برای کاربرعمومی
موضوعات داغ

بهترین دیکشنری های آفلاین برای اندروید، آیفون و ویندوز

Best Offline Dictionaries for Android iOS Windows

تصور کنید می‌خواهید زبان بخوانید یا این‌که معنای واژه‌ای را فوراً بیابید و به دلایل مختلف، نمی‌‎توانید دسترسی به اینترنت و دیکشنری‌های آنلاین داشته باشید. در این زمان، دیکشنری‌های آفلاین به دادتان می‌رسند و نمی‌گذارند معطل بمانید. بنابراین، اگر دیکشنری آفلاین ندارید، حتماً به فکر نصب، حداقل، یکی از آن‌ها باشید. اما بهترین دیکشنری‌های آفلاین کدام است؟ آیا تنوع دیکشنری آفلاین برای اندروید، آیفون و ویندوز زیاد است.

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد بهترین دیکشنری‌های آفلاین بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با شبکه مترجمین ایران همراه باشید!

همان‌طور که می دانید ترجمه ماشینی، مثل ترجمه گوگل ترنسلیت، همواره ایرادهایی دارد. به عبارت ساده، هیچ ترجمه‌ای جای ترجمه انسانی را نمی‌گیرد. اگر می‌خواهید ترجمه‌تان را مترجمی کاربلد و حرفه‌ای انجام دهد، می‌توانید به شبکه مترجمین ایران، بزرگ‌ترین سایت تخصصی ترجمه در ایران، اطمینان کنید. همواره، برندهای معتبری مانند سامسونگ، مزدا و هواوی به ما اعتماد کرده‌اند و ترجمه‌شان را به مترجمین مجرب ما سپرده‌اند. ما بیش از 45,000 مترجم داریم که هر کدام در رشته‌‌های تخصصی مشخصی تبحر دارند. برای مثال، محتوای تخصصی حوزۀ صنایع را به مترجمی می‌سپاریم که در این رشته تحصیل کرده است یا این‌که مسلط به متون این حوزه است. برای استفاده از خدمات ترجمه مقاله، ترجمه متن، ترجمه کتاب، ترجمه سایت، ترجمه کاتالوگ و بروشور و حتی ترجمه همزمان، کافی است وارد سایت شبکه مترجمین ایران شوید و سفارش‌تان را ثبت کنید. ثبت نام و آپلود فایل در سایت شبکه مترجمین ایران

بهترین دیکشنری های آفلاین رایگان برای اندروید و iOS و آیفون

اگر برای جستجوی واژگان، بیشتر به سراغ تلفن همراه‌تان می‌روید، باید به فکر تهیه دیکشنری آفلاین برای اندروید یا iOS باشید. اما آیا بهترین دیکشنری‌های رایگان آفلاین برای اندروید و iOS را می‌شناسید؟ در ادامه، بهترین دیکشنری‌های آفلاین برای اندروید و iOS را معرفی خواهیم کرد.

دیکشنری آفلاین مریام وبستر (Merriam-Webster)

merriam webster logo

این دیکشنری برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS و آیفون موجود است. اپلیکیشن مریام وبستر معانی و واژگان مترادف و متضاد یک واژه را ارائه می‌دهد و تلفظ واژۀ موردنظر را نیز به کاربران می‌آموزد. اگر احیاناً کسی به دنبال این بود که جستجوی صوتی انجام دهد، می‌تواند در این نرم‌افزار که کاربری و ناوبری راحتی دارد از چنین قابلیتی هم استفاده کند.

نقد و بررسی بهترین مترجم‌های ماشینی در دنیا

بهترین مترجم آنلاین متن در سال ۲۰۱۹ از ۶ دیدگاه

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که، وقتی این نرم‌افزار را دانلود کنید، می‌بینید که در مقایسه با سایر دیکشنری ها به‌نسبت سنگین است؛ علت آن است که این نرم‌افزار فایل‌ها را به‌منظور عملیات آفلاین دانلود می‌کند که همین امر هم آن را به بهترین واژه‌نامۀ آفلاین برای اندروید و iOS و آیفون بدل می‌سازد. با مریام وبستر، به پکیج کاملی از دیکشنری های آفلاین دست می‌یابیم که می‌توانند در مواقع لزوم به کمک کاربران بیایند.

منو و امکانات دیکشنری آفلاین مریام وبستر
منو و امکانات دیکشنری آفلاین مریام وبستر

دیکشنری مریام وبستر آفلاین تنها یک بار حجم اینترنت شما را مصرف می‌کند و بعد از به راحتی و رایگان از آن استفاده می‌کنید و همیشه در گوشی یا تبلت شما آماده به کار است. به گفته خیلی‌ها بهترین اپلیکیشنی که می‌توانید به رایگان پیدا کنید همین خواهد بود!

امکانات جدیدترین نسخه دیکشنری Merriam-Webster

  • تست‌های کلمه‌سازی جذاب برای یادگیری کلمه‌های جدید
  • جستجوی صوتی در دیکشنری (این کار با استفاده سیستم مترجم صوتی گوگل انجام می‌شود)
  • واژه روز:  هر روز یک کلمه جدید یاد بگیرید!
  • مترادف و متضاد
  • جملات نمونه برای هر کلمه
  • معنی کوتاه هر کلمه که با یک نگاه قابل درک است.
  • تلفظ صوتی (این کلمات را افراد واقعی خوانده‌اند و با ربات صحبت نشده است.)
  • نگه‌داری سابقه جستجوی شما و امکان بوک‌مارک کردن هر واژه‌ای که می‌خواهید.

امکانات اضافی دیکشنری Merriam-Webster برای کاربران iOS

  • ذخیره و همگام سازی در iCloud و استفاده از آن میان چند دستگاه
  • سازگاری با Apple Watch و امکان جستجوی صوتی و دیدن واژه روز از طریق ساعت هوشمند اپل
نتیجه جستجو در دیکشنری برای کلمه Persian
نتیجه جستجو در دیکشنری برای کلمه Persian
استور حجم لینک دانلود رایگان
گوگل پلی اندروید 68M دانلود اپلیکیشن دیکشنری مریام وبستر
اپ استور 224.9 MB دانلود اپلیکیشن دیکشنری مریام وبستر

اپلیکیشن دیکشنری آفلاین dictionary.com (دیکشنری دات کام)

dictionary.com logo

این دیکشنری که مورد اعتماد دانشجویان و حرفه‌ای‌های سراسر دنیاست نه فقط فرهنگ لغتی ساده، بلکه اصطلاح‌نامه را در اختیارتان قرار می‌دهد. با اینکه این دیکشنری اساساً برای ارائۀ اطلاعات دربارۀ معنی، واژگان مترادف و متضاد و تلفظ یک واژه به اینترنت نیاز دارد، قابلیت‌هایی را نیز در اختیارتان می‌گذارد که به‌واسطۀ آن‌ها می‌توانید به‌صورت آفلاین هم به دیکشنری دسترسی داشته باشید، بدون آنکه در هیچ یک از مؤلفه‌های آن نقصی احساس کنید. این برنامۀ کاربردی، که از هر دو سیستم عامل اندروید و iOS و آیفون پشتیبانی می‌کند، در مدت زمان کوتاهی به محبوبیت زیادی دست یافت!

امکانات دیکشنری آفلاین dictionary.com

امکانات نسخه پولی

  • دیکشنری قافیه‌سازی (کلماتی که انتهای مشابه دارند)
  • دایره المعارف
  • دیکشنری آفلاین پزشکی و اصطلاحات پزشکی
  • دیکشنری رایگان علوم

امکانات اختصاصی iOS در اپلیکیشن dictionary.com

  • بهینه سازی شده برای ساعت اپل
  • جستجوی محلی
  • دیکشنری خودآموز شامل مثال‌های بیشتر
معنی کلمه persian در اپلیکیشن dictionary.com
معنی کلمه persian در اپلیکیشن dictionary.com
استور حجم لینک دانلود رایگان
گوگل پلی اندروید با توجه گوشی متفاوت دانلود اپلیکیشن dictionary.com
اپ استور 154.6 MB دانلود اپلیکیشن dictionary.com

دیکشنری آفلاین و بدون تبلیغات وُردوِب (WordWeb Dictionary)

wordweb logo

اگر احیاناً کسی پیدا شود که طرفدار پروپاقرص رابط کاربری آنچنانی نباشد و دنبال نرم‌افزاری آسان‌کاربرد و فاقد تبلیغات باشد، در آن صورت، با وُردوِب زده است توی خال. این نرم‌افزار یکی از بهترین گزینه‌ها برای تازه‌واردهای فناوری و کسانی است که مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستند.

این نرم‌افزار توانسته است در قلب مردم کل دنیا جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. با دربرداشتن بیش از 285000 واژه و عبارت و حدود 85000 تلفظ متنی، مترادف و سایر جزئیات ضروری، این دیکشنری برای هرکسی چیزی در چنته دارد که ارائه بدهد. این برنامۀ کاربردی، که بر بستر اندروید و iOS و آیفون عرضه می‌شود، نسخۀ صوتی آفلاین هم دارد. این نسخه را به‌صورت جداگانه نیز می‌توان برای هر دستگاه دانلود کرد.

دیکشنری بدون تبلیغات wordweb
دیکشنری بدون تبلیغات wordweb

امکانات دیکشنری وردوب

  • 70000 مورد استفاده واژه
  • دارای واژگان آمریکن، بریتیش و انگلیسی بین‌المللی
  • واژه‌هایی که اغلب اشتباه به کار گرفته می‌شود.
  • فیلتر جستجو روی افعال، اسامی و قیدها
  • واژه‌هایی که شبیه هم تلفظه می‌شود.
  • پیشنهاد برای اسپل کردن واژگان
  • مجموعه‌ای غنی از سرنام‌ها
  • امکان انتقال سریع واژه از هر اپلیکیشن و پیدا کردن معنی در ورد وب (اندروید M به بالا)

ورد وب ادعا می‌کند که از dictionary.com بهتر است شما هم امتحانش کنید. توجه کنید که اپلیکیشن صوتی آن جداگانه باید دانلود شود

استور حجم لینک دانلود رایگان
گوگل پلی اندروید با توجه گوشی متفاوت دانلود اپلیکیشن dictionary.com
اپ استور 71.2 MB دانلود اپلیکیشن dictionary.com

 

نسخۀ آفلاین اینگلیش دیکشنری (English Dictionary Offline)

در ادامه بحث بهترین دیکشنری های آفلاین به دیکشنری خاصی می‌رسیم که اسمش همان کاربردش است!فری آفلاین دیکشنری اندرویدکاربران iOS و آیفون، متأسفانه این برنامۀ کاربردی فقط از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند. با این حال، کاربردش فوق‌العاده سریع و آسان است. از این نرم‌افزار می‌توان برای انجام کارهایی بسیار فراتر از یافتن معنی، مترادف و متضاد استفاده کرد.

این دیکشنری به کاربرانش اجازه می‌دهد به‌راحتی بوکمارک بسازند و بوکمارکهای ساخته‌شده را مدیریت کنند، یادداشت‌های شخصی ایجاد کنند و سابقۀ واژه‌هایی را که پیش‌تر جستجو کرده‌اند ببینند. این برنامۀ کاربردی تم‌ها و دکمه‌های شناور مختلف، گزینۀ تبدیل متن به گفتار و چندین قابلیت دیگر برای دیکشنری‌بازها دارد. بهترین بخش ماجرا این است که نرم‌افزار می‌تواند به‌صورت آفلاین به کار برده شود و کاملاً هم رایگان است!

برخی از امکانات آفلاین اینگلیش دیکشنری

  • حدود 300 هزار معنی
  • راهنمای حل جدول
  • دکمه کلمه رندم برای افزایش دانش واژگان
  • امکان اشتراک گذاری معنی واژگان
  • امکان جستجو با دوربین و OCR تصاویر
  • استفاده از وایلدکارت در جستجو برای جستجو در انتها و میانه
  • تم سیاه و سفید
استور حجم لینک دانلود رایگان
گوگل پلی اندروید با توجه گوشی متفاوت دانلود اپلیکیشن English Dictionary – Offline

TheFreeDictionary.com ، شرکت فارلکس (Farlex)

می‌توان از این برنامۀ کاربردی، که هم نسخۀ آنلاین دارد و هم آفلاین، برای یافتن معانی واژه‌ها، آن هم از معتبرترین منابع، استفاده کرد. همچنین، کاربر در این برنامه به‌صورت رایگان به واژه‌نامۀ پزشکی‌ و ترجمۀ متون انگلیسی به چندین زبان دیگر برای فهم آسان دسترسی خواهد داشت.

 

کسانی که اهل کشورهایی هستند که انگلیسی زبان بومی‌شان نیست می‌توانند به‌راحتی از این خدمت استفاده کنند. کاربران همچنین می‌توانند در این برنامۀ کاربردی بازی کنند و هر روز روی گوشی‌های هوشمندشان یک واژۀ جدید یاد بگیرند.

برخی امکانات دیکشنری فارلکس

  • واژه‌نامه‌های بسیار مفصل و دائره المعارف‌های کالینز، ویکی‌پدیا و کلمبیا
  • امکان جستجو در تعاریف واژگان
  • دیکشنری‌های تخصصی پزشکی، حقوقی و مالی
  • مخفف‌ها و سرنام‌ها
  • امکان ترجمه انگلیسی به چندین زبان
  • جستجو داخل هر صفحه
  • بازی‌های لغتی متنوع
  • امکان تعیین فونت برای اپلیکیشن

مواردی که در بالا نام بردیم برنامه‌های کاربردی یا ابزارهای بسیار خوبی برای کسانی هستند که می‌خواهند زبان انگلیسی را درک و هضم کنند و بر آن مسلط شوند. این بهترین دیکشنری های آفلاین رایگان اندروید و iOS و آیفون برای چنین افرادی نعمت بزرگی محسوب می‌شوند. امیدواریم شما هم بتوانید از امکانات حیرت‌انگیز برنامه‌های کاربردی مذکور استفاده کنید تا وضعیت زبان و مهارت‌های ارتباطی‌تان را بهبود بخشید. دیدگاه‌تان دربارۀ برنامه‌های کاربردی توصیف شده را در بخش نظرات برای‌مان بنویسید.

بهترین دیکشنری های آفلاین رایگان برای کامپیوتر و ویندوز

اینترنت میتواند پاسخ تمامی سؤالات‌تان را بدهد؛ آخر تقریباً دربارۀ هر موضوعی که در دنیا وجود دارد دریایی از اطلاعات را در خود جای داده است. اما این حقیقت را نیز نمی‌توانید کتمان کنید که گاهی اوقات اینترنت در دسترس نیست. اگر در شرایطی قرار بگیرید که به اینترنت دسترسی نداشته باشید و مجبور باشید با متنی سروکله بزنید که لغات چندان آسانی ندارد، چه می‌کنید؟ همواره می‌توانید منابع را برای استفادۀ آفلاین دانلود کنید، و تا آنجا که به لغات مربوط می‌شود، این جایی است که نرم‌افزارهای واژه‌نامۀ آفلاین می‌توانند زندگی‌تان را تسهیل کنند.
با دیکشنری های آفلاین زیر برای ویندوز، معنای واژه‌ها در دسترس‌تان خواهد بود و مجبور نخواهید بود با واژه‌های دشوار کلنجار بروید.

نرم افزار فری دیکشنری (The Free Dictionary) آفلاین

«فری دیکشنری شرکت فارلِکس (Farlex)» که مورد تحسین همگان است شاید جامع‌ترین واژه‌نامۀ موجود در اینترنت باشد. بهتر از آن اینکه این شرکت اکنون نسخۀ رایگان آفلاینی از این دیکشنری را عرضه کرده است که به شما اجازه می‌دهد حتی وقتی به اینترنت وصل نیستید به معانی کلمات دسترسی داشته باشید.

اسکرین شات از فری دیکشنری

برخی امکانات فری دیکشنری یکی از بهترین دیکشنری‌های دنیا

  • این دیکشنری انگلیسی حاوی دیکشنری های تخصصی‌ای است که می‌توانید در آن‌ها معنای لغات حوزه‌های مختلفی همچون حقوقی، مالی، پزشکی و غیره را پیدا کنید.
  • در آن به چندین واژه‌نامۀ دیگر به بیش از 13 زبان دسترسی دارید و کلمات را به 40 زبان دیگر ترجمه می‌کنید.
  • نرم‌افزار فری دیکشنری این فرصت را نیز در اختیارتان می‌گذارد که کمک‌های بشردوستانه انجام دهید (موقع یادگیری مدال‌هایی می‌گیرید و آن‌ها را بابت تأمین غذا برای کودکان گرسنه واگذار میکنید).

نرم‌افزار واژه‌نامۀ وُردوِب (WordWeb Dictionary) ویندوز

نرم‌افزار وُردوِب یکی از بهترین دیکشنری های موجود است. این دیکشنری معنای بیش از 85000 واژه و عبارت را در خود جای داده است، که می‌توانید تنها با یک کلیک به تمامی‌شان دسترسی داشته باشید. اما فقط این نیست: وُردوِب برای هر واژه یا عبارت، اطلاعات جامعی در چندین حوزۀ دیگر مرتبط با آن واژه یا عبارت مانند واژگان مترادف یا نقش دستوری آن را در اختیارتان می‌گذارد. از جمله بهترین دیکشنری های آفلاین بدون ادعا ولی پرکاربرد!

دیکشنری وردوب

برخی امکانات نرم افزار دیکشنری ویندوز وردوب

  • این واژه‌نامۀ انگلیسی امکان استخراج معانی واژه‌ها با تنها یک کلیک را در تمامی نسخه‌های ویندوز فراهم می‌کند
  • استفاده از الفبای آوانگاری درست برای نمایش تلفظ و مثال‌های آسان‌فهم برای کاربرد واژه
  • سهولت در ادغام سایر دیکشنری ها، مانند کالینز (Collins)، آکسفورد، چمبرز (Chambers) و غیره

دیکشنری وُردوِب نرم‌افزاری رایگان است اما می‌توانید نسخۀ پولی آن را نیز انتخاب کنید. نسخۀ حرفه‌ای یا پولی این نرم‌افزار حاوی بیش از 70000 تلفظ صوتی است. این نسخه حتی امکان افزودن واژه‌های جدید را به شما می‌دهد. به‌علاوه، به کمک نسخۀ پولی این دیکشنری آفلاین می‌توانید منابع دلخواه‌تان را هم در اینترنت جستجو کنید.

اگر به دنبال دیکشنری با واژگان تخصصی بخصوص در زمینه حقوق فارسی به انگلیسی هستید می‌توانید از وب‌سایت آبی دیکشنری هم استفاده کنید.

نرم‌افزار آفلاین اَدوَنسد اینگلیش دیکشنری (Advanced English Dictionary)

اِی‌ای‌دی (AED)، مخفف اَدوَنسد اینگلیش دیکشنری، واژه‌نامۀ آفلاین رایگانی برای ویندوز است که هر آنچه که می‌توانید از یک واژه‌نامۀ آفلاین درخشان انتظار داشته باشید را دارد. این نرم‌افزار مجهز به پایگاه داده‌ای است که معنای بیش از 400000 واژه را در خود جای می‌دهد. به‌علاوه، اِی‌ای‌دی رابط کاربری مطلوب، شسته رفته و بسیار مدرنی دارد که تجربۀ استفاده از آن را حتی بهتر هم می‌کند.

ادونسد انگلیش دیکشنریبرخی نرم افزار آفلاین ادونسد اینگلیش

  • این واژه‌نامۀ انگلیسی از نمادهای آواشناختی واضحی برای کلمات استفاده می‌کند
  • ارائۀ تلفظ صوتی (بریتانیایی و آمریکایی) کلمات به همراه اطلاعات ریشه‌شناسی
  • هنگام نوشتن واژه‌ها در نوار جستجو، واژه‌های پیشنهادی به‌طور خودکار ظاهر می‌شوند
  • جستجوی بریده‌دان به شما اجازه می‌دهد که محتوای‌تان را کپی و معنایش را پیدا کنید
  • ناوبری آسان (می‌توانید به کلمات قبلی بازگردید)
  • گالری تصاویر برای اسامی

دیکشنری آفلاین سِیج (The Sage English Dictionary and Thesaurus)

این نرم‌افزار واژه‌نامۀ انگلیسی فوق‌العاده‌ای با پیکره‌ای حاوی بیش از 12 میلیون واژه است که به هیچ وجه امکان اشتباه ندارد. بیایید اعداد را بیشتر بررسی کنیم: این دیکشنری اطلاعات ریشه‌شناسی بیش از 82000 واژه و بیش از 9/1 رابطه را ارائه می‌دهد که شامل واژگان مترادف، زیرشمول، متضاد، فراشمول و غیره هستند. هم نسخۀ رایگان (استاندارد) و هم نسخۀ پولی دارای ویژگی‌هایی هستند که این دیکشنری را در میان بهترین نرم‌افزارهای واژه‌نامۀ موجود قرار می‌دهند.

برخی امکانات دیکشنری سیج که جزء بهترین‌ها و قدیمی‌های این حوزه است.

  • انتخاب نما (قدیمی، کلاسیک، دستیار هجی‌کننده یا کاغذ الکترونیک)
  • دستیار جامع قافیه‌یاب که بر اساس چندین معیار مختلف کلمات هم‌قافیه با واژۀ موردنظر را ارائه می‌دهد
  • قابلیت جستجو دربارۀ واروواژه‌ها در درون نرم‌افزار
  • می‌توانید تعاریف را از واژه‌ها یا واژه‌ها را از تعاریف جستجو کنید

سخن آخر

تا به این‌جا با انواع دیکشنری آفلاین برای اندروید، ویندوز و iOS آشنا شدید. هر کدام از این دیکشنری‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختص به خودشان را دارند. بسته به نیاز و خواسته‌های‌تان، می‌توانید بهترین دیکشنری آفلاین رایگان را برای تلفن همراه و لپ‌تاپ‌تان تهیه کنید و در صورت قطع بودن اینترنت، معطل نشوید.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. احسان عبیدی آشتیانی گفت:

    چه بهتر که نرم افزارهای ایرانی هم در این لیست آورده می‌شد.
    مثلا fastDic و . . .

    1. تیم تولید محتوا ترنسنت گفت:

      با سلام
      مخاطب گرامی لینک‌های دانلود از سایت‌های اصلی گوگل پلی و … هستند که باید در گوشی همراه دانلود کنید و رمز خاصی ندارد.

  2. تعجب میکنم که برای ویندوز از لانگمن و برای اندروید از تحلیلگران نامی نبردید!!!!!!!

  3. کدوم اینا همه‌ی زبان هارو دارند

  4. دو تا دیکشنری کم حجم هم میذاشتین دیگه…!!

  5. سلام دیکشنری اکسفورد هم خیلی خوب است و تصویری آن هم موجود است و آموزش های خوبی هم برای معانی کلمات دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا