عمومی

اپلیکیشن‌‌های برتر آموزش زبان روسی

زبان روسی از آن زبان‌های دشواری است که برای یادگیری مهارت‌های مختلف آن، می‌بایست زمان کافی را صرف کنید. در این میان، اپلیکیشن‌‌های آموزش زبان روسی مسیر یادگیری زبان روسی را هموارتر کرده‌اند. با این اپلیکیشن‌ها می‌توانید زبان روسی را یاد بگیرید و آن را تمرین کنید، مثل وقتی که استادی را در کنارتان دارید. اما آیا می‌توانیم به همۀ اپلیکیشن‌های آموزش زبان روسی اعتماد کنیم؟ بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان روسی کدام‌اند؟ آیا اپلیکیشن‌های اموزش زبان روسی ترجمه روسی را نیز به ما یاد می‌دهند؟

در این مطلب، ….. اپلیکیشن آموزش زبان روسی را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. با شبکه مترجمین ایران همراه باشید!

شیوۀ صحیح استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان روسی

پیش از آن‌که به سراغ معرفی بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان روسی برویم، باید برای‌‎تان بگوییم که شیوۀ صحیح کار با این اپلیکیشن‌ها چیست. همچنین، باید برای‌تان شرح دهیم که باید چه توقعاتی از این اپلیکیشن‌ها داشته باشیم!

وقتی شروع به یادگیری زبان روسی می‌کنید، اپلیکیشن یادگیری زبان روسی را، در کنار دیکشنری روسی، روی تلفن همراه‌تان نصب می‌کنید و کار با آن را آغاز می‌کنید. در ابتدای مسیر، همه چیز خوب پیش می‌رود! روزی بیست دقیقه را صرف یادگیری واژگان روسی می‌کنید. زمانی را نیز به یادگیری قواعد زبان روسی اختصاص می‌دهید. رفته رفته، احساس می‌کنید در یادگیری این زبان خوب پیش رفته‌اید و موفق شده‌اید.

اصلاً با خودتان فکر می‌کنید زبان روسی آنقدرها هم دشوار نیست!

اما وقتی با یک روسی‌زبان روبه‌رو می‌شوید و می‌خواهید با او صحبت کنید، همه باورهای‌تان به هم می‌ریزد! می‌بینید که حتی نمی‌توانید یک مکالمۀ ساده انجام دهید.

این مشکل بسیار شایع است! بنابراین، باید حواس‌تان به یادگیری همۀ ابعاد زبان روسی باشد تا بتوانید از آنچه آموخته‌اید استفاده کنید.

تعداد اپلیکیشن های خوب آموزش زبان روسی زیاد است، کافی شیوه صحیح استفاده از آن‌ها را بدانید تا بتوانید زبان روسی را به راحتی با آن‌ها بیاموزید.

برای یادگیری زبان روسی با اپلیکیشن، باید همواره، موارد زیر را در ذهن داشته باشید:

  • دایره واژگان‌تان را گسترده‌تر کنید.
  • یادگیری قواعد زبان روسی را از یاد نبرید.
  • به مکالمات روسی گوش دهید.
  • با واژگان روسی و قواعد آن جمله بسازید.
  • تلفظ صحیح واژگان را یاد بگیرید.
  • در مورد کشور روسیه و فرهنگ مردم آن مطالعه کنید.

همواره، به یاد داشته باشید هیچ اپلیکیشنی نمی‌تواند زبان روسی را به طور کامل به شما بیاموزد، حتی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان روسی.

معرفی بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان روسی

تنوع اپلیکیشن های آموزش زبان روسی بسیار زیاد است. از این رو، هر زمانی یادگیری زبان روسی را آغاز کنید، چندین گزینه خوب پیش روی‌تان خواهید داشت. هر کدام از اپلیکیشن های یادگیری زبان روسی ویژگی‌های مشخصی دارد که اگر آن‌ها را بشناسید، می‌توانید بهترین اپلیکیشن آموزش زبان روسی را تهیه کنید یا حتی از چند اپلیکیشن برای یادگیری زبان روسی بهره بگیرید. در ادامه، بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان روسی را معرفی کرده‌ایم.

دولینگو (Duolingo)

حتماً اسم دولینگو به گوش‌تان خورده است! دولینگو یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان  است. این اپلیکیشنْ زبان روسی را از طریق فلش کارت و گیمیفیکیشن به شما می‌آموزد. دولینگو گزینه مناسبی برای مبتدیان است، بنابراین اگر می‌خواهید یادگیری زبان روسی را آغاز کنید، این اپلیکیشن گزینه مناسبی برای‌تان خواهد بود.

مزایای یادگیری زبان روسی با دولینگو

  • کار با اپلیکیشن دولینگو بسیار آسان است.
  • گیمیفیکیشن، صدا و موسیقی باعث شده است کار با این اپلیکیشن لذت‌بخش شود.

معایب یادگیری زبان روسی با دولینگو

دولینگو برای یادگیری زبان روسی کافی نیست. این اپلیکیشن، واژگان و دستور زبان روسی را، تا حدی به شما می‌آموزد. در واقع، تا وقتی مبتدی هستید و هنوز به سطوح پیشرفته نرسیده‌اید، می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید.

طرز استفاده از دولینگو

و اما چگونه از دولینگو استفاده کنیم؟ بعد از نصب دولینگو، سطح‌تان را مشخص کنید. روزانه، ده دقیقه را به یادگیری روسی با دولینگو اختصاص دهید و طبق برنامه پیشنهادی دولینگو پیش بروید. این روند را دو هقته ادامه دهید. پس از دو هفته، از اپلیکیشن دیگری نیز در کنار دولینگو استفاده کنید. یادتان باشد که اپلیکیشن جدید باید به تقویت مهارت مکالمه روسی کمک کند.

یوتیوب (Youtube)

و اما می‌رسیم به یادگیری زبان روسی با یوتیوب! همان‌طور که می‌دانید در یوتیوب، در مورد هر موضوعی که به ذهن‌تان برسد ویدئو وجود دارد. موضوعی مانند زبان روسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این اپلیکیشن، دریایی از ویدئوهای آموزش زبان روسی وجود دارد. از مزایای یادگیری زبان روسی با یوتیوب این است که ویدئوهای آموزش زبان روسی آن را کسانی تهیه کرده‌اند روسی زبان مادری‌شان است.

مزایای یادگیری زبان روسی با یوتیوب

  • اگر در ابتدای مسیر یادگیری زبان روسی هستید، یوتیوب و ویدئوهایش گزینۀ بسیار مناسبی برای‌تان است. در این اپلیکیشن، ویدئوهای متعددی برای یادگیری الفبای روسی وجود دارد.
  • اگر مسلط به زبان انگلیسی باشید، یادگیری روسی با یوتیوب برای‌تان آسان‌تر خواهد بود! اما چرا؟ در یوتیوب، ویدئوهای آموزش زبان روسی زیرنویس انگلیسی دارند و مدرس برخی از ویدئوها به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و گرامر زبان روسی را به زبان انگلیسی بیان می‌کنند. بدین ترتیب، با تسلط بر زبان انگلیسی، می‌تواند روند یادگیری زبان روسی را سریع‌تر بپیمایید.
  • اگر مسلط به زبان روسی هستید یا این‌که به سطح خوبی از یادگیری این زبان رسیده‌اید، می‌‌توانید از محتوای یوتیوب برای آشنایی با فرهنگ روسیه استفاده کنید.  در واقع، در این اپلیکیشن، علاوه بر ویدئوهای آموزشی، می‌توانید به موسیقی روسی گوش دهید، مصاحبه اشخاص مشهور روسی را ببینید و همچنین، فیلم‌ها و کلیپ‌های روسی را تماشا کنید.

معایب یادگیری زبان روسی با یوتیوب

در این پتلفرم، ویدئوهای آموزشی دسته‌بندی نشده‌اند، بنابراین، خودتان باید ویدئوها را سطح‌بندی کنید و در هر مرحله، به سراغ ویدئوهایی بروید که متناسب با سطح خودتان است.

چگونه از یوتیوب استفاده کنیم؟

در مسیر یادگیری زبان روسی، می‌توانید به دو طریق از این اپلیکیشن آموزش زبان روسی بهره بگیرید:

  • وقتی به مشکل خاصی بر می‌خورید یا سوالی برای‌تان پیش می‌آید، به سراغ ویدئوهای آموزشی یوتیوب بروید. برای مثال، اگر تلفظ حرف щ برای‌تان دشوار است، می‌توانید به دنبال ویدئویی برای یادگیری تلفظ آن بگردید.
  • ویدئوهای سرگرم‌کننده، مستند و فیلم‌های روسی ببینید و از این طریق، زبان روسی‌تان را تقویت کنید.

ممریس (Memrise)

ممریس اپلیکیشنی شبیه به دولینگو است. در این اپلیکیشن آموزش زبان روسی، واژگان را از طریق تمرین و تکرار می‌آموزید. همچنین، ممریس سیستم امتیازدهی دارد که شما را به رقابت با خودتان وا می‌دارد.

مزایای یادگیری زبان روسی با ممریس

  • ممریس، از همان ابتدا، روی آموزش الفبای زبان روسی متمرکز است. در ابتدا، الفبای زبان روسی را به همراه مثال‌های ساده یاد می‌گیرید. بنابراین، می‌توان ممریس را بهترین اپلیکیشن برای مبتدیان دانست.
  • ممریس روی آموزش گرامر زبان روسی متمرکز است. البته ممریس برای یادگیری گرامر دشوار روسی کافی نیست، اما در این حوزه، شما را از دولینگو فراتر می‌برد.

معایب یادگیری زبان روسی با ممریس

  • پس از اتمام هر سطح، تبلیغات شروع می‌شود.
  • برای استفاده از همۀ قابلیت‌های ممریس، باید مبلغی را بپردازید.

چگونه از ممریس استفاده کنیم؟

ممریس از گزینه‌های مناسب برای مبتدیان است. اگر می‌خواهید بدون صرف هزینه و زمان زیاد، شروع به یادگیری زبان روسی کنید، می‌توانید با خیال راحت به سراغ ممریس بروید. ممریس پیشرفته‌تر از دولینگو است. اگر به سراغ دولینگو بروید، باید سریع‌تر دوره‌های آموزش زبان روسی را آغاز کنید، اما اگر یادگیری را با ممریس شروع کنید، می‌توانید این دوره‌ها را دیرتر آغاز کنید.

اگر می‌خواهید حداکثر بهره را از این اپلیکیشن ببرید، بهتر است روزانه تقریباً ده دقیقه از آن استفاده کنید. بدین ترتیب، زمان مناسبی را به یادگیری زبان روسی اختصاص داده‌اید، بدون این‌که احساس خستگی کنید.

راشن پاد 101 (RussianPod101)

بسیاری از اشخاص معتقدند راشن پاد 101 بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان روسی است. با این اپلیکیشن می‌توانید بیش از 2000 واژۀ روسی را بیاموزید.

مزایای یادگیری زبان روسی با راشن پاد 101

اپلیکیشن راشن پاد 101 حاوی جلسات صوتی درس است. هر کدام از این جلسات 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشند. در هر جلسه، موارد زیر را خواهید آموخت:

  • مکالکه 30 ثانیه‌ای
  • تکرار دیالوگ با سرعت پایین
  • ترجمه مکالمۀ صورت‌گرفته
  • واژگان جدید روسی
  • دستور زبان روسی
  • وازگان و اصطلاحات رایج
  • تکرار مکالمه

جلسه‌های راشن پاد 101 درست مثل کلاس درس هستند، حتی در انتهای کار، میزان یادگیری‌تان را می‌آزمایند.

معایب یادگیری زبان روسی با راشن پاد 101

  • برای استفاده از راشن پاد 101، باید مبلغی را بپردازید.
  • در میان هر جلسه، تبلیغاتی نیز پخش می‌شود.

چگونه از راشن پاد 101 استفاده کنیم؟

اگر راشن پاد 101 را برای یادگیری زبان روسی انتخاب کرده‌اید، بهتر است روزانه، حداقل یک درس را بخوانید. کافی است هفته‌ای 5 درس را یاد بگیرید تا پیشرفت را در خودتان مشاهده کنید و بتوانید آثار نویسندگان روسیه را بخوانید. همچنین، از ویدئوهای آموزشی این اپلیکیشن نیز غافل نشوید.

آی تاکی (iTalki)

آی تاکی اپلیکیشنی برای جستجو اساتید زبان روسی است. همچنین، می‌توانید در گروه‌های مختلف مکالمه شرکت کنید و بدین ترتیب، مهارت صحبت کردن به زبان روسی را در خودتان افزایش دهید.

مزایای یادگیری زبان روسی با آی تاکی

یکی از مزایای آی تاکی این است که کاربران آن می‌توانند به اساتید زبان روسی رأی بدهند. بنابراین، اگر استادی توانایی لازم را نداشته باشد، به عنوان مدرس حرفه‌ای شناخته نخواهد شد. بنابراین، در این اپلیکیشن می‌‌توانید بهترین استاد زبان روسی را بیابید.

می‌توانید از آی تاکی برای تقویت مهارت صحبت کردن به زبان روسی بهره بگیرید.

معایب یادگیری زبان روسی با آی تاکی

یافتن استاد زمان‌بر است. هیچ تضمینی وجود ندارد که یک استاد مدت زمان زیادی در کنار شما باقی بماند.

چگونه از آی تاکی استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از آی تاکی بستگی به هدف شما از نصب آن دارد. برای مثال، اگر در حال یادگیری زبان روسی هستید، می‎‌توانید آی تاکی را جایگزین کلاس‌های حضوری کنید. اگر به دنبال تقویت مهارت صحبت کردن هستید، می‌توانید در این اپلیکیشن، با اشخاص روسی زبان صحبت کنید.

اگر در حال یادگیری زبان روسی هستید، بهتر است هفته‌ای 2 ساعت را با استادی جرفه‌ای سپری کنید.

اگر به دنبال شخصی روسی‌زبان برای تقویت مهارت صحبت کردن هستید، بهتر است هفته‌ای یک ساعت را به صحبت کردن اختصاص دهید.

آنکی دروید (AnkiDroid)

آنکی دروید اپلیکیشنی ساده است که می‌توانید از آن برای یادگیری واژگان روسی استفاده کنید. یادگیری واژگان با آنکی دروید درست مثل یادگیری با فلش کارت است. واژگان در بازه زمانی مشخصی برای‌تان تکرار می‌شوند. واژگانی که برای‌تان دشوارند بیشتر تکرار می‌شوند.

مزایای یادگیری زبان روسی با آنکی دروید

  • کار با آنکی دروید بسیار آسان است.
  • تلفظ واژگان را به شما می‌آموزد.
  • با صرف روزانه 5 دقیقه، 10 تا 15 واژۀ جدید روسی را خواهید آموخت. بنابراین، با روزی 5 دقیقه کار با آنکی دروید، سالانه 1800 تا 3600 واژۀ روسی را خواهید آموخت.

معایب یادگیری زبان روسی با آنکی دروید

  • کارت‌ها را باید خودتان بسازید. ساختن این کارت‌ها زمان‌بر است. برای مثال، ساختن کارت 1000 واژه تقریباً 2 روز کامل زمان می‌برد.

چگونه از آنکی دروید استفاده کنیم؟

بهتر است روزانه 5 واژه جدید یاد بگیرید و هر واژه را 20 بار تکرار کنید.

رزتا استون (Rosetta Stone)

رزتا استون (Rosetta Stone)

وقتی اسم یادگیری زبان روسی به میان می‌آید، رزتا استون را یکی از محبوب‌ترین و کارآمدترین اپلیکیشن‌های یادگیری این زبان می‌دانند. این اپلیکیشن یادگیری زبان فقط مختص به زبان روسی نیست، بلکه می‌توانید زبان‌های مختلف را از طریق آن بیاموزید. اگر به فکر گسترش دایرۀ واژگان‌ زبان روسی هستید و می‌خواهید مکالمه‌‌تان را نیز تقویت کنید، از رزتا استون غافل نشوید. همچنین، با این اپلیکیشن، می‌توانید تلفظ صحیح واژگان روسی را نیز بیاموزید.

این اپلیکیشن یادگیری زبان روسی پیشرفته است، از این رو، نباید از پیچیدگی آن بترسید و دلسرد شوید. چرا که رفته رفته، به پیچیدگی آن عادت می‌کنید و از کار با آن لذت می‌برید.

بوسو (Busuu)

بوسو (Busuu)

اگر یادگیری زبان روسی را به تازگی آغاز کرده‌اید یا در اواسط مسیر یادگیری هستید، اپلیکیشن بوسو گزینه بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود. این اپلیکیشن شامل 150 درس، چندین امتحان تستی و مکالمه است. همچنین، ابزارهایی نیز برای آموزش وازگان زبان روسی دارد. از مزایای اپلیکیشن بوسو این است که برای کار با آن نیازی نیست به اینترنت دسترسی داشته باشید، بلکه می‌توانید به صورت آفلاین، با آن کار کنید.

سخن آخر

اگر می‌خواهید زبان روسی را به صورت خوداموز و در خانه یاد بگیرید، بهتر است یکی از اپلیکیشن‌های آموزش زبان روسی را نصب کنید. یادتان باشد که نباید کار با این اپلیکیشن‌ها را به صورت همزمان آغاز کنید، بلکه بهتر است ابتدا، به سراغ بهترین اپلیکیشن آموزش زبان روسی با توجه به شرایط و سطح زبان خودتان بروید. برای مثال، اگر به فکر یادگیری گرامر زبان روسی هستید، اپلیکیشنی را نصف کنید که متمرکز روی گرامر است و اگر می‌خواهید مکالمه زبان روسی را بهتر یاد بگیرید، به سراغ اپلیکیشن مناسب این کار بروید.

معرفی بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان روسی

راشن پاد 101 (RussianPod101) – ممریس (Memrise) – دولینگو (Duolingo) – یوتیوب (Youtube)

شیوۀ صحیح استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان روسی

وقتی شروع به یادگیری زبان روسی می‌کنید، اپلیکیشن یادگیری زبان روسی را، در کنار دیکشنری روسی، روی تلفن همراه‌تان نصب می‌کنید و کار با آن را آغاز می‌کنید. در ابتدای مسیر، همه چیز خوب پیش می‌رود! روزی بیست دقیقه را صرف یادگیری واژگان روسی می‌کنید. زمانی را نیز به یادگیری قواعد زبان روسی اختصاص می‌دهید. رفته رفته، احساس می‌کنید در یادگیری این زبان خوب پیش رفته‌اید و موفق شده‌اید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا