طور منحصربه‌فردی به درمان بر روی دست یا پا و زانو می‌پردازند. همچنین ممکن است بر روی برخی از انواع بیماری‌های خاص مانند سرطان یا آسیب‌های ورزشی تمرکز کنند.

رادیولوژی

در ادامه پاسخ به سوال پردرآمدترین رشته‌های پزشکی کدام‌ها هستند، رادیولوژی با درآمد سالانه 414 هزار دلار در رتبه چهارم قرار می‌گیرد. رایدولوژی، استفاده از پرتوافکنی هسته‌ای برای اهداف پزشکی است که از تست‌های تشخیص تا پرتو درمانی متغیر هستند. معمولاً رادیولوژیست‌ها در بیمارستان و دیگر محیط‌های بهداشت مراقبت مشغول به کار می‌شوند.

رادیولوژیست‌ها تست‌های تصویربرداری تشخیص را تفسیر می‌کنند مانند:

  • اشعه ایکس
  • سونوگرافی‌ها
  • CT اسکن
  • MRI

 

معمولاً رادیولوژیست‌ها در تصویربرداری نواحی مختلف بدن دارای تخصص هستند مانند تصویربرداری از قلب و قفسه سینه، تصویربرداری از شکم و انجام ماموگرافی برای تشخیص سرطان سینه.

اورولوژی

درآمد سالانه اورولوژیست‌ها حدود 412 هزار گزارش شده است، برای همین اورولوژی بین 10 رشته پردرآمد پزشکی شاخته شده است. در واقع این تخصص پزشکی بر روی سلامت دستگاه ادرار هم زنان و هم مردان و سلامت دستگاه تناسلی زنان تمرکز می‌کند. درمان بیماری‌های مرتبط با مثانه، کلیه، پروستات و مجاری ادرار همچنین اندام تناسلی مردانه جزو وظایف اورولوژیست‌ها محسوب می‌شوند. همچنین تشخیص و درمان بیماری‌های زیر بر عهده یک اورولوژیست است:

  • عفونت‌های مرتبط با دستگاه مجاری ادرار و مثانه
  • مشکل در ادرار کردن
  • بی‌اختیاری در ادرار
  • سنگ کلیه
  • بزرگ شدن پروستات
  • ناباروری مردان

پوست

جای تعجب نیست که پوست به‌عنوان بزرگ‌ترین اندام بدن جزو پردرآمدترین رشته‌های پزشکی محسوب شود. درآمد سالانه متخصصین پوست حدود 412 هزار دلار است که ممکن است این مبلغ متغیر باشد. متخصصین پوست به تشخیص و درمان بیماری‌های پوستی از آکنه گرفته تا سرطان می‌پردازند. همچنین ممکن است غربالگری انواع سرطان پوست از جمله سرطان ملانوما را انجام دهند. همچنین این متخصصین به درمان آلرژی پوستی، عفونت‌ها، اگزما و دیگر بیماری‌های پوستی می‌پردازند. بسیاری از متخصصین پوست، عمل‌های زیبایی را هم انجام می‌دهند مانند جراحی لیزری و تزریق بوتاکس.

جراحی پلاستیک

در مورد اینکه پردرآمدترین رشته‌های پزشکی کدام‌ها هستند، جراح پلاستیک با درآمد سالانه 393 هزار دلار در رتبه هشتم این فهرست قرار می‌گیرد. مخصوصاً در ده سال اخیر تقاضا برای جراحی پلاستیک بسیار افزایش پیدا کرده است. این متخصصین در قسمت‌های مختلفی از بدن از ظاهر پوست گرفته تا شکل بالاتنه و سینه، هرگونه عمل جراحی مرتبط با زیبایی را انجام می‌دهند. در برخی از مواقع، هدف از جراحی پلاستیک، ترمیم یا بازیابی پوست آسیب‌دیده در اثر آسیب یا بیماری است. جراح پلاستیک معمولاً از پیوند پوستی، ایمپلنت، تکنیک‌های لیپوساکشن و دیگر روش‌ها برای بهبود ظاهر پوست استفاده می‌کنند.

متخصص اورژانس

متخصص اورژانس همانطور که از نامش پیدا است تخصصی است که بر روی مراقبت از بیمار در طول اورژانس پزشکی تمرکز می‌کند. بد نیست بدانید که درآمد سالانه این پزشکان حدود 345 هزار دلار است و جزو 10 رشته پزشکی پردرآمد در دنیا محسوب می‌شود.

متخصصین اورژانش باید توانایی عملکرد سریع را داشته باشند. هرگونه تصمیم اشتباه می‌تواند زندگی بیمار را تهدید کند و یا دچار ناتوانی کند. این متخصصین هم در بخش اورژانس بیمارستان کار می‌کنند و هم به تشخیص و درمان بیماری‌های حاد و آسیب‌های شدید می‌پردازند. تصمیم‌گیری سریع و دقیق برای حفظ جان بیماران اورژانسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیهوشی

در معرفی آخرین رشته پزشکی برای پاسخ به سوال پردرآمدترین رشته‌های پزشکی کدام‌ها هستند، باید گفت متخصص بیهوشی با درآمد سالانه 261730 دلار جزو دهمین رشته پردرآمد رشته پزشکی محسوب می‌شود. این متخصصین مسئول حفظ بیهوشی بیماران در طول عمل جراحی هستند. در طول جراحی، متخصصین بیهوشی ضربان قلب، فشار خون، تنفس، دمای بدن و دیگر علائم حیاتی بیمار را کنترل می‌کنند. همچنین بعد از جراحی باید مراقب بیمار باشند تا به درد مزمن بیمار بعد از بیهوشی کمک کنند.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به یکی از سوال‌های داوطلبان کنکور پاسخ دهیم که پردرآمدترین رشته‌های پزشکی کدام‌ها هستند. درآمدها و مسئولیت‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم تنها راهنمایی برای آشنایی بیشتر با این رشته‌ها بود تا با توجه به علاقه خودتان رشته پردرآمدی را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا