مقاله نویسی

معرفی انواع مقالات علمی و پژوهشی و شرح تفاوت‌های آنها

همانطور که پیشتر گفتیم، نهایی ترین مرحله تولید مقاله، ترجمه مقاله به زبان انگلیسی هست تا مقاله آماده چاپ در ژورنال های معتبر باشد. حال به بررسی انواع مقالات چاپ شده در ژورنال می پرازیم.

محتوای ژورنال باید اهداف نویسنده را برای نشر ژورنال بازتاب دهد و شامل تعدادی از مقالات با کیفیت بالا باشد تا نویسندگان تشویق شوند که مقالات خود را در آن ژورنال ارائه کنند. در یک ژورنال، انواع مختلفی از مقالات چاپ می شوند که هر یک تاثیر متفاوتی دارد. در این مطلب توضیحاتی در مورد هر یک از انواع مقالات آورده ایم. هر ژورنال دارای مقالات زیر است:

  • سرمقاله(Editorial): مقالات کوتاه نوشته شده توسط اعضای هیئت تحریریه که مسائل مربوط به سیاست مربوط به ژورنال را شرح می دهند. نویسندگان مقاله به سرمقاله ژورنال نیاز دارند تا بفهمند چرا آن ژورنال ایجاد شده است. پس از راه اندازی، سرمقاله ها وظیفه دارند تابه خوانندگان در مورد تغییرات مهم ژورنال اطلاع دهند. مثلا سیاست های جدید ژورنال یا نوع جدیدی از مقالات که در ژورنال چاپ می شود در سرمقاله آورده می شود.
  • مقالات پژوهشی(Research): مقاله پژوهشی بر اساس تحقیقات نوین نویسنده در مورد یک موضوع خاص و تحلیل و تفسیر یافته های تحقیق است. این می تواند یک مقاله کوتاه، پایان نامه کارشناسی ارشد یا پایان نامه دکترا باشد. در این نوع مقالات اندیشه ای نو یا دیدگاه جدیدی نسبت به موضوع موجود بیان می شود.
  • مقالات مروری(Review): هدف مقاله مروری، به طور خلاصه پیشرفت های اخیر در یک موضوع خاص را بررسی می کند. در کل، مقاله مروری خلاصه ای از یافته های تحقیقاتی در مورد موضوع است. این اطلاعات با مطالعه مقالات پژوهشی بدست می آید.
  • اصلاحات(Correction): مقالات اصلاحی هنگامی منتشر می شود که نویسنده خطاهای واقعی و یا حذف قسمتی از متن را مشخص کند.
  • خلاصه کتاب(Book Review): خلاصه ای از نقاط قوت و ضعف کتاب. ارزیابی سودمندی کتاب برای مخاطبین آن.
  • گزارش موردی(case report): گزارش موارد بالینی که می تواند آموزشی باشد، یک معضل تشخیصی یا درمانی را توصیف می کند، یک ارتباط را پیشنهاد می دهد یا یک عارضه جانبی مهم را ارائه می دهد. تمام پرونده های گزارش موردی باید نشان دهند که رضایت آگاهانه برای انتشار اطلاعات از بیماران یا سرپرستان آنها اعطا شده است.
  • مقالات تفسیری(Commentary): مقالات تفسیری به دنبال ارائه دیدگاه انتقادی یا جایگزین در یک مسئله کلیدی یا ارائه بینشی جدید برای توسعه موضوعی است که مورد علاقه تعداد زیادی دانشمندان است. این مقالات معمولا توسط ژورنال تولید می شود.
  • مقالات پایگاه داده(Database articles): در این مقاله توصیفاتی در مورد پایگاه داده جدید یا بهبود در دیتابیس های موجود است.
  • نامه به سردبیر(Letters to the Editor): این مقاله می تواند سه شکل داشته باشد: تجزیه و تحلیل مقاله که قبلا منتشر شده است، پاسخ به بازنگری هایی که انجام شده و یا مقاله ای است که ممکن است “تحقیق استاندارد” نباشد اما ممکن است به خواننده مربوط باشد.

ترجمه مقالات تخصصی در فرمت ژورنال های علمی از اصلی ترین خدمات شبکه مترجمین ایران است. با ثبت سفارس ترجمه مقاله، بهترین کیفیت را انتخاب کرده اید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا