عمومی

تولید محتوا مناسب مخاطب هدف – در 3 مرحله

چطور میتوانم تولید محتوای خوبی برای سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشم؟

تولید محتوا روز به روز برای بلاگ نویسان، متخصصان و کارشناس‌های شبکه‌های اجتماعی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به قول متخصص‌های دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتالی)، “محتوا، پادشاه است”. البته محتوایی که مناسب مخاطب هدف شما باشد.

حالا سوال اینجاست که این محتوا چه باشد؟
و چگونه نوشته یا ضبط شود که برای مخاطب هدف شما ارزش ایجاد کند؟
ارزش برای یک مخاطب می‌تواند یادگیری یک مطلب جدید باشد و برای دیگری، تقویت حس آرامش.

مراحل تولید محتوا :

  • قبل از تولید محتوا ، ابتدا باید persona مخاطب خود را تعیین کنید.
    سپس با توجه به سلایق و شخصیت مخاطب هدف خود، ارزش مناسب برای او را ایجاد کنید.
    مثلا برای مخاطبی که به دنبال تقویت حس آرامش است، یک آهنگ ملایم، یک تصویر از طبیعت زیبا یا جملات امیدبخش و آرام، می‌تواند محتوای مناسبی باشد.
    یادتان باشد بین محتوا و تخصص برندتان ارتباط برقرار کنید.
  • در مرحله بعد، می‌توانید برای افزایش سرعت و استفاده از محتوایی قوی، یک مطلب یا فیلم جذاب خارجی را که قبلا کسی ترجمه نکرده، انتخاب کنید و آن را برای مخاطبان خود ترجمه کنید. یا اگر فرصت بیشتری دارید و نویسنده و گرافیست خلاقی در تیم شماست، محتوای نو و یکتا تولید کنید.
  • سپس در انتها، کلمات کلیدی پرمخاطب را از طریق گوگل‌ترندز (Google Trends) به دست بیاورید و محتوای خود را با آن کلیدواژه‌ها غنی کنید و متن و برچسب‌های (هشتگ) سایت خود را به روز رسانی کنید.
    مثال:
    طبق تصویر زیر که از گوگل ترندز آورده شده، عبارت “ترجمه حرفه ای” را با “مترجم حرفه ای” مقایسه کردیم.
    همان طور که می‌بینید”ترجمه حرفه ای” عبارت بهتری است:
گوگل ترندز، مثال ترجمه حرفه ای و مترجم حرفه ای
گوگل ترندز – مقایسه ترجمه حرفه ای و مترجم حرفه ای

پس از آن که محتوای خود را منتشر کردید، چکیده و لینک آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.
اینگونه بهتر و زودتر به مخاطبانتان نمایش داده می‌شوید و مخاطب‌های بالقوه بیشتری را به خود جذب کنید.

مثالی از یک محتوای خوب

برای مثال، می‌خواهیم برای روز مادر یک محتوای مناسب تولید کنیم.
معمولا در این زمان‌ها کسی حوصله خواندن یک متن طولانی را ندارد.
پس پیشنهاد من یک محتوای ویدیویی است.
یک ویدیوی تاثیرگذار مرتبط به روز مادر
خب، حالا اگر به دنبال ارتباط با تخصص‌های ترنسنت هم باشیم، یک ویدیوی انگلیسی را به فارسی ترجمه می‌کنیم.
با این کار هم روزمادر را تبریک می‌گوییم هم ترجمه زیرنویس خود را نمایش می‌دهیم.
نظرتان درباره پست زیر چیست؟
این ویدیو چه حس‌هایی را برانگیخته می‌کند؟

 

View this post on Instagram

 

A post shared by شبکه مترجمین ایران (@transnet.ir) on

∗ این مقاله، توسط آقای عرفان آسیابچی، مدیر بازاریابی دیجیتالی شبکه مترجمین ایران نوشته شده است.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. عااالی بود
    مختصر و مفید:)

  2. چه جاالب!
    میشه گوگل ترندز رو بیشتر توضیح بدید؟

    1. عرفان آسیابچی گفت:

      google trends برای مقایسه کلمات و عبارات با هم و بررسی روند سرچشون خیلی خوبه. (البته بهتون تعداد سرچ رو نمیگه فقط نسبتشونو به هم میگه).
      در این مطلبی که من نوشتم هدفم بیشتر استفاده از مقایسه‌گرش بود.
      برای این کار کافیه روی همون لینک کلمه گوگلترندز کلیک کنید که وارد سایتش بشید و در ایران سرچ شه عبارت‌هایی که می‌خواهید. بعد عبارات رو وارد کنید هم روندشو ببینید هم مقایسشون کنید.
      پایینش یه قسمت داره که به تفکیک شهر هم از 100 براتون امتیازبندی کرده.
      و در قسمت بعدی هم عبارات مرتبطش رو میاره که در حالت دیفالت به ترتیب رشد و پیشرفت سرچ‌های اخیرش مرتب کرده.
      میتونید Rising رو به Top تغییر بدید تا به ترتیب بیشترین سرچ مرتب شوند.

  3. امیر رضا گفت:

    خیلییی فیلمش تاثیر گذار بوود.
    چقدر ناااز بودن بچه ها
    واقعا ویدیو بهترین و جذابترین نوع محتواست

  4. خیلی کوتاه و جامع بود
    به نظرم این ویدیو حس لطافت و مهربانی (ادم دلش برای بچه‌ها ضعف میره) رو خیلی تقویت میکنه برای همه
    برای مادرا که یاد بچگیای فرزندشون میفتن حس دلتنگی برای و بازسازی خاطرات باعث میشه گریشون بگیره (بعضیاشونم میخوان ای کاش بچه‌شون اونقدری میشد باز)
    و حرفایی که میزنن این بچه‌ها، حس قدردانی ادما رو به مادرشون تقویت میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا