مقاله نویسی

بخش های مختلف مقاله

یک مقاله از بخش های مختلفی تشکیل می شود. برای اینکه یک مقاله فرمت استاندارد داشته باشد باید بدانیم که کدام یک از این بخش ها ضروری است و کدام یک بستگی به سلیقه نویسنده دارد. در اینجا قسمت های لازم برای هر مقاله ای را بررسی می کنیم.

همان‌طور که می دانید ترجمه ماشینی، مثل ترجمه گوگل ترنسلیت، همواره ایرادهایی دارد. به عبارت ساده، هیچ ترجمه‌ای جای ترجمه انسانی را نمی‌گیرد. اگر می‌خواهید ترجمه‌تان را مترجمی کاربلد و حرفه‌ای انجام دهد، می‌توانید به شبکه مترجمین ایران، بزرگ‌ترین سایت تخصصی ترجمه در ایران، اطمینان کنید. همواره، برندهای معتبری مانند سامسونگ، مزدا و هواوی به ما اعتماد کرده‌اند و ترجمه‌شان را به مترجمین مجرب ما سپرده‌اند. ما بیش از 45,000 مترجم داریم که هر کدام در رشته‌‌های تخصصی مشخصی تبحر دارند. برای مثال، محتوای تخصصی حوزۀ صنایع را به مترجمی می‌سپاریم که در این رشته تحصیل کرده است یا این‌که مسلط به متون این حوزه است. برای استفاده از خدمات ترجمه مقاله، ترجمه متن، ترجمه کتاب، ترجمه سایت، ترجمه کاتالوگ و بروشور و حتی ترجمه همزمان، کافی است وارد سایت شبکه مترجمین ایران شوید و سفارش‌تان را ثبت کنید. ثبت نام و آپلود فایل در سایت شبکه مترجمین ایران

 

مقدمه

برای بسیاری از دانشجویان نوشتن مقدمه اولین مرحله است. در مقدمه مسیر کلی مقاله و هدف دقیق از مقاله مشخص می شود.

برای سایرین، مقاله آخرین مرحله نوشتن است، که خلاصه ای از کل مقاله ارائه می دهد. هر دو رویکرد، روش های مناسبی برای نوشتن مقدمه هستند.

یک مقدمه خوب معمولا سه قسمت تشکیل شده است:

  • نمای کلی از چالش مورد بحث مقاله
  • نتایجی که سعی داشتید در این مقاله تحقیقاتی بدست بیاورید.
  • بیان دیدگاه خود.

بهتر است برای هر قسمت یک پاراگراف نوشته شود اما کوتاه یا بلند بودن متن بستگی به سلیقه نویسنده دارد.

روش ها

این بخش معمولا آسان ترین بخش به حساب می آید. چرا که دقیقا طراحی و نحوه پیاده سازی تحقیقات را نشان می دهد. واضح است که بین روش تحقیق علوم فیزیکی  و روش های مشاهده ی علوم اجتماعی تفاوت عمده روش شناختی وجود دارد. با این حال، کلید این است که اطمینان حاصل شود که یک محقق دیگر باید بتواند دقیقا آزمایش را تکثیر کند.

 در مورد یک نظرسنجی، اگر سوالات زیادی برای پوشش دادن در این روش داشته باشید، می توانید همیشه یک کپی از پرسشنامه را در ضمیمه ذکر کنید. در این مورد، اطمینان حاصل کنید که به ضمیمه ارجاع دهید.

نتایج

این بخش متغیرترین بخش  در هر مقاله پژوهشی است و بستگی به نتایج و اهداف آزمایش دارد.

برای تحقیقات کمی، ارائه نتایج و داده های عددی است، در حالی که برای تحقیقات کیفی باید بحث گسترده ای در مورد روند، بدون در نظر گرفتن جزئیات باشد.

برای تحقیقاتی که نتایج زیادی به دست می آورند، بهتر است که جداول یا نمودار های داده های تجزیه و تحلیل شده را وارد کنید و داده های خام را در ضمیمه نگه دارید تا محقق بتواند محاسبات شما را پیگیری و بررسی کند.

تفسیر ضروری است تا نتایج را با یکدیگر ترکیب کند، نه نمایش نمودارها، ارقام و یافته های جداگانه و غیر مرتبط.

پیدا کردن یک توازن خوب بین نتایج و بخش بحث بسیار دشوار است زیرا برخی یافته ها، به ویژه در یک آزمایش کمی یا توصیفی، به یک منطقه خاکستری می افتند. تا زمانی که خودتان آن آزمایش را زیاد تکرار نکنید، هیچ مشکلی بزرگ وجود ندارد.

بهتر است سعی کنید یک دوره متوسط ​​را پیدا کنید، جایی که شما یک نمای کلی از داده ها را ارائه می دهید و سپس در بحث آن را گسترش دهید. باید سعی کنید نظرات و تفسیرهای خود را از بخش نتایج جدا کنید. نظرات خود را برای بحث پیرامون موضوع ذخیره کنید.

بحث

این جایی است که شما در مورد یافته های خود توضیح می دهید و توضیح می دهید که چه چیزهایی را یافته اید. علاوه بر این، تفسیرهای شخصی خود را اضافه کنید.

در حالت ایده آل، شما باید این بحث را دوباره به مقدمه پیوند دهید، و هر قسمت اولیه را به صورت جداگانه در نظر بگیرید و به آن ارجاع دهید.

مهم این است که سعی کنید اطمینان حاصل کنید که هر بخش از اطلاعات در بحث شما مستقیما به بیانیه پایان نامه مربوط می شود و یا شما در معرض خطر تشخیص یافته خود هستید.

جمع بندی

نتیجه گیری این است که در آن شما بر مبنای بحث خود قرار می گیرید و سعی کنید یافته های خود را به تحقیق های دیگر و به طور گسترده در جهان معرفی کنید.

یک مقاله پژوهشی کوتاه، ممکن است یک پاراگراف یا دو پاراگراف  برای بخش جمع بندی داشته باشد و یا اصلا نداشته باشد.

در پایان نامه، ممکن است  خلاصه مقاله یکی جزیی از مهمترین بخش کل مقاله باشد، نه تنها نتایج و بحث های مفصلی را به تفصیل شرح می دهد، بلکه بر اهمیت نتایج در این زمینه تأکید می کند.

بعضی از مقالات پژوهشی نیازمند یک بخش توصیفی است، که جهت گیری های بیشتر این تحقیق را بیان می کند، و همچنین به تشریح اینکه چگونه نقص ها بر نتایج تاثیر می گذارند. در این مورد، شما باید هر گونه پیشرفت هایی را که می توانید به طرح تحقیقاتی ارائه دهید، پیشنهاد کنید.

لیست منابع

هیچ مقاله ای بدون فهرست مرجع کامل نشده است، و تمام منابع مورد استفاده برای تحقیق شما را مستند می کند. این باید با توجه به  APA،MLA  یا سایر فرمت های مشخص شده قرار داده شود.

یکی از عادتها که به طور روزافزونی به ویژه با مقالات اینترنتی در حال گسترش است، اشاره به مقاله شما در صفحه نهایی است. این را در فرمت MLA، APA و شیکاگو قرار دهید، به شما این امکان را می دهد که هر کسی که از مقاله شما استفاده می کند به آن ارجاع دهد..

همچنین، برای ترجمه مقالات خود می توانید از “ترجمه مقاله” شبکه مترجمین ایران استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا